Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika GDI czy wymiana silnika?
Autor Wiadomość
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-10-2011, 14:02   Remont silnika GDI czy wymiana silnika?

Witam!
Przeliczyłem koszty remontu silnika i wyszło na to samo jakbym wymienił silnik (moj ma 300kkm a nowy moge kupić z przebiegiem faktycznym 150kkm). Teraz takie pytanko, mam silnik 1,8 jak się okazało 125 KM ;) Czy da się wsadzić http://moto.allegro.pl/si...1852964905.html bez wiekszych przeróbek? skrzynia będzie pasowała? wiązka będzie pasowała, ze tylko kompy przepne? czy osprzęt (klima, altek itd.) będą pasowały? Kolektory od 1,8 pewnie nie będą pasowały? ale pewności nigdy zawiele :)
Dzięki z góry ;]
Tak patrzyłem porównawczo to skrzynia z 1,8 na oko jest taka sama z zewnatrz tylko rozrusznik ma z 2 strony.

No i boję się że jak zmienie kompa to będą jaja z np. z lusterkami, klimą itd.

Chyba za duzo roboty jak na 25KM więcej...

P.S.
Co to za cena? http://sklep.intercars.co...rupyS¬itle=1 Myślicie że to jest mozliwe ze 15zł za kpl. ???
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-10-2011, 19:43   

remont przy 300k km ?? A co mu dolega ??

Ja bym zdecydował się na remont przynajmniej wiesz co masz
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 15-10-2011, 21:39   

Jeśli zamierzasz jeszcze długo jeździć Cari to lepszy będzie remont gdyż wtedy wiesz co masz, a zakup drugiego silnika t zawsze loteria
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-10-2011, 12:41   

w tym rzecz że wiem co mu dolega i dlatego zdecyduje się na 2 jednostkę. Auto paliło olej i zrobiło 1tys. km poniżej minimum...(to jak był służbowozem) skrzynię musiałem wymienić bo była zajechana.... oleju bierze coraz wiecej i spręzanie juz doszło do 20.... wieć pewnie gładzie są ok, niby pierscienie się zmieni, wał być może bedzie do szlifu lub nowy, uszczelka pod głowe, uszczelniacze zaworowe itd... wychodzi mi 650zł a za 699zł mam silnik z dużo mniejszym przebiegiem. A przy katowaniu w firmie wiem ze osiągną 300kkm wieć silnik z przebiegiem 170tys nawet przy kacie ma przed sobą co najmniej 100kkm ;) i teraz najlepsze! mam 2 silniki! ten mój mogę rozebrać, i na raty na spokojnie zrobić silniczek na igłę i trochę go zdłubać ;]

Proszę o info co z tym SWAPEM na 2,4 bo silnik 2,4 jest za klocka komputer za 150zł i KUSI :D

[ Dodano: 17-10-2011, 08:26 ]
Udało mi się zjechać za silnik 2,4 do 1tys. z kolektorami i kompem ;] Czekam na Pomoc :P
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-10-2011, 19:32   

Mateusz071 napisał/a:
oleju bierze coraz wiecej i spręzanie juz doszło do 20....

a wiesz, że w gdi jest wyższy poziom sprężania? :)

zawsze możesz być pionierem i wsadzić do cari silnik 2.4 :) jak się nikt jeszcze taki nie znalazł, żeby pomóc, albo przestudiować manuale.
 
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-10-2011, 21:38   

HEHEHE to ja juz jestem pionieerem bo mam sprężanie rzedu 20 jako pierwszy :D no i przez to sprzwdziłem ze mozna wsadzac turbo bez odprężania silnika :D Najwyraźniej będę musiał studiować manuale.... albo zdjęcia osprzętu na allegro :P z Tego co widziałem łapy są identyczne, skrzynie też, kompresor klimy, tylko sprzęgło jest drogie do 2,4....
Pytanie do kogoś kto się zna na elektronice co z kompami??? jak wsadzę kompa z 2,4 to czy np. szyby będą mi się otwierać??? :D

[ Dodano: 18-10-2011, 08:57 ]
"2.4 ma zupełnie inny osprzęt. Jest bardziej awaryjny od 1.8 dotyczy to także
skrzyni.
Dodatkowo silnik ten ledwie mieści się w komorze Galanta dochodzi tu jeszcze
kwestia półosi itd.
Galant nie jest dużo cięższy od Space Stara (jakieś 40 kg), a nawet w nim
2.4 nie ma jakiś sportowych osiągów, a spalania zauważalnie wyższe - średnio
około 9l/100km. Ja osobiście zostałbym przy 1.8 - to zdecydowanie lepszy
wybór."
 
 
 
fenix872 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-10-2011, 17:41   

ja sie nie znam ale Ci panowie mają chyba pojęcie :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=YSt3_U99uhA
wystarczy trochę chęci a i kontakt do nich znajdziesz
_________________
Szybko jeździsz... wolno Cię niosą...
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-10-2011, 18:59   

niedawno widzialem jak chlopaki tez zamontowali 4g63T. A co do uturbiania Cari - wie ktos czym sie robi nasz 4g93 od tego montowanego w lancerach ? Wg katalogow gdi turbo mialo 165km. A Gale 1.8 gdi 150km tylk oze musialy jezdzic na 98 lub lepiej.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-10-2011, 19:30   

napewno GDI to były? może po prostu silnik o oznaczeniu 4g93.

z tego co kojarzę to GDI było w cari i galu. tyle, że w cari było 1.8 a w galu 2.4
 
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-10-2011, 22:14   

sprawdzalem w katalogach roznych sklepow (chociazby inter cars) i tam jest podane ze w galach tez byly montowane 1.8 GDI 150km. A lancer to bankowo turbo GDI.
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-10-2011, 22:31   

Dobra dobra :D ja nie chcę robić cari na ćwiartkę i pakować się w koszty :D chcę mieć auto rodzinne co przyczepe kempingową pociągnie ;) Jakby nie dużo trzebabyło dorzucic złotych naszych za mocniejszy silnik to bym brał, a tu trzebaby było doinwestować ;) Pewnie ze sie da, kupujesz silnik 2,4 z osprzetem, kompem, skrzynia, zwrotnicami, półosiami, amorkami, tarczami, zaciskami, sprzęgłem za 1'5 tys i masz :D

katalogami się nie sugerujcie bo durnoty piszą!!!!
 
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-10-2011, 00:05   

gdybys ktos mial watpliwosci lancer (4g93T z systemem GDI) http://www.youtube.com/watch?v=wyQC6GPTT5A oraz galant 1.8 GDI http://www.youtube.com/watch?v=j96nV_T_gZw. Jest juz pozno i nie chce mi sie szukac specyfikacji ale na bank one maja wiecej kucy niz Cari.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-10-2011, 19:50   

galant obstawiałbym że to jest z rodziny EA a tam były GDI, tyle, że 2,4l.

a
Marilyn napisał/a:
(4g93T z systemem GDI) http://www.youtube.com/watch?v=wyQC6GPTT5A


to sory.. ale to że ktoś sobie napisał tak w tytule a nawet nie widać co pod maską to ehh...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-10-2011, 12:44   

Saqu napisał/a:
galant obstawiałbym że to jest z rodziny EA a tam były GDI, tyle, że 2,4l.
Były też 1.8 GDI.
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-10-2011, 09:36   

Ale fakt faktem jest, ze byly montowane 1.8 w GDI. Jak sie dobrze poszuka to moze i ktos nawet mape paliwowa bedzie mial; >
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.