Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] falujące obroty silnik B4184SM 1,8 GDI
Autor Wiadomość
vova 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 1
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 23-09-2011, 23:58   [Cari 1.8 GDI] falujące obroty silnik B4184SM 1,8 GDI

Witam

W autku mam silnik B4184SM 1834cm GDI benzyna.
Na forum ciężko znaleźć konkretnych informacji.
Ten problem jak widzę maja wszyscy użytkownicy
czyli czyszczenie przepustnicy.
Może się powtarzam więc proszę o liki do odniesienia
falujące obroty w silniku GDI 1,8.
Wskazujące na procedury przy czyszczeniu przepustnicy,
nauczeniu silnika ponownych obrotów itp.
Liczę , że ktoś zetknął się już z problemem więc będzie łatwiej.
 
 
gumibersik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Crisma 1.8 gdi 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 14
Skąd: Zgierz
Wysłany: 24-09-2011, 01:16   

Czyszczenie przepustnicy: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
Generalnie z tego co wiem to gdi uczy się obrotów również sam, ale jeszcze jest coś takiego: http://forum.mitsumaniaki...a+obrot%F3w+gdi

Wystarczy troszkę dłużej poszperać na forum:)
pozdrawiam:)
 
 
rabbitold 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI rocznik 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 24-09-2011, 20:58   

Witajcie

Mam ten sam problem.Czyściłem przepustnice,świece,uczyłem obrotów - bez zmian.
Dziś odłączyłem czujnik temperatury cieczy silnika i o dziwo obroty ustabilizowały się tyle ,że na nieco wyższym poziomie ok.1000 obr/min.
Czy przyczyną może być ten właśnie czujnik i czy da się go zmierzyć ?
Drugie pytanie brzmi czy wie ktoś jak wyregulować obroty biegu jałowego na poziomie 850 obr/min ?
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 25-09-2011, 11:42   

Nigdy nie będziesz miał na 850, tylko 750/650(w zależności od składu mieszanki). A przyczyn obrotów może być wiele. Może to być zawalony sadzą kolektor,egr i inne, może niedomagać pompa(pobawić się na początek regulatorem, jest o tym na forum).
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
fenix872 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-09-2011, 11:51   

mlun napisał/a:
może niedomagać pompa(pobawić się na początek regulatorem, jest o tym na forum).


A TUTAJ masz to całkiem fajnie opisane
_________________
Szybko jeździsz... wolno Cię niosą...
 
 
rabbitold 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI rocznik 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 25-09-2011, 21:01   

Dziękuje za wskazówki.
Orientujesz się gdzie i czy wogóle ten rocznik ma zawór egr ,bo nigdzie nie mogę się go dopatrzeć ?
Na początek jednak wypnę czujnik temperatury cieczy silnika i obciążę rezystorem ok 300 om
jeśli jest uszkodzony to wg.wszelkich prawideł obroty powinny się ustabilizować.
 
 
rinek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-10-2011, 10:47   

witam, już gdzieś pisałem o tym.
u mnie pomogło wykręcenie i wkręcenie śrubki na regulatorze ciśnienia pompy WC i tak kilka razy a potem ustawienie w odpowiedniej pozycji przy pomocy evoscana albo voltomierza :)
 
 
rabbitold 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI rocznik 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 03-10-2011, 16:53   

Chętnie sprawdze tylko gdzie ta sruba ?
 
 
bczyzowski 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2011, 21:18   

Mam podobny problem z moją Cari. To samo spadające obroty i przygasanie. Gdy dodam gazu nie ma problemu ale po odpuszczeniu jest duże prawdopodobieństwo zgaśnięcia silnika. Z moich obserwacji gdy silnik jest całkowicie zimny jest ok, gdy się rozgrzeje pojawia się problem. Gdy odłączę ten czujnik za filtrem powietrza obroty są ok gdy podłącze z powrotem(na włączonym silniku) to potrafi momentalnie zgasnąć. Byłem u mechanika wyczyścił kolektor bo podobno był cały w sadzy ale to problemu nie rozwiązało.
_________________
bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-10-2011, 21:23   

bczyzowski napisał/a:
Byłem u mechanika wyczyścił kolektor bo podobno był cały w sadzy ale to problemu nie rozwiązało.


Kolektor, ale jak z przepustnicą ? Czyszczona ? Po czyszczeniu nauka obrotów była ?
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
bczyzowski 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2011, 21:27   

Przepustnica nie była czyszczona, ale jest wątpliwe żeby była to przyczyna. Podejrzewam że problem jest z tym czujnikiem który jest za filtrem powietrza. Przy włączonym silniku stukałem w to miejsce i obroty momentalnie się zmieniały.
_________________
bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-10-2011, 21:34   

Za filtrem powietrza ? Mówisz o przepływomierzu ?
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
bczyzowski 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2011, 21:37   

Wiesz trudno mi teraz powiedzieć bo nie pamiętam dokładnie gdzie to było, jak jest filtr powietrza i jest przegub to może z jakieś 20cm dalej jest taka plastikowa kostka od której odchodzą chyba 4 kabelki i tam jest ten czujnik.
_________________
bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-10-2011, 21:44   

Na 4 zdjęci masz przepływomierz: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php

Jeśli to on, to odłączenie go wcale nie znaczy, że przepływomierz jest walnięty. Tutaj wkleję wypowiedź forumowicza aren195612:

Cytat:
Nie ty pierwszy zauważyłeś że przy falujących obrotach po zdjęciu wtyczki z przepływomierza silnik chodzi stabilniej, co nie znaczy że przepływomierz się zepsuł. ECU ilości powietrza wtedy nie mierzy, bo nie ma czym , dawkę paliwa określa z położenia TPS, pracuje niby stabilniej. Jak chcesz, wymieniaj, jak nie ma błędu 12,13 i 25 to moim zdaniem nie ma powodu.


Ogólnie zacznij od czyszczenia przepustnicy i nauki obrotów. Jak nie pomoże, to trzeba szukać dalej.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
bczyzowski 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2011, 21:46   

W najbliższym czasie wybieram się ponownie do mechanika, niech szuka dalej :)
_________________
bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.