Wtryski galant 2.0 mpi (CDH275) |
Autor |
Wiadomość |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 04-12-2011, 13:32 Wtryski galant 2.0 mpi (CDH275)
|
|
|
Dziś w oszukiwaniu odpowiedzi na ile wystarczają oryginalne wtryski z 4g63 sohc (98 rok) znalazłem w serwisówce że wtryski są CDH275. Chwila szperania w internecie i znajduję spis wtrysków gdzie podają wydajność 318 ccm/min przy 3 barach. W galancie z serwisówki wynika że ciśnienie jest 3,29 bara więc przeliczyłem wydajność wtrysków i wyszło 333 ccm/min. Po dalszych wyliczeniach wyszło że te wtryski w 4 cylindrowym silniku przy tym ciśnieniu wystarczają do 202 KM a galant ma 136.
Korzystałem z tej strony link może tam jest jakiś błąd albo w spisie wtrysków. Wie ktoś o co chodzi? (max czas pracy wtrysków 80%) |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Ziomek 10-03-2012, 14:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pucek
Nowy Forumowicz DIY EFI
Auto: 2 Hondy i SpaceWagon
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 27 Skąd: Aalesund
|
Wysłany: 04-12-2011, 21:21
|
|
|
Chodzi ci o to ,ze troszke za duze?Bo ja nie widze w tym zadnego problemu. |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 05-12-2011, 19:17
|
|
|
Właśnie się zastanawiałem czy popełniłem gdzieś błąd że takie "duże" wtryski dali. Prawie 70 KM zapasu. Mi to nawet pasuje jeden problem mniej. Tylko nie jestem pewien tego wyliczenie. Bo w serwisówce ciśnienie jest podane:
Fuel pressure kPa :
-vacuum hose disconnection 324-343 at kerb idle
-vacuum hose connection Approx. 265 at kerb idle
I jak to mam rozumieć? ciśnie paliwa do obliczeń ma być 2,65 bara czy 3,25 ? |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
pucek
Nowy Forumowicz DIY EFI
Auto: 2 Hondy i SpaceWagon
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 27 Skąd: Aalesund
|
Wysłany: 05-12-2011, 21:18
|
|
|
Cisnienie paliwa bedzie okolo 3.65Bar przy calkowicie otwartej przepustnicy,czyli wtedy kiedy bedzie cisnienie atmosferyczne w dolocie.
Przy zamknietej przepustnicy na biegu jalowym cisnienie(podcisnienie) w kolektorze bedzie pewnie cos okolo 0.2 - 0.3Bar ,moze nawet 0.4(zalezy od walkow rozrzadu i kata wyprzedzenia zaplonu na jalowym) i wtedy cisnienie paliwa bedzie o te 0.7-0.8Bar mniejsze,czyli wychodzi 2.65-2.85Bar przy zalozeniu ze regulator ma przelozenie 1:1.
Po to jest regulator cisnienia paliwa, zeby utrzymac stala roznice cisnienia paliwa wzgledem cisnienia powietrza w kolektorze,po to zeby mapa paliwa byla bardziej plaska,czyli zeby miala mniejsze przeskoki pomiedzy wartosciami sasiednich komorek.
Swoja droga troche dziwne ze te wtryski sa takiej wielkosci ,no ale widocznie takie mieli pod reka ,albo byly tansze od innych
P.S. wydajnosc wtryskow podaje sie zwylke dla 3Bar.(czasem dla 3.5)
Twoje wtryski maja wydajnosc 318cc/min dla 3Bar,czyli w twoim aucie maja ok 350cc/min z powodu wyzszego cisnienia paliwa.
EDIT:
poprawilem pare literowek |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 05-12-2011, 21:55
|
|
|
teraz znalazłem że oryginalne wtryski z eclipse dohc miały 450 ccm/min przy 2 barach. W eclipse turbo ta sama wydajność ale różnica w oprze cewki ( mniejszy w turbo o 0,2 ohm) Wie ktoś może czemu stosują tak duże wtryski w N/A i na co ma wpływ opór cewki wtryskiwacza poza prądem i napięciem? |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
pucek
Nowy Forumowicz DIY EFI
Auto: 2 Hondy i SpaceWagon
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 27 Skąd: Aalesund
|
Wysłany: 06-12-2011, 09:02
|
|
|
0.2ohm to jest bardzo mala roznica, wlasciwie to tak jak by jej nie bylo.
Cytat: | Wie ktoś może czemu stosują tak duże wtryski w N/A |
Pewnie wzgledy ekonomiczne,a moze cos innego?Obawiam sie ,ze na to pytanie nie znajdziesz odpowiedzi.
Cytat: | na co ma wpływ opór cewki wtryskiwacza poza prądem i napięciem? |
Na szybkosc otwierania sie wtryskiwacza. |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 20-12-2011, 10:05
|
|
|
Kamil_Ziomek napisał/a: | Wie ktoś może czemu stosują tak duże wtryski w N/A |
w eclipse n/a nie stosują ani 390cc ( np. 1g automat turbo ) ani 440/450cc ( pozostałe turbo ), tylko dla 2.0 n/a 240cc wysokoomowe. U mnie siedzą 275cc z 2.4. |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 20-12-2011, 18:12
|
|
|
Ja akurat sprawdzałem 2G po częściach z oryginalnego katalogu (www.detali.ru) a tak jak mówisz do 1990 roku były INP053 czyli 240 c/min |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
|