[EA5A/W 2.5] Uszczelniacze wałków rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
KoraX
Mitsumaniak

Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
|
Wysłany: 25-11-2009, 21:43 [EA5A/W 2.5] Uszczelniacze wałków rozrządu
|
|
|
Hej,
przeglądałem wątek dotyczący rozrządu i mam pytanko:
Robertdg napisał że "Uszczelniacze to zimeringi, umieszczane na krecacych sie walkach celem uszczelnienia, aby olej sie nie przedostawal do rozrzadu "
http://forum.mitsumaniaki...z%B1d&start=375
Tylko czy te uszczelniacze są potrzebne? pytam bo nie ma ich w standardowej ofercie sklepów (JapanMoto) jeśli pytamy o "kompletny rozrząd". Wszystko jest ale koleś o uszczelniaczach nie słyszał że muszą być wymienione ?
Jak to jest? |
_________________ * * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 13:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 25-11-2009, 21:50
|
|
|
Ogolnie uszczelniacze orginalne sa bardzo wysokiej jakosci. Smialo wytrzymaja ponad 200 tys przebiegu. Ale jak masz wszystko na wierzchu to az grzech nie wymienic uszczelniacza za 20 zl i miec spokoj do kolejnej wymiany rozrzadu. Uszczelniacze NOK kupisz na pewno u Japaneze. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-11-2009, 21:58
|
|
|
KoraX, no bo uszczelnienia wałków nie naleza do kompletu rozrzadu w zadnej konfiguracji serwisowej, czy to VAG, Fiat, Toyota, etc., musisz je zamowic dodatkowo, tak jak pisze sampler napisał/a: | Ogolnie uszczelniacze orginalne sa bardzo wysokiej jakosci. Smialo wytrzymaja ponad 200 tys przebiegu | jest tutaj racja, ale nigdy nie wiesz co bedzie pod oslonami dopoki ich nie rozbierzesz, moze sie zaczac pocic i wtedy najlepiej je wymienic zeby jezdzic ze spokojna glowa, gdyz kontakt oleju z paskiem w czasie spowoduje smierc silnika, KoraX napisał/a: | Tylko czy te uszczelniacze są potrzebne? | lepiej nosic niz sie prosic, a przezorny zawsze ubezpieczony, wymienisz usczelniacz i bedziesz mial spokojna glowe na tysiace kilometrow, spytaj sie Bartka co on zaleca, ale podejrzewam ze napisze wymien, bo wkoncu rozrzad zmienia sie srednio co 90tys w oryginale, a nigdy nie wiesz co przez ten czas wyskoczy pod obudowami KoraX napisał/a: | Wszystko jest ale koleś o uszczelniaczach nie słyszał że muszą być wymienione | widocznie jeszcze nikt go w tym nie przeszkolil, czasami za ladami pracuja "piekarze" ktorym trzeba wszystko podac jak na tacy, nie nalezy wymagac wtedy od takich ludzi za wiele, ewentualnie mozna zmienic sklep |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KoraX
Mitsumaniak

Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
|
Wysłany: 25-11-2009, 21:59
|
|
|
Ok, chłopaki, dzięki.
pytam bo mam dwie oferty - jedna od japaneze - własnei z uszczelniaczami - ale niestety powiedział że pasków Mitsuboshi już nie ma tylko Conti.
z kolei Japan Moto - ma właśnie Mitsuboshi ale jak dzwoniłem to za bardzo nie wiedział do czego te uszczelniacze i ile ich powinno być ? (pomijam fakt że niestety ale o 100 PLN miał taniej niż japaneze )
dlatego tak pytam, bo raczej skłaniałbym się ku Mitsuboshi. czyli jak mam mu wytłumaczyć jakie uszczelniacze potrzebuje? i ile? |
_________________ * * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-11-2009, 22:07
|
|
|
KoraX, zestaw zimeringow walkow od strony rozrzadu, powinien wiedziec ze chodzi m.in o wal korbowy, walki rozrzadu etc., |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 25-11-2009, 22:18
|
|
|
Uszczelniacze masz za grosze w IC. Fakt ze nie jest to NOK ale maja tam Elringa i Hyundaia |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
KoraX
Mitsumaniak

Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
|
Wysłany: 25-11-2009, 22:20
|
|
|
OK PODPYTAM
THX GUYS
....done robertdg |
_________________ * * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 |
|
|
|
 |
darek-koblowski
Nowy Forumowicz darkowski
Auto: Mitsubishi galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2011 Posty: 3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 09-10-2011, 20:56
|
|
|
Włączając się w temat. Mam wyciek oleju w okolicach uszczelniaczy wałków rozrządu , {trudno zlokalizować} olej cieknie z tylnej głowicy od góry po kolektorze wydechu. Uszczelniacze były wymienione jakieś 30 tyś kilometrów wstecz w raz z rozrządem. Czy jest w okolicy rozrządu miejsce z którego może wyciekać olej, np {pompa, zaślepka czy coś podobnego} dziękuję za podpowiedź. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-10-2011, 21:04
|
|
|
Najlepiej wszystko porządnie wymyć , pojezdzic ok 2 dni i zlokalizowac wyciek , jesli to nie uszczelniacze to zostaje tylko tylna pokrywa zaworów , jesli nie masz pewnosci co do uszczelniaczy to najlepiej zdemontuj osłonę rozrządu zaopatrz sie w małe lusterko i dokłanie zdiagnozuj wyciek z pod koła wałka rozrzadu |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 09-10-2011, 21:09
|
|
|
darek-koblowski napisał/a: | Włączając się w temat. Mam wyciek oleju w okolicach uszczelniaczy wałków rozrządu , {trudno zlokalizować} olej cieknie z tylnej głowicy od góry po kolektorze wydechu. Uszczelniacze były wymienione jakieś 30 tyś kilometrów wstecz w raz z rozrządem. Czy jest w okolicy rozrządu miejsce z którego może wyciekać olej, np {pompa, zaślepka czy coś podobnego} dziękuję za podpowiedź. |
a sprawdzałeś czy z pod pokrywy zaworów nie leci? |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 09-10-2011, 21:26
|
|
|
Jak ja wymienialem rozrzad to kupilem uszczelniacze, ale mechanik ich nie wymienil, bo stare byly jeszcze suche i w bardzo dobrym stanie. Mysle ze lepiej kupic i pozniej stwierdzic czy wymieniac:) |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-10-2011, 07:56
|
|
|
KamilR10 napisał/a: | mechanik ich nie wymienil, bo stare byly jeszcze suche |
raczej dlatego, że nie chciało mu się kół odkręcać...
dla niektórych to problem i dodatkowy czas a jak zaczną wkrótce cieknąć to będziesz znów płacił... |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 10-10-2011, 18:28
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | KamilR10 napisał/a: | mechanik ich nie wymienil, bo stare byly jeszcze suche |
raczej dlatego, że nie chciało mu się kół odkręcać...
dla niektórych to problem i dodatkowy czas a jak zaczną wkrótce cieknąć to będziesz znów płacił... |
Kola byly odkrecone, powiedzial ze juz to przerabial, jak wymienil to zaczynaly cieknac po jakims czasie, trudno, zgodzilem sie z tym bo auto bylo juz zrobione. A kupilem NOKi |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-10-2011, 20:01
|
|
|
KamilR10 napisał/a: | Kola byly odkrecone |
a po co w takim razie?
czyli oryginały - nawet bym się nie zastanawiał tylko w ciemno zmieniał |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 10-10-2011, 22:34
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | KamilR10 napisał/a: | Kola byly odkrecone |
a po co w takim razie? |
Sorry, raczej kolo prawe
Krzyzak napisał/a: | czyli oryginały - nawet bym się nie zastanawiał tylko w ciemno zmieniał |
Wiem ze orginaly bo takie zamowilem, no ale co zrobic, teraz juz za pozno i mam nadzieje ze wszystko bedzie ok |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
|