Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nietypowe zachowanie napędów
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 31-10-2011, 13:39   Nietypowe zachowanie napędów

Sytuacja wyglądała tak-->> podjazd pod górę,trawa-włączam przedni napęd i...... nie działa tylny most bierze tylko przód :shock: Tylny ani drgnie a wcześniej przecież jechałem na tylnym napędzie i też pod górę. Czy ktoś się z czymś takim spotkał ?? Co się mogło stać ??
Kontrolki świeciły się wszystkie ale wiadomo kontrolki mogą żyć swoim życiem. Górka nie była wcale ostra/stroma ale musieliśmy zmienić trasę. Dziś normalnie jechałem na jedną oś (tylną) przodu nie załączałem bo i tak na czarnym nie było by widać który napęd działa. Amba, ruski cyrk :rolleyes:
Mam filmik z tego podjazdu ale zbytnio nie widać co robią tylne koła->> jak zgram dołączę.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 31-10-2011, 16:09   

Takie rzeczy to tylko w Erze.
Waldku, dobrze pamiętam, że masz z tyłu pełną blokadę ARB czy tylko z przodu?
Sprawdzałeś na innych przełożeniach reduktora?
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 31-10-2011, 19:20   

diWhizZ napisał/a:
że masz z tyłu pełną blokadę ARB
tak
diWhizZ napisał/a:
czy tylko z przodu?
zbyt droga zabawka :mrgreen:
diWhizZ napisał/a:
Sprawdzałeś na innych przełożeniach reduktora?
:mrgreen: :mrgreen: tak

Oto i film. http://www.youtube.com/watch?v=T6Oxu_8-eFE Ciężko jest zobaczyć ale od 30 sek zwrócicie uwagę na tylne koła->> obracają się tocząc. A 36 sek na przednie koło. Robi tylko przód prawy-->> namacalnie było to widać pod czas mycia samochodu->> najwięcej błota a w zasadzie tylko po prawej stronie błotnika przedniego.

Była przekładka z anglika->> czy to możliwe :rolleyes: aby było coś odwrotnie :rolleyes: :shock:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 31-10-2011, 20:04   

poczytaj sobie tutaj
cos może z wiskozą się stało
http://www.forum4x4.pl/vi...%B3%C5%BCnicowy
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 31-10-2011, 20:24   

Jeśli dołączyłeś przód bez blokady centralnej to nie widzę w tym nic dziwnego, po prostu zadziałał centralny mechanizm różnicowy, tylko problem w tym, że chyba sprzęgło wiskotyczne na nim się kończy, bo ciągnie tylko 1 koło.
Normalnie powinno przenieść trochę obciążenia na któreś tylne, a tu nic.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 31-10-2011, 22:35   

rico.1 napisał/a:
tylko problem w tym, że chyba sprzęgło wiskotyczne na nim się kończy, bo ciągnie tylko 1 koło.
Normalnie powinno przenieść trochę obciążenia na któreś tylne, a tu nic.
no właśnie i zastanawia mnie czy mogło to być (nie zadziałała wiskoza) powiązane ze wzrostem temperatury w skrzyni->> automatycznej skrzyni-->> temp 110 a było to wynikiem????? zablokowania wiatraka od klimy który dmuchał w drugą stronę czyli wiatraki się "znosiły"
po ostygnięciu->> temp 70 wszystko było potem OK.
lukas 78 napisał/a:
cos może z wiskozą się stało
http://www.forum4x4.pl/vi...%B3%C5%BCnicowy
no dzięki za link szczególnie że jest tam link do opisu działania szkoda tylko że do manualnej skrzyni.
Aby dostać się do tej wiskozy to ..... którędy droga.... wyjecie skrzyni czy "okienko" do podglądania"
rico.1, lukas 78 dzięki -->> pomagajka poleciała :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 01-11-2011, 00:14   

Skrzynię trzeba zwalić. Ale sama wiskoza jest chyba nierozbieralna, trzeba by reduktor zmieniać, bo samego wisko raczej nie dostaniesz,chyba że ktoś ma reduktor kupiony dla łańcucha.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 01-11-2011, 08:16   

moim zdaniem może mieć związek z temperaturą oleju zostaw na razie jak jest sprawdź poziom oleju w skrzyni i reduktorze i napraw chłodzenie nie wiem jak działa dokładnie wisko w reduktorze bo go nie rozbierałem ale jeśli działa jak każde inne to w środku w nim jest olej i jego działanie ma duży związek z temperaturą ale to tylko taka moja dedukcja osobiście tego nie naprawiałem nigdy u siebie mam manual ale reduktory sa chyba takie same i w manualu i automacie :wink:
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 01-11-2011, 09:56   

Reduktory są tak samo skonstruowane choć nie są identyczne. Dlatego dla pewności gdyby co to lepiej szukać takiego jak się miało (automat/manual) bo grom wie czy samo wisko tej takie samo czy nie (wałek na pewno ma inny wieloklin to może i wisko jest grubsze/cieńsze?)
Jak to wisko działa to trudno powiedzieć, pewnie mało kto wie.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 01-11-2011, 16:53   

lukas 78 napisał/a:
moim zdaniem może mieć związek z temperaturą oleju zostaw na razie jak jest sprawdź poziom oleju w skrzyni i reduktorze
tak też zrobię->> drugi reduktor mam na składzie-->>> warto było jednak kupić całego anglika.
Heilsberg napisał/a:
Jak to wisko działa to trudno powiedzieć
jak okaże się że zmiana będzie konieczna to zobaczę jak toto w środku wygląda.
Jak na razie wszystko jest OK. Chyba będę musiał przejechać jeszcze raz tę samą trasę aby zobaczyć co i jak.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 01-11-2011, 21:33   

Jak po schłodzeniu mu przeszło to wskazuje na kiepski olej w reduktorze, nie ma już swojej lepkości (może woda?) proponuję zatem najpierw jego wymianę. A jeśli to nie pomoże to dopiero zamiana :p
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 02-11-2011, 08:41   

tak jak pisze rico zajrzyj do reduktora z tego co pamietam GL4 75w90
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 02-11-2011, 09:02   

Ale przecież wisko jest nierozbieralne i z olejem w reduktorze tyle ma wspólnego, że w nim pływa. Jeśli jest padnięte to wymiana oleju nic nie zmieni.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 02-11-2011, 12:12   

Heilsberg napisał/a:
z olejem w reduktorze tyle ma wspólnego, że w nim pływa
i o to chodzi, bo działa właśnie za pomocą oleju
No chyba że jego tarczki są już konkretnie zużyte, to nawet wymiana oleju już nie pomoże
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 02-11-2011, 16:16   

Działa za pomocą oleju ale nie tego z reduktora. Wisko w SS jest zamkniętą puszką z olejem jakimś tam (pewnie raczej takim do LSD bardziej) i tarczki czy co tam jest w środku nie mają kontaktu z olejem z reduktora. Dlatego wymiana oleju w reduktorze niewiele pomoże. Osobiście nie rozbierałem ale taką wiedzę od ludzi, którzy rozbierali zgromadziłem.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.