[EA5A/W 2.5] Problem Galant zjada opony na tylnej osi. |
Autor |
Wiadomość |
Iroslav
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Jelcz-Laskowice
|
Wysłany: 03-11-2011, 11:50 [EA5A/W 2.5] Problem Galant zjada opony na tylnej osi.
|
|
|
Mianowicie problem jest taki. Wracajac z pracy zlapalem "kapcia" po wymianie kola okazalo sie ze opona jest "zjedzona" od wewnetrzej stony az druty wystaja sprawdzialem w drugim kole to samo i tutaj pojawia sie moje pytanie dlaczego tak sie dzieje ?
1) czy w galancie na tylnej osi ustawia sie geometrie kół
2) czy to moze byc wina amortyzatorow (jak tak to jakie proponujecie na wymiane)
3) nie wiem ? |
|
|
|
 |
GAL
Forumowicz
Auto: GALANT 2.0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 39 Skąd: Biała
|
Wysłany: 03-11-2011, 13:26
|
|
|
Zacznij od przeglądu całego tylnego zawieszenia -
1. czy są luzy na wahaczach
2. tak jak piszesz czy amorki są sprawne
Nie słyszałeś stuków w tylnym zawieszeniu?
Może coś już jest zużyte i dlatego przestawiła się geometria - tu mogą być zużyte dolne wahacze skośne |
_________________ był GALANT 4D68 '93
jest CARISMA F8QT '97
jest GALANT 4G63 '97 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 03-11-2011, 14:33
|
|
|
z tylu mozna regulowac cala geometrie.
Zbieznosc sruba mimosrodowa a pochylenie kola podkladkami pod wahaczem gornym. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Iroslav
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Jelcz-Laskowice
|
Wysłany: 03-11-2011, 14:39
|
|
|
Mam sedana wiec chyba zwykle amorki. Nic tak nie kąbinowalem poprostu zjada opone teraz jak tak patrze to i rzeczywiscie kolo jest lekko przekrzywione w pionie da sie samemu cos na to zaradzic ? czy to juz wyzsza szkola jazdy ?
zauwazylem tez ze amortyzator z jednej strony sie juz lekko "poci" ale zeby oby dwie strony mialy ten sam problem ? |
|
|
|
 |
Krzysek
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 240 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 03-11-2011, 15:06
|
|
|
Może wina leżeć też w sprężynach, jak koło chowa Ci się w nadkolu to na pewno będzie na minusie i wtedy "zjada" wewnętrzny rant opony.
Moim zdaniem musisz najpierw sprawdzić czy masz jakiekolwiek luzy w zawieszeniu (jeżeli są należy je zlikwidować-np. wybite tulejki), następnie organoleptycznie zobacz czy koło nie chowa się w nadkole - ( słabe sprężyny , chyba ,że masz jakieś sportowe zawieszenie). Co do amorów to najlepiej udać się na stację diagnostyczną, tam na przyrządzie sprawdzą, nowy amor to tak 80parę procent . Jeżeli już będziesz miał wszystko powyższe sprawdzone , ewentualnie wymienione jedziesz na ustawienie geometrii auta, koszt około 150zł . |
_________________ http://honda-wm.pl/ moje drugie forum .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-11-2011, 16:55
|
|
|
W każdym EA reguluje się geometrię tylnego zawieszenia, jeśli śruby są zapieczone to się je odcina i mintuje nowe tuleje wraz z nowymi śrubami. Do sprawdzenia wszystkie tuleje z tyłu. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 03-11-2011, 20:38
|
|
|
Iroslav napisał/a: | Mam sedana wiec chyba zwykle amorki. Nic tak nie kąbinowalem poprostu zjada opone teraz jak tak patrze to i rzeczywiscie kolo jest lekko przekrzywione w pionie da sie samemu cos na to zaradzic ? czy to juz wyzsza szkola jazdy ?
zauwazylem tez ze amortyzator z jednej strony sie juz lekko "poci" ale zeby oby dwie strony mialy ten sam problem ? |
Jezeli kolo jest pochylone w pionie to masz do regulacji kat pochylenia kola. Pojedz do warsztatu gdzie robia geometrie i mierzą kąty pionowe. Niech ustawią je we właściwym zakresie - robi sie to podkladkami pod mocowanie wahacza górnego. Sruby mimosrodowe możesz nawet nie musiec ruszac bo moze zbieznosc bedziesz mial ok. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 05-11-2011, 10:55
|
|
|
ZBIEŻNOŚĆ!!! ale zanim to zrobisz musisz pozbyć się wszystkich luzów w zawieszeniu i to z tyłu i z przodu, czyli do sprawdzenia wszystkie wahacze, sworznie, łączniki, drążki, łożyska. Niestety może okazać się, że będziesz musiał ciąć śruby mimośrodowe mało kto chce się tego podjąć i nie jest to tania impreza bo taka pierdółka kosztuje 70zł/szt plus do tego nowe tuleje ok 50zł/szt, kolejne "niestety" to fakt iż producent nie przewidział regulacji geometrii czyli m.in. kąta PK, ale da się to zrobić tak jak ktoś to już tu napisał, poprzez podkładki. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
|