felgi stalowe |
Autor |
Wiadomość |
cati13289
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 LANCER 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Gru 2009 Posty: 27 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 20-11-2011, 22:17 felgi stalowe
|
|
|
witam.
czy do felg stalowych można zastosować pierścienie centrujące? nie chodzi tu o dużą korektę w granicach 5mm, felga poza większym otworem centrującym jest tych samych rozmiarów co orginał. jak to jest z tym przekazem obciążeń? szpilki czy piasta ? czy pierścień ma jakiś wpływ na eksploatację auta?
proszę o odpowiedzi
pozdrawiam |
|
|
|
 |
bcn
Forumowicz Save the SOHC

Auto: Lancer CS0 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 71 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-11-2011, 09:44
|
|
|
nie rozumiem pytania za bardzo - jesli masz otwor centrujacy wiekszy niz piaste, to musisz zastosowac pierscienie; inaczej obciazenie bedzie przenoszone tylko na szpilkach, co grozi ich ukreceniem. |
_________________ 2007 Lancer CS3 | 2001 Civic EU7
 |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 21-11-2011, 19:08
|
|
|
przy stalówkach raczej nie stosuje się pierścieni centrujących, przynajmniej ja się z taką praktyką nie spotkałem. |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
cati13289
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 LANCER 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Gru 2009 Posty: 27 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 22-11-2011, 18:28
|
|
|
bcn napisał/a: | nie rozumiem pytania za bardzo - jesli masz otwor centrujacy wiekszy niz piaste, to musisz zastosowac pierscienie; inaczej obciazenie bedzie przenoszone tylko na szpilkach, co grozi ich ukreceniem. |
no właśnie ale w stalowych nie stosuje się raczej pierścieni, a jeśli jednak je założę to czy piasta będzie dobrze przenosić napęd na kolo (np nie będzie się ślizgać) pytam bo jeszcze nie spotkałam się z taką praktyką w stalówkach i najważniejsze czy te pierścienie wytrzymają obciążenia (producenci reklamują ze tak)?? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-11-2011, 18:37
|
|
|
Powinno być wszystko ok. Po pierwsze z tym przenoszeniem sił przez pierścień to trochę naciągane. Pierścienie są potrzebne do poprawnego montażu i to głównie alusów (nakrętki płaskie). Stalowe felgi ze względu na nakrętki stożkowe i tak się same wycentrują... |
|
|
|
 |
cati13289
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 LANCER 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Gru 2009 Posty: 27 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 22-11-2011, 19:10
|
|
|
jednak nie wierze tym pierścieniom
dzięki za zainteresowanie ale
chyba po prostu poszukam felg które będą pasowały to najlepsze rozwiązanie i najbezpieczniejsze i misiek się ucieszy
a pro po chętnie kupię używane felgi stalowe 15"
o rozmiarze 6JJ (może być 6J )
et 46, bądź zbliżone
otwór centrujący 67mm
rozstaw śrub 5x114.3
miło by było jak by były proste nie muszą być malowane
proszę o kontakt przez forum
pozdrawiam
[ Dodano: 22-11-2011, 19:27 ]
krzychu napisał/a: | Powinno być wszystko ok. Po pierwsze z tym przenoszeniem sił przez pierścień to trochę naciągane. Pierścienie są potrzebne do poprawnego montażu i to głównie alusów (nakrętki płaskie). Stalowe felgi ze względu na nakrętki stożkowe i tak się same wycentrują... |
no w zasadzie tak ale jeśli otwór jest większy? a felga przecież musi idealnie pasować na piastę ta role spełniają w alusach pierścienie. a w stalowych ?? same tylko ma nakrętkach ??
skoro tak piszesz tak zapewne jest ale rozejrzę się za pasującymi jeśli nie znajdę skorzystam z twojej rady pozdrawiam |
|
|
|
 |
bcn
Forumowicz Save the SOHC

Auto: Lancer CS0 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 71 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-11-2011, 08:26
|
|
|
cati13289 napisał/a: | jednak nie wierze tym pierścieniom
dzięki za zainteresowanie ale
chyba po prostu poszukam felg które będą pasowały to najlepsze rozwiązanie i najbezpieczniejsze i misiek się ucieszy
a pro po chętnie kupię używane felgi stalowe 15"
o rozmiarze 6JJ (może być 6J )
et 46, bądź zbliżone
otwór centrujący 67mm
rozstaw śrub 5x114.3
miło by było jak by były proste nie muszą być malowane
proszę o kontakt przez forum |
ok, moze rzeczywiscie na stalowkach nie trzeba - w zasadzie nigdy nie mialem nie-oemowych stalowek...
a propos felg - mam na sprzedaz komplet alusow z oponami (alutec spyke+bridgestone potenza, stan bdb); jesli jednak bys wolal alufelgi, to daj znac na pw. |
_________________ 2007 Lancer CS3 | 2001 Civic EU7
 |
|
|
|
 |
cati13289
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 LANCER 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Gru 2009 Posty: 27 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 23-11-2011, 19:52
|
|
|
dzięki ale mam alusie i to nawet fabryczne jeszcze w dobrym stanie
a na stalówki chciałam założyć zimowe opony |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:13
|
|
|
To pamiętaj, że do stalówek musisz mieć inne nakrętki... Stożkowe.
Z drugiej strony nie ma przeciwwskazań, żeby założyć alusy na zimę... |
|
|
|
 |
cati13289
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 LANCER 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Gru 2009 Posty: 27 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:30
|
|
|
"To pamiętaj, że do stalówek musisz mieć inne nakrętki... Stożkowe. "
-a widzisz nie wiedziałam dzięki
poprzedniej zimy na alu śmigałam ale chciałabym mieć kola na wymianę i sobie w garażu sama zmieniać szkoda mi alusków a w tamtym roku mi trochę porysowali i wolałabym tego uniknąć |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 25-11-2011, 08:48
|
|
|
Stożkowe nakrętki to ja mam do oryginalnych alusów jak i oryginalnych stalówek.
Latam tak już 4 rok i nie ma problemów.
Jedynie nakrętki w zimie lekko sól obżarła z chromu |
_________________  |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-11-2011, 08:52
|
|
|
Ale do alusów masz typow stożkowe, czy te taki płaskie z podkładką i końcówką stożkową? |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 26-11-2011, 07:55
|
|
|
Typowo stożkowe. Bez podkładki. |
_________________  |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-11-2011, 10:01
|
|
|
No to widać dla felg w 1,6 są inne gniazda (stożkowe). W 2.0 są typowe jak w alusach na płaskie nakrętki z podkładką. Co prawda ta nakrętka ma końcówkę stożkową, ale nie powinno się tego stosować (chyba, że awaryjnie do zapasówki). |
|
|
|
 |
cati13289
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 LANCER 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Gru 2009 Posty: 27 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 03-12-2011, 16:55
|
|
|
kupiłam felgi ciężko było ale się udało
nie są to co prawda felgi do miśka a do mazdy ale pasują i to najważniejsze
w całkiem dobrym stanie po renowacji i dobrej cenie
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|