Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka ENGINE + kody 22,23 i 36
Autor Wiadomość
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 02-10-2011, 21:31   kontrolka ENGINE + kody 22,23 i 36

Witam.
Opisze po kolei w czym problem.
Odpaliłem auto i w drogę. Po prawie całkowitym rozgrzaniu silnika postanowiłem trochę odmulić auto. Nagle na 3-cim biegu przy ok 4500 obr zapaliła sie kontrolka ENGINE. Zgasła po odpuszczeniu z gazu. Po kilku kilometrach ponownie czela swiecić przy próbie przyśpieszania. Po nastepnych kilometrach już nie gasła i pali sie do tej pory. Po podlaczeniu pod MemoScan odczytałem kody 22 i 23. No i do tego wszystkiego doszlo jakies dziwne gluche pukanie wprost proporcjonalne do obrotow. To stukanie słychacć tylko wewnątrz auta. Gdy otworze maske nic takiego nie słychać. Aktualnie jestem w Szwecji a co za tym idzie ciezko tu z gazem wiec jezdze na benzynie. A że posiadalem jeszcze jakieś resztki gazu postanowiłem spr co będzie po zmianie paliwa. W miarę przełaczania się kolejnych cylindrów dzwięk zanikal aż do calkowitej ciszy.
Moje spostrzeżenia
-usowanie bledow nie przynosi rezultatu
-dodatkowy blad 36 po podlaczeniu skanera na odpalonym silniku
-nie odczułem zmiany w dynamice auta

najbardziej martwi mnie ten gluchy stukot na benzynie.
Dodam ze ostatnio mialem regenerowany moduł zapłonowy u Yakuza.
Prosze o pomoc. Niedługo powrót do POLSKI wiec muszę naprawic usterke.
Pozdrawiam
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-10-2011, 21:37   

22 i 23 to czujniki jeden po położenia wałka rozrządu (w aparacie zapłonowym), drugi od położenia wału korbowego, bład numer 36 nie występuje w Manualu, możliwe, ze z aparatem cos sie zaczyna dziać.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 02-10-2011, 21:44   

w memoscan wyswietla takie cos
22 CRANK A. SNSR
23 CAM POS. SNSR
36 IG. ADJ. TERMI

czyzby zle zregenerowany modul??
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-10-2011, 21:53   

W manualu nie ma wzmianki o błedzie numer 36 zarówno w pierwszym wydaniu Galanta jak i po pierwszym lifcie, także nie wiem skąd on się tam wziął. Czy modół źle czy dobrze zregenerowany to nie wiem, ale Yakuza to od jakiegoś czasu obrasta w same negatywy odnośnie jakości usług
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 02-10-2011, 22:04   

w FAQ jest opisany blad 36 o wlasnie tu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-10-2011, 22:07   

Korzystałem z tabelek manuala, nawet jeżeli się to pokrywa z tym opisem, to większość wskazuje na rozdzielacz (aparat zapłonowy)

EDIT

W EA zapłon (kąt wyprzedzenia/opóźnienia) jest nieregulowalny, za wszystko odpowiada ECU
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-10-2011, 23:41   

wujas, zwróć uwagę mój post w FAQ. kochajj podał ogólne kody, które nie za bardzo mają się do wersji silnikowych. Napisz, z którego roku masz auto. Domyślam się, że po drugim lifcie, więc te kody odniesienia nijak się maja do tego.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-10-2011, 07:11   

Po drugim lifcie jest standard OBD II zatem kod błedu ECU ma forme Pxxxx, Owczar chyba powinieneś to wiedzieć :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-10-2011, 08:54   

Właśnie wiem i zastanawiam się czy memoscan dobrze odczytał kody.

[ Dodano: 03-10-2011, 08:58 ]
Wydaje mi się, że zachodzi spalanie stukowe.. Potwierdzałby to zanik stukania na LPG, bo to paliwo ma wyższą liczbę oktanową i szybszy zapłon nie przeszkadza.
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 03-10-2011, 20:23   

auto mam z 99r wersja avance. Owczar pewnie ma rację z tym spalaniem stukowym. Mam nadzieję że winny jest właśnie moduł bo akurat mam drugi muszą mi go tylko podesłać
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.