Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik VW
Autor Wiadomość
bg.gejsza 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 13-12-2009, 21:52   Silnik VW

Zastanawiam się czym różni się silnik 2,0 DiD 136 KM od 2,0 DiD 140KM.To samo występuje w silnikach TDI np.w Touranie.Chodzi jedynie o te 4KM czy są inne różnice?
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2009, 22:01   

rynkiem na jaki był przeznaczony?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-12-2009, 23:17   

Hubeeert napisał/a:
rynkiem na jaki był przeznaczony?

Strzelam ze może jakiś chory przepis o np ubezpieczeniach lub np normach emisji spalin i te - (-)4kM robią wtedy różnice w emisji.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
bg.gejsza 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 14-12-2009, 18:57   

Sprowadzony z Danii.
 
 
 
30_alan
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2009, 23:15   

Z netu można wyczytać, że różnica może wynikać z ilości zaworów - 136 ma ich 8 a 140 16.
http://forum.tdi-tuning.p...c02dfbc0587eaf5

Różnice są też na pewno w programie na chipie. Ma to związek z tym że w tej wersji silnika w VW zadebiutował DPF (eliminacje cząstek sadzy) i spowodowało to odpowiednie modyfikacje softu.
 
 
daneczek76 
Nowy Forumowicz


Auto: VW Sharan 1.9 BTB Special
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: 24-01-2010, 21:05   

2.0 136 KM 8V silnik malina jak i poprzednicy 1.9 TDI
2.0 140 KM 16 V ogolnie niźle ale wciągnąć potrafiły plyn chłodzacy zdarzały się pęknięcia głowic roczniki 2005r w mitsu też był ten problem
2.0 140 KM 16V z DPF
2.0 140 KM 16V CR DPF

a więc trochę silników 2.0 tdi 140 KM jest ale to te najważniejsze zmiany, świadomie pominąłem silniki 170 KM.
_________________
Sharan Special Sport 1.9 TDI 150KM
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23636
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2010, 21:35   

daneczek76, tutaj jest bardziej dokładny opis ;-) http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#628827
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
niedal 
Mitsumaniak
wózkowy


Auto: Hyundai Santa Fe GLS 2,7V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 83
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 21-02-2010, 23:09   

30_alan napisał/a:
Z netu można wyczytać, że różnica może wynikać z ilości zaworów - 136 ma ich 8 a 140 16.
http://forum.tdi-tuning.p...c02dfbc0587eaf5

Różnice są też na pewno w programie na chipie. Ma to związek z tym że w tej wersji silnika w VW zadebiutował DPF (eliminacje cząstek sadzy) i spowodowało to odpowiednie modyfikacje softu.


ja mam BSY który ma 16 zaworów a tylko 136 kucy
_________________

 
 
 
30_alan
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2010, 00:02   

Ja tez mam BSY i 136KM. A zaworow to... nie mam pojecia :D
Post wyzej jest link zamieszczony przez robertadg z krotkim wykladem na temat oznaczen silnikow TDI w stajni VW.
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 10-03-2011, 07:20   

Jeżeli chodzi o Grandisa i te dwa silniki to 140 konny ma inną głowicę, wlew oleju jest bardziej na lewo i ma DPF. Po drugie silnik 136 to BSY 16v a 140 to BWC 16v. Jest jeszcze jedna różnica taki prezent od Mitsu. Silnik BWC 140KM ma turbo gareta takie jak w 2.0 TDI 170 KM.
 
 
otre79 
Forumowicz


Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 13-03-2011, 01:40   

W rzeczywistości wygląda to tak że producenci celowo zaniżają moc żebu nikt ich do sądu nie podał jakby okazało się że ma słapszą serie

u mnie (po hamowni) w serii 153 KM i 350Nm czyli nawet niezły giwcik

..i nie ma tu co się rozczulać o te 4KM.

(dla porównania większość turanów z 1.9 TDI 105KM mają ok.125KM)
 
 
lukhaj 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 2
Skąd: znajomi
  Wysłany: 13-03-2011, 20:37   

Panowie,

Pierwsze pytanie na forum, ale planuję dopiero nabyć w tym miesiącu Grandis'a :-)

Nie widziałem jeszcze dowodu rejetracyjnego i papierów, ale chyba rocznik 2006, DiD.

Kupuję od rodziny więc nie chciałem grzebać w papierach.

Pytanie brzmi - gdzie szukać typu silnika vw - interesuje mnie ten podział:

Podział silników 2.0TDI:

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

LukHaj
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 14-03-2011, 09:12   

Jeżeli to rocznik 2006 to będziesz miał silnik BSY czyli dokładny odpowiednik VW BKD.
Jak będzie to auto z modelowego 2007 roku, a prod. 2006 głowica powinna być ok, ale jak jest model 2006 to mogą być problemy z pękaniem ale nie muszą.
Typ silnika odczytasz zdejmując pokrywę plastikową silnika i gąbkę. Tam będzie biała naklejka i kod BSY.
 
 
lukhaj 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 2
Skąd: znajomi
Wysłany: 14-03-2011, 11:11   

W dowodzie jest data pierwszej rejestracji 28.09.2006. Pojemność 1968cm3, 100 kW. Czyli będzie to silnik VW BKD? Co o nim powiecie więcej? Ma przebieg ca. 80 000 km i serwisowany w ASO.

[ Dodano: 14-03-2011, 11:25 ]
Ten silnik chyba nie ma tego trudnego w eksplatacji filtra cząstek stałych. Napiszcie mi proszę na co uważać podczas eksploatacji i ewentualnego serwisu?
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 14-03-2011, 23:38   

Moim skromnym zdaniem, używany diesel to jest potencjalna mina, szczególnie dla kogoś bez smykałki technicznej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.