[Cari 1.9DI-D] Sterownik turbiny |
Autor |
Wiadomość |
Gordon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 27 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 30-08-2011, 08:23 [Cari 1.9DI-D] Sterownik turbiny
|
|
|
Witam.
Zaobserwowałem w mojej Cari rok 2004 1.9 did 102km dość znaczny spadek mocy.
W serwisie na komputerze powiedzieli że to sterownik turbiny padł. Próbuję znaleźć taką część w sieci, ale jest bardzo trudno. Czy ktoś z forumowiczów może wie jaki numer ma ta część. Znając numer byłoby mi pewnie łatwiej.
Przeszukałem forum pod kątem sterownika turbiny i nic na ten temat nie znalazłem, a w ASO śpiewają 500 zł za wymianę.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 30-08-2011, 08:39
|
|
|
A jak to wygląda?
Bo turbina nie ma żadnej części elektronicznej więc tylko mechanika, czyli zaworek ciśnienia pozostaje.
Chyba że mówimy o elemencie który steruje właśnie ciśnieniem do zaworka mechanicznego który jest na grodzi czołowej przyczepiony. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-08-2011, 17:28
|
|
|
Student napisał/a: | Chyba że mówimy o elemencie który steruje właśnie ciśnieniem do zaworka mechanicznego który jest na grodzi czołowej przyczepiony. | i Gordon napisał/a: | ASO śpiewają 500 zł za wymianę. | To byłaby Gruuuuuuuuuuuuuuuuuuuba przesada, zakładając, że turbina jest bez zmiennej geometrii, to jedyny knif jaki tam może się popsuć od sterowania, to:
- to co wspomniał Student
- zawór upustowy
- czujnik pomiaru ciśniena doładowania,
Poza elektryką pozostaje mechanika i nieszczelności. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Gordon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 27 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 30-08-2011, 22:51
|
|
|
ja to szczerze mówiąc trochę się nie znam. Człowiek w ASO powiedział, cytuję: "moduł sterowania turbiną". Z tego co już sam szukałem to w ogóle nic pod taką nazwą nie występuje. Więc nie mam pojęcia co miał na myśli. Według tego co znalazłem w sieci to może chodzić faktycznie o zawór ten z membraną co steruje ciśnieniem (czy jakoś tak). Może coś pokręciłem. Nie wiem czy chodzi tu o zawór EGR?
Rozumiem, że w ASO mówią tak aby człowiek się nie zorientował o co chodzi. Ale oni nawet świece żarowe NGK chcą sprzedać za 100 zł od sztuki plus robocizna 150 zł. Czyli 550 zł za coś co sobie sam zrobię bez ASO za koszt świec równy 120 zł. Ale ASO jak wiadomo to rozbójnicy. No i niestety nie łupią bogatych by dać biednym.
Pozdrawiam.
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi mimo iż dalej nie wiem co człowiek z ASO mógł mieć na myśli. Chyba się go zapytam przy okazji o numer tej części, która się zepsuła a nie o nazwę. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 31-08-2011, 06:28
|
|
|
Jak nie zapomnę to zrobię dla ciebie zdjęcie dwóch części które mogły paść.
Stawiam na :
-czujnik pomiaru ciśniena doładowania,
lub nieszczelność przewodów. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Gordon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 27 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 02-09-2011, 13:15
|
|
|
No i tak jak mówiłem, spytałem się w serwisie o numer części i jest to M618057 - czyli zawór.
Jak wymienię to opiszę czy faktycznie.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 03-09-2011, 20:23
|
|
|
To jest ten sterownik co jest na grodzi. Steruje chyba ilością paliwa w zależności od pracy turbiny. (ciśnienia doładowania)Uszkodzenie to brak mocy, mozna to obejść łącząc odpowiednio węzyki które z niego wychodzą i do niego dochodza ale może to spowodować uszkodzenie silnika. Tak powiedzieli w serwisie, wymiana na nowy to około 500zł. Moc wraca do normy.Pozdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gordon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 27 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 03-10-2011, 08:56
|
|
|
Sorki, że odświeżam temat, ale to jest ta część.
W takim razie jak to się nazywa po polsku i co muszę kupić w kiosku z częściami?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-10-2011, 10:18
|
|
|
W grupie VW jest to zawór N75, czyli zawór regulacji ciśnienie doładowania. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 03-10-2011, 11:13
|
|
|
slawek st napisał/a: | To jest ten sterownik co jest na grodzi. Steruje chyba ilością paliwa w zależności od pracy turbiny. |
Zaden sterownik tylko elektrozawór zadnej ilosci paliwa tylko jezeli ciśnienie jest zaduże w kolektorze to odcina podciśnienie na WG w turbinie i zalezy od konstrukcji albo przekierowuje spaliny do wydechu lub układ kierowniczek w zmiennej geometri |
|
|
|
 |
Gordon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 27 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 03-10-2011, 12:17
|
|
|
Dzięki chłopaki, ale jak ta część się nazywa? Bo chcę iść do sklepu i powiedzieć: Poproszę .... Bo nie wiem jak mnie zrozumieją gdy powiem: Poproszę elektrozawór , taki co to jeśli jest ciśnienie za duże w kolektorze to.... itd...
W taj chwili nawet nie wiem jak wyszukać to coś np na allegro.
Pozdrawiam.
I naprawdę dziękuję za odpowiedzi, mimo iż można wyczuć sarkazm w tym poście. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 03-10-2011, 17:56
|
|
|
może elektorzawór turbiny |
|
|
|
 |
Gordon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 27 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 07-10-2011, 08:22
|
|
|
wygląda na to że to faktycznie elektrozawór turbiny.
teraz już się trochę tego znalazło na google.
też występuje pod nazwą elektrozawór podciśnienia turbiny.
ale do carismy ciężko znaleźć, a ta część od renault 1.9 dci jest jednak nieco inna.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
I jeszcze szybkie pytanie w temacie.
znalazłem dwie aukcje na zawór EGR i zdębiałem zerknijcie i zobaczcie sami:
http://allegro.pl/mitsubi...1837228433.html
http://allegro.pl/mitsubi...1814803464.html
Więc który z nich to EGR? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 07-10-2011, 16:43
|
|
|
To nie jest EGR. Faktycznie jest to regulator ciśnienia .wymiana i koszt tak jak opisałem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|