Silnik VW |
Autor |
Wiadomość |
bg.gejsza
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2,0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 7 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 13-12-2009, 21:52 Silnik VW
|
|
|
Zastanawiam się czym różni się silnik 2,0 DiD 136 KM od 2,0 DiD 140KM.To samo występuje w silnikach TDI np.w Touranie.Chodzi jedynie o te 4KM czy są inne różnice? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2009, 22:01
|
|
|
rynkiem na jaki był przeznaczony? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10676 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-12-2009, 23:17
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | rynkiem na jaki był przeznaczony? |
Strzelam ze może jakiś chory przepis o np ubezpieczeniach lub np normach emisji spalin i te - (-)4kM robią wtedy różnice w emisji. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
bg.gejsza
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2,0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 7 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 14-12-2009, 18:57
|
|
|
Sprowadzony z Danii. |
|
|
|
 |
30_alan [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2009, 23:15
|
|
|
Z netu można wyczytać, że różnica może wynikać z ilości zaworów - 136 ma ich 8 a 140 16.
http://forum.tdi-tuning.p...c02dfbc0587eaf5
Różnice są też na pewno w programie na chipie. Ma to związek z tym że w tej wersji silnika w VW zadebiutował DPF (eliminacje cząstek sadzy) i spowodowało to odpowiednie modyfikacje softu. |
|
|
|
 |
daneczek76
Nowy Forumowicz

Auto: VW Sharan 1.9 BTB Special
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Wrocław - Olsztyn
|
Wysłany: 24-01-2010, 21:05
|
|
|
2.0 136 KM 8V silnik malina jak i poprzednicy 1.9 TDI
2.0 140 KM 16 V ogolnie niźle ale wciągnąć potrafiły plyn chłodzacy zdarzały się pęknięcia głowic roczniki 2005r w mitsu też był ten problem
2.0 140 KM 16V z DPF
2.0 140 KM 16V CR DPF
a więc trochę silników 2.0 tdi 140 KM jest ale to te najważniejsze zmiany, świadomie pominąłem silniki 170 KM. |
_________________ Sharan Special Sport 1.9 TDI 150KM |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23636 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2010, 21:35
|
|
|
daneczek76, tutaj jest bardziej dokładny opis http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#628827 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
niedal
Mitsumaniak wózkowy

Auto: Hyundai Santa Fe GLS 2,7V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 83 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 21-02-2010, 23:09
|
|
|
30_alan napisał/a: | Z netu można wyczytać, że różnica może wynikać z ilości zaworów - 136 ma ich 8 a 140 16.
http://forum.tdi-tuning.p...c02dfbc0587eaf5
Różnice są też na pewno w programie na chipie. Ma to związek z tym że w tej wersji silnika w VW zadebiutował DPF (eliminacje cząstek sadzy) i spowodowało to odpowiednie modyfikacje softu. |
ja mam BSY który ma 16 zaworów a tylko 136 kucy |
_________________
 |
|
|
|
 |
30_alan [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2010, 00:02
|
|
|
Ja tez mam BSY i 136KM. A zaworow to... nie mam pojecia
Post wyzej jest link zamieszczony przez robertadg z krotkim wykladem na temat oznaczen silnikow TDI w stajni VW. |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 10-03-2011, 07:20
|
|
|
Jeżeli chodzi o Grandisa i te dwa silniki to 140 konny ma inną głowicę, wlew oleju jest bardziej na lewo i ma DPF. Po drugie silnik 136 to BSY 16v a 140 to BWC 16v. Jest jeszcze jedna różnica taki prezent od Mitsu. Silnik BWC 140KM ma turbo gareta takie jak w 2.0 TDI 170 KM. |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 13-03-2011, 01:40
|
|
|
W rzeczywistości wygląda to tak że producenci celowo zaniżają moc żebu nikt ich do sądu nie podał jakby okazało się że ma słapszą serie
u mnie (po hamowni) w serii 153 KM i 350Nm czyli nawet niezły giwcik
..i nie ma tu co się rozczulać o te 4KM.
(dla porównania większość turanów z 1.9 TDI 105KM mają ok.125KM) |
|
|
|
 |
lukhaj
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: znajomi
|
Wysłany: 13-03-2011, 20:37
|
|
|
Panowie,
Pierwsze pytanie na forum, ale planuję dopiero nabyć w tym miesiącu Grandis'a
Nie widziałem jeszcze dowodu rejetracyjnego i papierów, ale chyba rocznik 2006, DiD.
Kupuję od rodziny więc nie chciałem grzebać w papierach.
Pytanie brzmi - gdzie szukać typu silnika vw - interesuje mnie ten podział:
Podział silników 2.0TDI:
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
LukHaj |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 14-03-2011, 09:12
|
|
|
Jeżeli to rocznik 2006 to będziesz miał silnik BSY czyli dokładny odpowiednik VW BKD.
Jak będzie to auto z modelowego 2007 roku, a prod. 2006 głowica powinna być ok, ale jak jest model 2006 to mogą być problemy z pękaniem ale nie muszą.
Typ silnika odczytasz zdejmując pokrywę plastikową silnika i gąbkę. Tam będzie biała naklejka i kod BSY. |
|
|
|
 |
lukhaj
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: znajomi
|
Wysłany: 14-03-2011, 11:11
|
|
|
W dowodzie jest data pierwszej rejestracji 28.09.2006. Pojemność 1968cm3, 100 kW. Czyli będzie to silnik VW BKD? Co o nim powiecie więcej? Ma przebieg ca. 80 000 km i serwisowany w ASO.
[ Dodano: 14-03-2011, 11:25 ]
Ten silnik chyba nie ma tego trudnego w eksplatacji filtra cząstek stałych. Napiszcie mi proszę na co uważać podczas eksploatacji i ewentualnego serwisu? |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 14-03-2011, 23:38
|
|
|
Moim skromnym zdaniem, używany diesel to jest potencjalna mina, szczególnie dla kogoś bez smykałki technicznej. |
|
|
|
 |
|