[Cari 1.8 GDI] falujące obroty silnik B4184SM 1,8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
vova
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 1 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 23-09-2011, 23:58 [Cari 1.8 GDI] falujące obroty silnik B4184SM 1,8 GDI
|
|
|
Witam
W autku mam silnik B4184SM 1834cm GDI benzyna.
Na forum ciężko znaleźć konkretnych informacji.
Ten problem jak widzę maja wszyscy użytkownicy
czyli czyszczenie przepustnicy.
Może się powtarzam więc proszę o liki do odniesienia
falujące obroty w silniku GDI 1,8.
Wskazujące na procedury przy czyszczeniu przepustnicy,
nauczeniu silnika ponownych obrotów itp.
Liczę , że ktoś zetknął się już z problemem więc będzie łatwiej. |
|
|
|
 |
gumibersik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Crisma 1.8 gdi 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 14 Skąd: Zgierz
|
|
|
|
 |
rabbitold
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI rocznik 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 16 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 24-09-2011, 20:58
|
|
|
Witajcie
Mam ten sam problem.Czyściłem przepustnice,świece,uczyłem obrotów - bez zmian.
Dziś odłączyłem czujnik temperatury cieczy silnika i o dziwo obroty ustabilizowały się tyle ,że na nieco wyższym poziomie ok.1000 obr/min.
Czy przyczyną może być ten właśnie czujnik i czy da się go zmierzyć ?
Drugie pytanie brzmi czy wie ktoś jak wyregulować obroty biegu jałowego na poziomie 850 obr/min ? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 25-09-2011, 11:42
|
|
|
Nigdy nie będziesz miał na 850, tylko 750/650(w zależności od składu mieszanki). A przyczyn obrotów może być wiele. Może to być zawalony sadzą kolektor,egr i inne, może niedomagać pompa(pobawić się na początek regulatorem, jest o tym na forum). |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
fenix872
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-09-2011, 11:51
|
|
|
mlun napisał/a: | może niedomagać pompa(pobawić się na początek regulatorem, jest o tym na forum). |
A TUTAJ masz to całkiem fajnie opisane |
_________________ Szybko jeździsz... wolno Cię niosą... |
|
|
|
 |
rabbitold
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI rocznik 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 16 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 25-09-2011, 21:01
|
|
|
Dziękuje za wskazówki.
Orientujesz się gdzie i czy wogóle ten rocznik ma zawór egr ,bo nigdzie nie mogę się go dopatrzeć ?
Na początek jednak wypnę czujnik temperatury cieczy silnika i obciążę rezystorem ok 300 om
jeśli jest uszkodzony to wg.wszelkich prawideł obroty powinny się ustabilizować. |
|
|
|
 |
rinek
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-10-2011, 10:47
|
|
|
witam, już gdzieś pisałem o tym.
u mnie pomogło wykręcenie i wkręcenie śrubki na regulatorze ciśnienia pompy WC i tak kilka razy a potem ustawienie w odpowiedniej pozycji przy pomocy evoscana albo voltomierza |
|
|
|
 |
rabbitold
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI rocznik 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 16 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 03-10-2011, 16:53
|
|
|
Chętnie sprawdze tylko gdzie ta sruba ? |
|
|
|
 |
bczyzowski
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-10-2011, 21:18
|
|
|
Mam podobny problem z moją Cari. To samo spadające obroty i przygasanie. Gdy dodam gazu nie ma problemu ale po odpuszczeniu jest duże prawdopodobieństwo zgaśnięcia silnika. Z moich obserwacji gdy silnik jest całkowicie zimny jest ok, gdy się rozgrzeje pojawia się problem. Gdy odłączę ten czujnik za filtrem powietrza obroty są ok gdy podłącze z powrotem(na włączonym silniku) to potrafi momentalnie zgasnąć. Byłem u mechanika wyczyścił kolektor bo podobno był cały w sadzy ale to problemu nie rozwiązało. |
_________________ bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-10-2011, 21:23
|
|
|
bczyzowski napisał/a: | Byłem u mechanika wyczyścił kolektor bo podobno był cały w sadzy ale to problemu nie rozwiązało. |
Kolektor, ale jak z przepustnicą ? Czyszczona ? Po czyszczeniu nauka obrotów była ? |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
bczyzowski
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-10-2011, 21:27
|
|
|
Przepustnica nie była czyszczona, ale jest wątpliwe żeby była to przyczyna. Podejrzewam że problem jest z tym czujnikiem który jest za filtrem powietrza. Przy włączonym silniku stukałem w to miejsce i obroty momentalnie się zmieniały. |
_________________ bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-10-2011, 21:34
|
|
|
Za filtrem powietrza ? Mówisz o przepływomierzu ? |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
bczyzowski
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-10-2011, 21:37
|
|
|
Wiesz trudno mi teraz powiedzieć bo nie pamiętam dokładnie gdzie to było, jak jest filtr powietrza i jest przegub to może z jakieś 20cm dalej jest taka plastikowa kostka od której odchodzą chyba 4 kabelki i tam jest ten czujnik. |
_________________ bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-10-2011, 21:44
|
|
|
Na 4 zdjęci masz przepływomierz: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
Jeśli to on, to odłączenie go wcale nie znaczy, że przepływomierz jest walnięty. Tutaj wkleję wypowiedź forumowicza aren195612:
Cytat: | Nie ty pierwszy zauważyłeś że przy falujących obrotach po zdjęciu wtyczki z przepływomierza silnik chodzi stabilniej, co nie znaczy że przepływomierz się zepsuł. ECU ilości powietrza wtedy nie mierzy, bo nie ma czym , dawkę paliwa określa z położenia TPS, pracuje niby stabilniej. Jak chcesz, wymieniaj, jak nie ma błędu 12,13 i 25 to moim zdaniem nie ma powodu. |
Ogólnie zacznij od czyszczenia przepustnicy i nauki obrotów. Jak nie pomoże, to trzeba szukać dalej. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
bczyzowski
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-10-2011, 21:46
|
|
|
W najbliższym czasie wybieram się ponownie do mechanika, niech szuka dalej |
_________________ bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 |
|
|
|
 |
|