Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Problem Galant zjada opony na tylnej osi.
Autor Wiadomość
Iroslav 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 30
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 03-11-2011, 11:50   [EA5A/W 2.5] Problem Galant zjada opony na tylnej osi.

Mianowicie problem jest taki. Wracajac z pracy zlapalem "kapcia" po wymianie kola okazalo sie ze opona jest "zjedzona" od wewnetrzej stony az druty wystaja :shock: sprawdzialem w drugim kole to samo i tutaj pojawia sie moje pytanie dlaczego tak sie dzieje ?

1) czy w galancie na tylnej osi ustawia sie geometrie kół
2) czy to moze byc wina amortyzatorow (jak tak to jakie proponujecie na wymiane)
3) nie wiem ?
 
 
GAL 
Forumowicz

Auto: GALANT 2.0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 39
Skąd: Biała
Wysłany: 03-11-2011, 13:26   

Zacznij od przeglądu całego tylnego zawieszenia -
1. czy są luzy na wahaczach
2. tak jak piszesz czy amorki są sprawne
Nie słyszałeś stuków w tylnym zawieszeniu?
Może coś już jest zużyte i dlatego przestawiła się geometria - tu mogą być zużyte dolne wahacze skośne
_________________
był GALANT 4D68 '93
jest CARISMA F8QT '97
jest GALANT 4G63 '97
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-11-2011, 13:34   

przeciązałeś go??
napisz czy masz kombi czy sedana, wiec czy NIVO, czy normalne amorki?

Iroslav napisał/a:
1) czy w galancie na tylnej osi ustawia sie geometrie kół


geometrię tak (jesli odkrecisz śruby mimośrodowe)

kąt pochylenia koła nie (chyba, że przez zastosowanie podkładek)

generalnie twój problem, to kąt pochylenia koła, pytanie tylko czy zawsze tak masz, czy go przeciążyłeś, jak ja kiedyś
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 03-11-2011, 14:33   

z tylu mozna regulowac cala geometrie.
Zbieznosc sruba mimosrodowa a pochylenie kola podkladkami pod wahaczem gornym.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Iroslav 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 30
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 03-11-2011, 14:39   

Mam sedana wiec chyba zwykle amorki. Nic tak nie kąbinowalem poprostu zjada opone teraz jak tak patrze to i rzeczywiscie kolo jest lekko przekrzywione w pionie da sie samemu cos na to zaradzic ? czy to juz wyzsza szkola jazdy ?


zauwazylem tez ze amortyzator z jednej strony sie juz lekko "poci" ale zeby oby dwie strony mialy ten sam problem ?
 
 
Krzysek 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 240
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 03-11-2011, 15:06   

Może wina leżeć też w sprężynach, jak koło chowa Ci się w nadkolu to na pewno będzie na minusie i wtedy "zjada" wewnętrzny rant opony.

Moim zdaniem musisz najpierw sprawdzić czy masz jakiekolwiek luzy w zawieszeniu (jeżeli są należy je zlikwidować-np. wybite tulejki), następnie organoleptycznie zobacz czy koło nie chowa się w nadkole - ( słabe sprężyny , chyba ,że masz jakieś sportowe zawieszenie). Co do amorów to najlepiej udać się na stację diagnostyczną, tam na przyrządzie sprawdzą, nowy amor to tak 80parę procent :) . Jeżeli już będziesz miał wszystko powyższe sprawdzone , ewentualnie wymienione jedziesz na ustawienie geometrii auta, koszt około 150zł :) .
_________________
http://honda-wm.pl/ moje drugie forum ;) :D .
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-11-2011, 16:55   

W każdym EA reguluje się geometrię tylnego zawieszenia, jeśli śruby są zapieczone to się je odcina i mintuje nowe tuleje wraz z nowymi śrubami. Do sprawdzenia wszystkie tuleje z tyłu.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 03-11-2011, 20:38   

Iroslav napisał/a:
Mam sedana wiec chyba zwykle amorki. Nic tak nie kąbinowalem poprostu zjada opone teraz jak tak patrze to i rzeczywiscie kolo jest lekko przekrzywione w pionie da sie samemu cos na to zaradzic ? czy to juz wyzsza szkola jazdy ?


zauwazylem tez ze amortyzator z jednej strony sie juz lekko "poci" ale zeby oby dwie strony mialy ten sam problem ?


Jezeli kolo jest pochylone w pionie to masz do regulacji kat pochylenia kola. Pojedz do warsztatu gdzie robia geometrie i mierzą kąty pionowe. Niech ustawią je we właściwym zakresie - robi sie to podkladkami pod mocowanie wahacza górnego. Sruby mimosrodowe możesz nawet nie musiec ruszac bo moze zbieznosc bedziesz mial ok.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 05-11-2011, 10:55   

ZBIEŻNOŚĆ!!! ale zanim to zrobisz musisz pozbyć się wszystkich luzów w zawieszeniu i to z tyłu i z przodu, czyli do sprawdzenia wszystkie wahacze, sworznie, łączniki, drążki, łożyska. Niestety może okazać się, że będziesz musiał ciąć śruby mimośrodowe :( mało kto chce się tego podjąć i nie jest to tania impreza bo taka pierdółka kosztuje 70zł/szt plus do tego nowe tuleje ok 50zł/szt, kolejne "niestety" to fakt iż producent nie przewidział regulacji geometrii czyli m.in. kąta PK, ale da się to zrobić tak jak ktoś to już tu napisał, poprzez podkładki.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.