[II 2.0 DID] Włączanie napędów |
Autor |
Wiadomość |
Maksi_Kaz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Outlander 2.0Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 13 Skąd: polska
|
Wysłany: 14-11-2011, 20:31 [II 2.0 DID] Włączanie napędów
|
|
|
Czy możecie mi udzielić informacji jak jest z włączaniem napędów? Czy można je włączać podczas jazdy czy na zatrzymanym samochodzie? Jeżeli jest włączone 2WD to wtedy napędzane są tylko przednie koła?? pozdrawiam |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-11-2011, 21:01
|
|
|
Możesz włączać jak chcesz 4/4 ale na lock i tak jak przekroczysz 30-40km/godz.automat zmieni na 4wd,poszukaj na forum a dowiesz się więcej(np,o ASC a 4/4) |
_________________
 |
|
|
|
 |
andkul2
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 DID 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-11-2011, 23:04
|
|
|
napęd załączamy na zatrzymanym samochodzie |
_________________
Pozd
Andrzej |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-11-2011, 23:42
|
|
|
Nie trzeba, można to robić równie dobrze w trakcie jazdy. Tylko z 4WD Lock trzeba ostrożniej. |
|
|
|
 |
mariolo
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 39 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: 15-11-2011, 20:18
|
|
|
W instrukcji napisano,że ustawienia można zmieniać w trakcie jazdy jak i na postoju.Tryb 2WD -jazda z napędem na przednie koła; 4WD- tryb domyślny,umożliwia automatyczna regulację rozkładu momentu napędowego na cztery koła w zależności od warunków jazdy; 4WD LOCK-służy do jazdy po śliskiej nawierzchni np.śnieg,piach(duży moment obrotowy przekazywany jest do tylnych kół).Jeśli chodzi o 4WD LOCK to przy tym ustawieniu najlepiej wyłaczyć ASC oszczędzisz sprzęgło.Mam nadzieje,że trochę przybliżyłem ci temat.Pozdro. |
|
|
|
 |
andkul2
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 DID 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-11-2011, 13:05
|
|
|
Muciek napisał/a: | Nie trzeba, można to robić równie dobrze w trakcie jazdy. Tylko z 4WD Lock trzeba ostrożniej. |
to przy jakich predkościach zmieniasz napęd np z 2wd na 4 wd lub odwrotnie |
_________________
Pozd
Andrzej |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-11-2011, 13:08
|
|
|
Ja zmieniam przy każdej prędkości (autostrada)z 2wd na 4wd |
_________________
 |
|
|
|
 |
andkul2
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 DID 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-11-2011, 13:12
|
|
|
ręcznie czy automat przełącza |
_________________
Pozd
Andrzej |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-11-2011, 13:14
|
|
|
Z 2wd na 4wd tylko ręcznie bo automat nie przełączy na 2wd chyba nigdy z lock automat przełączy przy ok 40/km/godz na 4wd |
_________________
 |
|
|
|
 |
andkul2
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 DID 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-11-2011, 13:21
|
|
|
ja przełączam wszystko po zatrzymaniu auta |
_________________
Pozd
Andrzej |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-11-2011, 15:46
|
|
|
Można i tak ale i tak jadąc na 2wd napęd lekko sie sprzęga .Dlatego nie można ciągnąć go na motylu ,tylko laweta |
_________________
 |
|
|
|
 |
cebull
Mitsumaniak

Auto: Pajero IV 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 207 Skąd: Warszawa / Gabon
|
Wysłany: 16-11-2011, 16:58
|
|
|
Przelaczac (przestawiac pokretlo) nie jest rownoznaczne z przelaczeniem napedu, nie pamietam dokladnie jaka jest informacja ale jak np z 2d na 4d przelaczasz jadac za szybko to naped zalaczy sie dopiero jak zwolnisz...
Ja jezdzilem zawsze na 4d, nie wyrywa kierownicy przy ruszaniu
no a poza asfaltem to jak juz napisane lock i asc off |
|
|
|
 |
Maksi_Kaz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Outlander 2.0Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 13 Skąd: polska
|
Wysłany: 16-11-2011, 21:01
|
|
|
Widzę że trafiłem w temat i fajnie, że jest zainteresowanie:). Powiedzcie koledzy jak ma się spalenie do jazdy z napędem i bez czy jest duża różnica?? |
|
|
|
 |
pkwiat
Forumowicz
Auto: O II 2.0 DID MY 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 52 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 16-11-2011, 21:41
|
|
|
Nie zauważyłem specjalnej różnicy między 2WD i 4WD. Nie zauważyłem też różnicy w spalaniu między paliwami "zwykłymi" a premium.
Natomiast w zimę mam spalanie większe o ok. 1 litr/100 km (na pewno wpływ temperatury, chyba też mniejsza płynność jazdy). |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-11-2011, 21:52
|
|
|
U mojego taty różnica w spalaniu nie ma, lub jest znikoma (max. 0.5l/100km). Oczywiście wiadomo, że w zimie pali trochę więcej, ale to w każdym aucie. Lecz jeżeli chodzi o napędy to różnicy nie ma (bądź niezauważalna). |
|
|
|
 |
|