 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Problemy z odpalaniem i LPG |
Autor |
Wiadomość |
marxis
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 94' 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 17-11-2011, 21:34 [CA1A 1.3] Problemy z odpalaniem i LPG
|
|
|
Witam. Samochód to M Colt CAO 1994 1.3 12v z LPG
Problem z odpalaniem jest taki, ze czasami po prostu muszę kilka razy kręcić bo nie może zaskoczyć jakby i utrzymać obrotów. Po prostu kręcę, zaskakuje i jak odpuszczę kluczyk to obroty spadają i gaśnie. I tak muszę kilka razy aż załapie. Poza tym jak już załapie i dodaje sie gazu tak do około 3tys obrotów to trzęsie jakby całym silnikiem. Dodam tylko ze objaw nie występuje regularnie. Najczęściej jak ze dwa dni postoi nie jeżdżony.
Drugi problem dotyczy instalacji LPG. Jest to instalacja Elpigaz II generacji. Po prostu kiedy jadę sobie normalnie i rośnie ilość obrotów to czasami przy ok. 4,5 tys obrotów po dociśnięciu pedału gazu auto szarpie dziwnie a wskazówka obrotomierza lata do góry i na dol miedzy 4 a 5 tys. Nie dzieje się tak przy jeździe na benzynie i tez objaw nie występuje regularnie, czasami wszystko jest ok. Dodam tylko ze auto jest po wymianie filtra gazu i spuszczeniu osadu z parownika.
I jeszcze taki pytanie. Czy 10l/100km to odpowiednie spalanie gazu dla tego silnika z taka instalacja. jeżdżę bez wielkiego szaleństwa i w większości autostrada i zawsze trzymam 4tys obrotów i około 130km/h jak już jestem na autostradzie a tak to spokojnie przyspieszanie bez wciskania do podłogi. Tak powinno być czy coś z tym robić?
Nie mam zbytnio pojęcia o mechanice i nie wiem gdzie szukać przyczyny i co z tym robić.
Mam nadzieje ze ktoś będzie w stanie coś doradzić.
Dzięki |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 24-12-2011, 00:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-11-2011, 22:40
|
|
|
marxis napisał/a: | Problem z odpalaniem jest taki, ze czasami po prostu muszę kilka razy kręcić bo nie może zaskoczyć jakby i utrzymać obrotów. Po prostu kręcę, zaskakuje i jak odpuszczę kluczyk to obroty spadają i gaśnie. I tak muszę kilka razy aż załapie. Poza tym jak już załapie i dodaje sie gazu tak do około 3tys obrotów to trzęsie jakby całym silnikiem. Dodam tylko ze objaw nie występuje regularnie. Najczęściej jak ze dwa dni postoi nie jeżdżony. | Po kolei do sprawdzenia/wymiany: świece zapłonowe, przewody wysokiego napięcia, kopułka i palec rozdzielacza. marxis napisał/a: | Czy 10l/100km to odpowiednie spalanie gazu dla tego silnika z taka instalacja | Za duże i zapewne ma związek z problemami jakie masz z autem. |
|
|
|
 |
marxis
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 94' 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 17-11-2011, 22:47
|
|
|
No ok. To jak tylko znajdę chwile to się biorę za to. Świece to rzeczywiście chyba już do wymiany się będą nadawać bo trochę już mają czasu spędzone w tym autku chyba. A reszta to zobaczymy. Dzięki wielkie. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-12-2011, 19:07
|
|
|
zapalasz na benzynie czy LPG?
jak gaśnie na benzynie to spróbuj może jeszcze reset komputera zrobić. w FAQ znajdziesz opis. |
|
|
|
 |
|
|