[EAxx] PORÓWNANIE FILTRÓW ZEWNĘTRZNYCH A/T |
Autor |
Wiadomość |
SWEEPER
Mitsumaniak
Auto: Outlek + Landcrusier +cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 102 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-06-2011, 16:19 [EAxx] PORÓWNANIE FILTRÓW ZEWNĘTRZNYCH A/T
|
|
|
Na tapetę poszedł fabryczny i najtańszy ( jaki znalazłem )
- MD 752072 ( mitsubishi genuine parts )
cena: straszna około 300
przebieg jakieś 90,000 km
długość elementu filtrującego : 235 cm
- NO NAME 06/2008 ( tylko data produkcji )
cena: 17 złotych
przebieg około 25:000 km
długość elementu filtrującego: 132 cm
znaczące różnice:
- wewnętrzna guma oddzielająca wpływający od wypływającego oleju w originale nadal pozostaje miękka a w zamienniku jakby stwardniała.
- ilość otworów zewnętrznych w originale jest ich sześć ( pięć wlotowych ), w zamienniku siedem ( sześć wlotowych ) - różnice w średnicach nie znaczne co może mieć wpływ na ewentualne ciśnienie sumarycznie więcej jest w zamienniku
- sprężyna wewnętrzna ( oddzielająca dno od elementu filtrującego ) w oryginale blaszka odpowiednio wyprofilowana, w zamienniku zwykła zwijana
- wielki minus zamiennika to mocny wykwit korozji na dnie.
Na razie bez fotek, ja osobiście polecam oryginalny od HYUNDAY - a jest na forum mazowieckim fota dana przez m6riano, zapłaciłem za niego 90 złotych. |
_________________ OUTLANDER
LAND CRUISER
CARISMA |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-06-2011, 17:44
|
|
|
Ja mam jakiś zamiennik z UK, załatwiony przez swinks_UK. Kosztował z przesyłką coś koło 60 zł. Niby dobry, ale chyba od jego wymiany wraz z olejem oczywiście, przy pierwszym przełączeniu biegu z 2 na 3 automat ma takie jakby uślizgi i wskazówka obrotomierza skacze o 100-200 obr.min góra-dół. Raz skoczy w górę, raz w dół i wchodzi 3 bieg. Czuć to wyraźnie i jest to dość nieprzyjemne. Występuje to tylko i wyłącznie po dłuższym postoju. Później pracę skrzyni można ująć w jednym słowie: BAJKA. Dzisiaj rano o dziwo tego nie było, czekałem już na to szarpnięcie i uślizg a tutaj 3 bieg wszedł wręcz doskonale, wiedziałem tylko po tym, że wskazówka obrotomierza spadła w dół. Całkowicie niewyczuwalnie. Jeszcze jest coś takiego, że dojeżdżam do drogi asfaltowej 800 m po szutrach, gdzie czasami raz albo kilka razy automat przerzuca biegi pomiędzy 2 a 3. Prędkość nie przekracza 50 km/h i nie ma żadnego szarpnięcia , a jak zdecydowanie ruszam po 8 godzinach postoju spod pracy to jest. Zastanawiam się czy to nie wina tego filtra, może nie ma jakiegoś zaworka zwrotnego (jak filtr oleju silnika) itp. Mogę teraz kupić np. filtr Hyundai'a i po prostu odkręcić stary filtr i wkręcić nowy? |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 26-06-2011, 17:58
|
|
|
możesz wymienić Hugo, w automatach galantowskich jest bardzo dożo zamienników z Hyundaia filtry sa te same i czujniki wejscia wyjscia i prędkości tez pasują z hundaja
co do 2 i 3 sprawdź tak :
gaz do dechy i zobacz jak zmienia.
to szarpnieci o jakim mowisz jesli jest przy niskich prędkościach ( bardzo wolno przyspieszasz) to jest oki
dzieje sie tak ze przy bardzo wolnym przyspieszaniu - nie zawsze "dogaduja" sie czujniki i czasem skrzynia nie wie jaki bieg wrzucić
jesli będziesz dosc szybko przyspieszał nie powinno tego byc |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-06-2011, 18:22
|
|
|
pepi napisał/a: | gaz do dechy i zobacz jak zmienia. | Zapomniałem napisać o tym: perfekcyjnie. pepi napisał/a: | to szarpnieci o jakim mowisz jesli jest przy niskich prędkościach ( bardzo wolno przyspieszasz) to jest oki
dzieje sie tak ze przy bardzo wolnym przyspieszaniu - nie zawsze "dogaduja" sie czujniki i czasem skrzynia nie wie jaki bieg wrzucić | Dzięki, ale nie widziałem jeszcze żeby ktoś poruszył ten temat tutaj, a mimo, że ja jestem przewrażliwiony, to innych też mogłoby to zaniepokoić. No nic uspokoiłeś mnie i będe teraz chociaż podczas pierwszego rozpędzania ostrzej startował, choć ze wzgledu na zimny silnik nie jest to wskazane. |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 27-06-2011, 11:35
|
|
|
A ile kosztuje Hyundai'owy w ASO? U Japaneze'a za oryginał zapłaciłem 130zł czyli ponad 50% taniej niż w ASO Mitusbishi i widzę, że( (jak pisano w manualu wymiany dynamicznej) nie ma sensu zamienników szukać. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-06-2011, 13:58
|
|
|
Hugo napisał/a: | przy pierwszym przełączeniu biegu z 2 na 3 automat ma takie jakby uślizgi i wskazówka obrotomierza skacze o 100-200 obr.min góra-dół. Raz skoczy w górę, raz w dół i wchodzi 3 bieg. |
A czy przypadkiem nie dzieje się to już po zmianie biegu na 3? Zauważyłem coś takiego u siebie w tiptronicu przy butowaniu w podłogę. Jak przerzuca z 2 na 3 przy około 120/130 to też jest jakby lekki uślizg. Myślałem, że to coś nie tak ze skrzynią, ale na YT widziałem identyczny przypadek. Przy normalnej jeździe to nie występuje, tylko przy gazie w podłodze.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
1:30 Na obrotomierzu widać skoki, ale prędkość normalnie rośnie... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-06-2011, 16:01
|
|
|
Owczar napisał/a: | A czy przypadkiem nie dzieje się to już po zmianie biegu na 3? | Nie, nie. Podczas zmiany z 2 na 3.
[ Dodano: 27-06-2011, 16:03 ]
Zaraz startuję spod pracy i zrobię tak jak pepi napisał, czyli bedę zdecydowanie ostrzej przyśpieszał i jak wróce do domu to napiszę jak przełączył.
[ Dodano: 27-06-2011, 16:08 ]
Owczar napisał/a: | http://www.youtube.com/wa...feature=related | Nie widzę tu nic nienormalnego. A zauważyłeś to, że czasami gdy wskazówka obrotomierza jest w okolicy 2 000 rpm (nieco wyżej) i jedziesz jednostajnie przez chwilę nie dotykając nawet pedału gazu to czasami bez żadnego szarpniecia, a czasami delikatnie szarpiąc spadnie ponizej 2 000 rpm w mgnieniu oka? Tak jakby odpadła (w ułamku sekundy). To jest ciekawe. |
|
|
|
 |
KucharZ
Mitsumaniak
Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 449 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-06-2011, 20:03
|
|
|
brodzky napisał/a: | A ile kosztuje Hyundai'owy w ASO? U Japaneze'a za oryginał zapłaciłem 130zł czyli ponad 50% taniej niż w ASO Mitusbishi i widzę, że( (jak pisano w manualu wymiany dynamicznej) nie ma sensu zamienników szukać. |
Ja płaciłem jakieś 60 - 70zł |
_________________ Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany
Witaj Gość, zobacz mojego Galanta
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-06-2011, 23:22
|
|
|
Ruszyłem ostro spod pracy, z drugiego na trzeci bieg przełączył przy ponad 4 000 rpm i tak samo się "poślizgnął". |
|
|
|
 |
Konski1
Nowy Forumowicz
Auto: Gal EA5W 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2008 Posty: 1 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: 13-10-2011, 00:10
|
|
|
Ja też postanowiłem przeciać sobie oryginalny filtr oleju do A/T, oraz filtr oleju silnikowego Knechta - taki za ok. 30 zł. Różnica praktycznie żadna, wręcz na plus Knechta - przynajmniej porządniej zbudowany zawór bocznikowy. Układ filtrujący identyczny jak w oryginale. Wg mnie nie ma sensu płacić za puszkę w ASO ponad 100 zł, skoro Knecht oferuje to samo za trzykrotnie mniejszą kasę... |
_________________ Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
|