 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Stara milosc rdzewieje -- reaktywacja Lancer 4 WD 1,8 4g37 l |
Autor |
Wiadomość |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 27-11-2006, 10:52 Stara milosc rdzewieje -- reaktywacja Lancer 4 WD 1,8 4g37 l
|
|
|
Moja milosc czyli Lancer: 4 wd, kombi, C37, 87 w wyrazny sposob ulegl korozji /przebieg 550 tys/
bedac wiesniakiem z odzysku/od 7 lat/ przystapilem do przegrupowania i kontr natarcia---wszelkie wtracanie i rady /strzel se w leb/ mile widziane
[ Dodano: 27-11-2006, 11:07 ]
osoby o slabych nerwach -- ostrzegam bedzie to kurs druciarstwa dla ludzi w potrzebie
----Przegrupowanie czyli rozpoznanie i decyzje komasacja srodkow
1 dokonac demontazu siedzen foteli dywanikow
2 uzycie ostrych narzedzi
3 decyzja
-- po demontazu srodka i najechaniu na najazdy zdecydowano sie urzyc mlotka skawalniczego celem dzialan sadujacych
- wynik
1 nadwozie ma ok 40-60 punktow korozyjnych dziury bomble lakier zmatowiony pare wgniecen
2 podwozie podloga i progi oddalenie ok 2 do 5 cm tyle zjadla rdza reszte prawie bezwysilokowo zalatwil mlotek
3 nadkola -blotniki wewnetrzne przod ok tyl liczne ubytki no dziurawka
Podsumowanie kiwerowca a w szczegolnosci pasazer moga zostac zagubieni na jakims przejezdzie kolejowy lub utopieni w licznych kaluzach.
[ Dodano: 27-11-2006, 11:10 ]
Decyzja-- juz gorzej nie bedzie trzeba to naprawic
Po rozpoznaniu kwestji warsztatow i specow stwierdzono ogolny brak fachowca prucz Angli i innych rajow
lub pozostanie ochlaja leniwca od latek ..........
[ Dodano: 27-11-2006, 11:22 ]
z w/w powodow postanowilem sie skupic na metodach druciarstwa stosowanego z pogranicza zeglarstwa
Reasumujac zywice polimery i takie tam wynalazki
Wybor zywic mat plucien i innych takich:
Zywica wybor Epoxy epidiam 55 , mata szklana i wata
Koszty 1 kg Epidiamu + utwardzacz ok 50,- dlaczego nie Polistyren /ok.17,-kg/ slabe wiazanie z metalem mala sztywnosc laminatu/duzo warstw/ brzydki zapach styren bardzo dlugo trzeba wietrzyc aby zaniknol duze ograniczenia co do temp stosowania /drobne klopoty w polimeryzacji czeste naprezenia/ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 27-11-2006, 11:33
|
|
|
Miłość nie rdzewieje, ale obiekt uczuć i owszem
Nie widzę tych dziur, ale druciarstwo z pogranicza szkutnikctwa i blacharstwa stanowczo odradzam...... zakoleguj się z miejscowym ślusarzem, coby wspawać kawałki blachy we wcześniej wypreparowane otwory..... U mnie zaspawanie dziur w podłodze baaardzo wpłynęło na sztywność nadwozia, jakbym je tylko zakitował, kit po pierwszym przejeździe kolejowym by odpadł....
Cieszę się, że mimo sędziwego wieku i długiego pokonanego dystansu zdecydowałeś się na reanimację, nie na sekcję zwłok |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-11-2006, 11:48
|
|
|
Rdza tam gdzie piszesz to całkiem normalne. Mojego odebrałem w zeszłą środę od blacharza. Duża dziura w nadkolu tylnym . Rocznik 1990 r. Miałem 1000 myśli na minutę:
-zrobić to i jeździć,
-sprzedać za kilka stów i co? wsadziłem w niego już trochę kasy wcześniej,
-sprzedać na części-bzdura troche-coś tam kupią a reszta zostanie niewiadomo jak długo i będzie zagracać,
Zdecydowałem zrobić go porządnie. Pozostało przejrzeć i zakonserwować podłogę i sprawdzić przednie nadkola, choć "na oko" wyglądają zdrowe.
Sytuację zaogniło zdjęcie tylnego zderzaka, a raczej to co pod nim ujrzałem.
Szkoda, że nie zrobiłem fotek, bo teraz nadkola i tylny pas (zakryty zderzakiem) wyglądają super.
Zresztą poczytaj tu: http://www.mitsubishi-gra...f907198b81b2c40
Aha, jeszcze wyeliminowana została rdza na progach (łączenia blach przeciągnięte masa uszczelniającą BOLL). Progi zakonserwowane dodatkowo Bitex-em i na to przykręcone plastikowe nakładki ozdobne, więc ani śladu grzebania. |
Ostatnio zmieniony przez Hugo 27-11-2006, 11:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 27-11-2006, 11:52
|
|
|
Opis materialow : zywica epidiam 55 4kg wybor materialow pomocniczych - mata szklana latwiejsze przesycanie - wada slabszy laminat, wiecej zywicy, blacha ocynk 0,4 mm - 5-6 arkuszy 550*750mm, pendzle okragle z wlosiem 6 szt /5,5,-/, blachowkrety duzo ale z zapasow, odrdzewiacz samopasywujacy- nie trzeba go splukiwac woda/0,25l 15,-/ szczotki druciane tarcze tnace i szlifierskie do kontowki-
[ Dodano: 27-11-2006, 11:59 ]
Bartek, Hugo, dzieki za reakcje zdecydowalem sie na zywice bo troche doswiadczenia z nia mam druga rzecz ze prucz dolu to jeszcze bedzie walka z karoserja zreszta zrobilem kiedys odbudowe lady 2103 - Zyguli i eksploatowalem ja b dlugo a tam to dopiero byla masakra-- chce opisac mozliwosc zastosowania tej technologi
Kontynuujac .......
[ Dodano: 27-11-2006, 12:14 ]
cieka blacha ocynk uzylem jako wypelnienie forme konstrukcyjna
przygotowanie pacjeta czyli narzniecie i wczyszczenie wszelkich blach w podlodze progach nie obylo sie bez ofiar wizyta u okulisty i wydlubywanie z oka kawalka
[ Dodano: 27-11-2006, 12:15 ]
Na dzisiaj koncze jutro dalej opisze |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 28-11-2006, 09:19
|
|
|
wichura1 napisał/a: | a ten bez okularów ochronnych robi blachę. Co wy? samobójcy? |
Napisalem to ku przestrodze -- bo jeszcze czasami mi sie wydaje ze jestem niezniszczalny...........a potem boliii !!! Ale tez sie poznaje problemy sluzby zdrowia..........
[ Dodano: 28-11-2006, 09:36 ]
Musze kupic aparat cyfrowy -- to takie roboty byly by lepiej przedstawione.
Niestety robie z zywica pod wiata na najazdach i jest problem temperatura + wilgotnosc co prawda ma to tez dobre strony bo epidjam wiaze z duzym ..bardzo duzym opoznieniem nie trzeba sie martwic o skurcz i naprezenia a kolejne porcje zywicy wbrew zasadom mozna przygotowywac w tych samych naczyniach
polimeryzacja jest maksymalnie opozniona. Wada opisanych warunkow zywica niechce wyjsc z puszki jest za gesta , trzeba dawac 10% wagowo utwardzacza a nie 6-7% jak w lecie Nie mozna uzyc typowego kleju czyli Epidjam 5 bo jest za gesty ma konsystecje polstala.
Blachy ocynk 0,4 po wstepnym uksztaltowaniu-czyli dogieciu tak by tworzyly zewnetrzna powloke progu zewn. i zachodzily minimum 5cm /max 10cm/ za szpary dziury miedzy podloga a progiem wewnetrznym.
Zostaly wygradowane mlotkiem spawalniczym koncowka stozkowa od srodka tak by na 1cm kwadratowy wypadala 1 dziura na wylot i 1 dziub .
[ Dodano: 28-11-2006, 09:45 ]
Wybor w kwestji blach padl bo
1 mam takowa kiedys kupilem z 200 arkuszy /z upadlej firmy robili wklady do filtrow powietrza
2 dobrze zawsze ukladac laminat na czyms a nie w powietrzu - warstwy sa lepiej zageszczone i szczelniejsze
3 blacha zawsze bedzie miala parametry zblizone do blachy rodzimej
4 moja blacha ma juz ok 30 lat wiec jej powiezchnia mimo polysku jest trochebardziej chropowata utleniona
5 0.4 mm to wiecej niz folia /w japoncach blachy maja ok 0.6mm/ daje sie ksztaltowac i ma swoja sztywnosc
[ Dodano: 28-11-2006, 10:03 ]
uksztaltowany i zgradowany profil nalezy odtluscic ja uzywam acetonu podobnie z miejsca montarzu dodatkowo karoserje w miejscach korozji potraktowac odrdzewiaczem /samopasywujacym- czyli nie wymaga dodatkowego neutralizowania/
Prace konstrukcyjne:
rozrobilem zywice z utwardzaczem - sprawdzilem czy jest sucho 10% utwardzacza , wysmarowalem pedzlem miejsca montarzu blach i laminatu tak by laminat siegal 5 cm za krawedz blach od strony podwozia
nanioslem warstwe zywicy na blache do montazu blachy uzylem blachowkretow dzieki temu zostala punktowo docisnieta do progu i dolnej strony podlogi tak ze nadmiar zywicy zaczol wyciekac przez wczesniej zrobione dziury/w blachach/ .
nastepnie przy uzyciu mlotka slusarskiego i spawalniczego przekonalem blache by weszla we wszelkie nierownosci i wypelnila przestrzen miedzy podloga a progiem bijac i katujac ja od dolu
Nastepny krok zywica wysmarowalem przymocowana blache i od strony kabiny wysmarowalem prog wewnetrzny i krawedzie podlogi ktore w ramach przygotowywania powstaly- oraz blache ocynk ktory zostal dobity do srodka .
[ Dodano: 28-11-2006, 10:47 ]
Niestety musze tak skakac bo jak pisze dluzej to nie moge tego wrzucic na serwer zawiesza sie.....
Laminowanie:
Materialy pomocne to pendzel okragly 50mm z wlosia, taca plastikowa cichaczem skonfiskowana z domu, rekawice moga byc tzw wampirki /gumowe sa za malo przyjemne rece sa mokre i marzna/ szpachelka waska , szpachelka szeroka dobrze tez jakas czapke z polaru, szmata z acetonem, i okulary- bo troche kapie i troche chlapie.
Surowce zywica+ utwardzacz mata szklana .
Nanosimy zywice na tace urywamy kawalek maty kladzie na zywicy i topujac uderzeniami pedzla przeciskamy przez mate przez mate dobrze ja na koncu przewrocic i jeszcze raz nasaczyc
tak przygotowany skrawek nalezy przeniesc na szpachelce do miejsca montazu ja zaczynam zazwyczaj od srodka i wtopowac w warstwe zywicy ktora nanieslismy na element tak by mata siegnela dna a zywica wysaczyla sie na zewnatrz i tak miejsce kolo miejsca z zakladem ok 3 cm
kolejnosc nakladania :
pierwsza warstwa zaczynam od srodka ku brzegom
druga od lewej do prawej
trzecia od prawej do lewej
czwarta to jedynie uzupelnianie by stworzyc plaszczyzne
Kolejnosc jest istotna bo na macie nie widac po wtopowaniu ktora to jest z koleji warstwa
a trzy warstwy to tak rowne sa wytrzymalosci blach ok 2mm i nie rdzewieja
z zywicy ktora pozostala robimy szpachle konstrukcyjna wypelnienie
Opis patentu: biezemy zywice z utwardzaczem i wrzucamy do niej klaczki z waty-welny szklanej i mieszamy dodajemy waty az jest to b. trudno zamieszac a welna niema w sobie powietrz -- dlatego robimy wczesniej klaczki rozdrabniamy ja
Szpachla konstrukcyjna wciskamy we wszelkie szpary od strony kabiny wzmacniamy prog wewnetrzny wypelniamy przestrzen miedzy progiem a podloga zaklad ok 2cm
[ Dodano: 28-11-2006, 10:53 ]
Po zastygnieciu tej szpachli tego cudu tworzy sie cos w rodzaju betonu tylko twardsze i elastyczniejsze
wazne by welna byla dodrze przesaczona zywica. ewentualnie mozna to ruszyc jedynie katowka
Obecny stan zaawansowania prac lewa strona odbudowana prawa tuz przed laminowaniem blachy wkrecone do karoserji i wklejone epidiamem tylne nadkola jeszcze nie ruszone.
[ Dodano: 28-11-2006, 10:58 ]
koncze na dzis jutro ciag dalszy he.he |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 28-11-2006, 13:50
|
|
|
szkoda ze nie ma fotek |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 29-11-2006, 17:06
|
|
|
Rafal_Szczecin, podpowiedz jaki aparat kupic-- parametry foto
Narazie mam zastoj bo mgla powoduje nadmierna wilgoc i obawiam sie aby nie wlazla miedzy laminat a blache.
Ale od jutra powrot na pole walki, jak sie uporam z podwoziem bedzie latanie drzwi i karoserji miedzy innymi maska postaram sie do wekendu kupic jakis aparat cyfrowy /kwestja kasy/.
Planuje rowniez zmiany w wyposazeniu wnetrza wymiane:
1 dywanow na wykladzine groszkowa tzn taka z gumy jak w tramwajach podlogi - moze bedzie szara
2 wysciulki czyli tych szmat co zazwyczaj sa mokre i gnije podloga wkleje gume spieniona z zamknietymi porami
3 remont wszelkich plastikow - czyli tunig estetyczny orginalnie szare ale ta szarosc jest zabardzo zarysowana i wyplowiala ---- moze ktos cos takiego robil???
4 remont lub wymiana okladzin na drzwiach
[ Dodano: 29-11-2006, 17:09 ]
5 tapicerka remont wymiana lub pokrowce.
Na dzisiaj koncze |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 29-11-2006, 18:43
|
|
|
kurde nie znam sie na aparatach, pojedz do MediaMarktu, tam napewno cos Ci doradza, i bedziesz mogl sobie wybarac w odpowiednim przedziale cenowym .
tak sobie czytam to co robisz, i czytam i ja tak bym nie umial ( moze dlatego ze jeszcze nigdy tego nie robilem ) no i chcialbym zobaczyc jak to wyglada.
pozdro |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-11-2006, 19:45
|
|
|
Jaeżeli mały aparat, to bierz pod uwagę Canony i Nikony ze wskazaniem na Canona.
PowerShot A430, PowerShot A530, PowerShot A540 tanie, a robią rewelacyjne zdjęcia. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 30-11-2006, 18:36
|
|
|
Dzieki koledzy za rady co do foto.
Niestety dzisiaj mimo ustapienia mgiel , musialem skierowac wszelkie sily / w mojej dziczy/ na roboty inne temp. +6 . Dlaczego? bo polimeryzacja gdy temp. nie przekroczy +8 na okres przynajmniej 3 godzin jest bardzo powolna , to po pierwsz drugie jak wspominalem robie ten remont pod wiata wiec troche obawiam sie by mnie nie polamalo z zimna i wilgoci chociaz w pozycji lezacej uzywam karimatu.
Jutro wybieram sie do zaprzyjaznionego sklepu Klis w/s konsultacji jak odnowic plastiki w aucie opisze to precyzyjnie jak wroce, i bede ich meczyl na temat probek lakierow do karoseri .
W nocy dotarla do mnie koncepcja pt. Czerwony Tygrys --- czyli bede zmienial wyglad zewnetrzny i wewnetrzny; SWIR zemnie wielki-- tak pisze by nikt mnie nie ubiegl .
Koncepcje Czerwony Tygrys -- sprecyzuje jak mi we lbie dojrzeje. Decyduje sie na to by zrobic z wiernego miska auto takie dla przyjemnosci z zachowaniem cech uzytkowych nawiasem mowiac z mysla o nim kupilem dawce czyli tego z 89 / silnik taki sam przebieg ok 200 tys ale bardzo skorodowanego |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-11-2006, 20:29
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | Jutro wybieram sie do zaprzyjaznionego sklepu Klis w/s konsultacji jak odnowic plastiki w aucie opisze to precyzyjnie jak wroce |
Koniecznie o tym napisz. Bo u mnie (a u u Ciebie napewno też) PLAK nie wszędzie maskuje to co bym chciał. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 30-11-2006, 21:54
|
|
|
Rafal_Szczecin, wichura1, dzieki za wskazowki a ty Hugo niemartw sie przesucham ich dokladnie koles ktory tam pracuje ma zaciecie do spoiw i pigmentow plastikow zreszta wyrwe z dawcy jakis kawal na proby
[ Dodano: 01-12-2006, 15:52 ]
Co do plastikow i lakierow to malo ustalilem kolesiowi- padl system i teraz biedak wklepuje wszystkie obroty z calego roku ale mam byc po niedzieli
[ Dodano: 04-12-2006, 13:04 ]
Niestety minol weekend wynik 1-0 dla natury :
1 temp podczas laminowania musi byc minimum 5 stopni i stracilem 0.5 kg zywicy dodalem utwardzacz a temp sprawila ze byla za gesta i glutowata stracila swa lepkosc
2 mam zone i niestety musialem ratowac lancerka bo ba..ko go wzielo jak spalem i przytarlo lewy bok urywajac oslone lewego tylniego blotnika/kombi c12 1.5, 90/ i co jeszcze bardziej dosadnie przytarlo o palio weekenda--- dodatkowo po tym usunieciu oslony okazalo sie ze znaczna czesc blotnika trzyma sie na lakierze korozja zrobila swoje od wewnetrznej strony
--- nie rozwiode sie bo dzieci ja lubia--- ale ma sie osobistego szkodnika
3 aparatu cyfrowego niemam /kobjeta/ i dzisiaj bede probowal uruchomic aparat w telefonie tzn podlaczyc go do kompa
wasz wsciekly Wojmi1 |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Sauron [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 13:14
|
|
|
wojmi1 napisał/a: |
--- nie rozwiode sie bo dzieci ja lubia--- |
Spadłem z krzesłą....no ale cóż każdy powód dobry :D:D |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 08-12-2006, 14:41
|
|
|
No bedzie sie dzialo , kupuje foto cyferke hp , -- wstrzymalem prace z braku zywicy i czasu -- musze znalesc jeszcze opis zamieszczania ilustracji -- no i skonczyc licytacje |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
|
|