Przesunięty przez: wichura1 29-08-2007, 10:44 |
Denerwujace sprzegło... |
Autor |
Wiadomość |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2006, 12:21 Denerwujace sprzegło...
|
|
|
Czy ktos moze mi powiedziec czy cos nalezy nasmarowac, moze jakas guma do wymiany lub moze jeszcze cos innego... i ewentualnie jak nasmarowac, to czy sa jakies smary specjalne czy zwykłe wystarczą.
Wypada napisac co sie dzieje wiec......jak wciskam sprzęgło to skrzypi-myslalem poczatkowo ze to w srodku auta w okoliach samego pedału ale z tamtąd zadne odgłosy nie dochodzą (na wypadek przesmarowałem)--to jest pod maską..gdzieś... wydaje mi sie ze miejscu gdzie linka wchodzi do samej skrzyni.
W sumie to nie jest to cos z czym sie nie da jezdzic ale mnie strasznie wnerwia ten odgłos-jak jest samochod nagrzany to tak nie slychac ale rano...... ...........wstyd ze tak skrzypi!!!!!
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-11-2006, 14:35
|
|
|
Prawdopodobnie skrzypi Ci sam docisk sprzęgła w środku.
Ale spróbuj jeszcze przesmarować na końcu linki tam gdzie jedna łapa popycha drugą (styk) - nie wiem jak to dokładniej opisać. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-11-2006, 21:45
|
|
|
Jeżeli masz linkę, a nie hydraulikę, to skrzypi w środku, w miejscu styku tulejki (na końcu linki) z dźwignią. Nasmaruj to smarem, (nie WD 40, albo innym takim). Ale co masz za model? CB1 czy CK1? bo CK1 miały wszystkie hydrauliczne według manuala. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2006, 22:49 Dzis udało mi sie sprawdzić..
|
|
|
Bo potrzebowałem osoby ktoraby wciskała sprzegło a ja mógłbym posłuchac gdzie piszczy-i z moich spostrzeżeń nieporządany dzwiek dochodzi z wnętrza gumy ktora konczy linke-model mam CK1 ale mam linke.
Jutro zrobie fotke to wkleje na forum o ktore miejsce mi chodzi
Pozdrawiam
Odgłosy dochodzą z widocznej na zdjeciu gumy-a raczej tego co jest piod nią. Nie mozna nic wstrzyknąc pod ta gume bo jest przymocowana na stałe |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-11-2006, 13:49
|
|
|
Dałeś fotkę hydrauliki a nie linki. Jak to fotka twojego auta, to nie masz linki. Hydraulika pcha i najczęściej skrzypi:
- guma w pompce (w kabinie)
- trzpień, który wychodzi z tej gumki o ten wystający ze skrzyni kawałek widelca
- mocowanie widelca do obudowy komory sprzęgła.
Przesmaruj trzpień naciskający widelec - może pomoże.
Jak masz linkę, to co innego - bo hydraulika pcha a linka pchać nie może, więc ciągnie. Musisz się zadeklarować. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-11-2006, 15:25
|
|
|
Mówiłem, że według service manuala w CK1 nie było linek. Jeżeli trzeszczy w hydraulice, pospiesz się. Kalafie w Pajero trzeszczało 1/2 roku, olewał to i w końcu siadł mu wysprzęglik. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2006, 18:54
|
|
|
Wichura co rozumiesz pod pojeciem "Jeżeli trzeszczy w hydraulice, pospiesz się" - mam jechac do mechanika z tym?? czy cos innego zrobić??
Macie racje linki nie ma jest hydraulika-świadczy o tym chyba zbiorniczek na płyn do sprzęgła (przynajmniej tak mi sie wydaje )
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-11-2006, 19:56
|
|
|
Oczyść dokładnie miejsca styku pedału z pompą i miejsce styku wysprzęglika z dźwignią sprzęgła. Nasmaruj je, jeżeli dźwięki znikną OK, jeżeli nie, do mechanika. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2006, 20:08
|
|
|
W kabinie juz przesmarowałem wszystko -były małe odgłosy ale mało znaczące.
Teraz przesmaruje w tym miejscu z wciśnietym sprzęgłem
Dam znac jak poszło-mam nadzieje ze bedzie to pozytywny wpis |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-11-2006, 20:30
|
|
|
Spróbuj bardziej ścisnąć wysprzęglik i nacisnąć ręką na widelec - łatwiej dojdziesz do miejsca styku. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2006, 17:10
|
|
|
Panowie u mnie jest podobnie tylko raz chodzi lzej a raz ciężej!
Które miejsca nalezy przesmarować - zakonserwować, prosze o wskazówki? |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2006, 15:36
|
|
|
Sprawa wygląda następująco:
Zrobiłem dzis to co radziliście,a dokładniej (napisze troche jak w instrukcji )
Ładnie wyjąłem element A z B -wygladało to jak jakiś bolec -ładnie go wyczysciłem,wypolerowałem--miejsce w B gdzie wchodzi tez ładnie wyczysciłem i wypolerowałem i wszystko ładnie przesmarowałem i włożyłem na miejsce i piszczy dalej
Piszczy nie w momencie wciskania sprzęgła tylko puszczania i dzis wydawało mi sie ze to piszczy z miejsca C -czy ta gume mozna zdjąć i jest cos pod nia co mozna przesmarować czy mam od razu przed zimą jeszcze gdzies jechać jakiegoś specmajstra:):)
Myślałem ze mozna tez nasparowac tą gume ( A) ale ona jest na stałe i nie ma szans zeby cos wcisnąć pod nia jakiekolwiek smary ani nic.
Do czego jest śruba (D)
Czy moze mozna jakos rozkręcić i przesmarować element E
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-11-2006, 17:20
|
|
|
W środku pewnie piszczy widelec albo słoneczko docisku. Jak chcesz porządnie, to nie przez gumę C (można ją zdjąć) ale zdejmując całą skrzynkę (niestety).
D to odpowietrznik, element E (wysprzęglik) oczywiście jest rozbieralny - są nawet zestawy naprawcze. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2006, 18:37
|
|
|
Panowie u mnie trzeba na 99% odpowietrzyć, czyli odkręcam element D i..........................
właśnie co dalej moi drodzy?:) |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2006, 18:47
|
|
|
Bastek a skąd wiesz ze musisz odpowietrzyć???? Jakie sa tego objawy??
I co do mojego skrzypienia to mam z tym gdzies jechac czy jeżdzić dalej - czy są to objawy groźne czy nie??
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|