 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
demoantaz dolnego wahacza |
Autor |
Wiadomość |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 04-11-2011, 17:13 demoantaz dolnego wahacza
|
|
|
Witam, chce wymienic tuleję w dolnym lewym wahaczu. Jak sie do tego zabrac??, domyslam sie ze trzeba demontowac drązek skretny, czy moze wystarczy go popuscic?
prosze o wszelkie informacje jak samemu wymienic tuleje w dolnym wahaczu.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
bojrob
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 04-11-2011, 22:05
|
|
|
Ja ostatnio w swoim Pajero zmieniałem wszystkie tuleje na polibusze i nie jest to nic trudnego.Trzeba się trochę nagimnastykować, ale jest to do zrobienia.Ktoś tu gdzieś na forum opisywał jak wymienić tuleje w przednim zawieszeniu.
Zrób tak:
unieś auto do góry z lewej strony, poluzuj drążek skrętny tak, aby tylna część lekko opuściła się z ramy, odkręć drążek reakcyjny i amortyzator od dolnego wahacza, wyciśnij dolny sworzeń wahacza z piasty, odkręć nakrętkę z przedniej śruby wahacza i wyjmij śrubę a następnie odkręć nakrętkę od śruby z wieloklinem mocującym drążek skrętny. Pozostały ci jeszcze dwie śruby trzymające część zewnętrzną wieloklina z gumową osłoną na drążku skrętnym, musisz to wszystko cofnąć do tyłu i przesunąć na bok, żeby nie przeszkadzało. Po tym zabiegu wyjmiesz wahacz z przednią tuleją a z tylną osadzoną w ramie trochę się pomęczysz. Jak je powybijasz, wciskasz nowe i w kolejności odwrotnej skręcasz... Chyba nic nie pominąłem...
Ja miałem trochę więcej roboty, bo wymieniałem wszystkie tuleje, ale powiem, że warto było. |
_________________ Pozdr. Robert |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 05-11-2011, 17:46
|
|
|
Dziekuje bardzo za info.Musze wymienic bo bardzo mi skrzypi ze juz nie moge wytrzymac tego. Przy okazji mam pytanko co do tulei poliuretanowych. Dostepne sa tuleje poliuretanowe z metalowa tulejka wewnetrzna a co z zewnetrzna? Czy trzeba ja odzyskac ze starej tulei? czy montuje sie bez tej zewnetrznej. Np. oryginalne tuleje do górnego wahacza sa własnie zbudowane z 2 tulejek metalowych a pomiędzy nimi jest guma, natomiast polibusze np na allego sa dostepne tylko z wewnętrzna mniejsza tulejka.
pozdr |
|
|
|
 |
bojrob
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 07-11-2011, 23:13
|
|
|
Co do tulejek poliuretanowych, to w moim przypadku wszystkie montowałem bez zewnętrznej tulejki metalowej, jedynym wyjątkiem był przedni górny wahacz, gdzie trzeba wypalić starą gumową tulejkę i zostawić w wahaczu jej zewnętrzna metalową tulejke, w której zamontowałem polibusze. TYLKO ! Uwaga tak było w moim przypaku. Ja montowałem niebieskie polibusze z Olkusza. Inny producent może mieć odrobinę inne wymiary i może być sytuacja, że trzeba będzie zostawić wszystkie stare zewnętrzne metalowe tulejki.
Generalnie przy demontażu lepiej jest pomierzyć średnice polibuszy i tulejek metalowych, żeby wiedzieć, czy zostają, czy też trzeba je wybić. |
_________________ Pozdr. Robert |
|
|
|
 |
|
|