Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacje
Autor Wiadomość
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
  Wysłany: 07-12-2009, 12:33   Modyfikacje

ostatnio zrobiłem patent w swojej skrzyni biegów, polegający na zaspawaniu sprzęgła (chyba wiskowego) - naszczęście posiadam dwa więc mogłem sobie pozwolić:D

http://www.japancars.ru/c...L6&mg=22&bg=120

część 22632

Plus
- niesamowity start z pierwszego biegu

Minus
- tylny dyfer się blokuje przy skręcaniu

Teraz musze dojśc do tego jak zrobić żeby kół tylnych nie blokowało a zostawić zaspawane sprzęgło, zawsze z braku laku moge je wymieniać na wyścigi i spowrotem, całość zajmie mi około 1h + 1h.
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 08-12-2009, 13:52   

Taki przypadek mógłby się stać tylko wtedy kiedy tylny mechanizm różnicowy jest o zwiększonym tarciu lub częściowo zblokowany. Zaspawałeś mechanizm różnicowy międzyosiowy, więc masz teraz rozdział mocy prawie idealnie 50:50, ale znowu jeżdżąc po asfalcie bardzo obciążasz wszystkie elemnty napędowe (wał, przegóby, półosie). To jest dobre rozwiązanie jednak tylko na luźne nawierzchnie (typu szuter :D )
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 08-12-2009, 16:14   

tak też myślałem, sprzęgło o którym mowa jest odpowiedzialne za przeniesienie mocy z wału korbowego na skrzynie, tylko spodziewałem się nieco innego skutku, takiego efektu spodziewalbym się raczej po szperze tylnego dyfra, o dziwo na piaszczystej nawierzchni dzieje się tak samo jak na asfalcie czyli koła się blokują
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-12-2009, 09:32   

mitsu_pl napisał/a:
. Zaspawałeś mechanizm różnicowy międzyosiowy, więc masz teraz rozdział mocy prawie idealnie 50:50,


a bez tego nie ma 50:50 :P
Dalej cholera tego nei wiemy. Jak jest w 3000gt?
_________________
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-12-2009, 11:54   

Bez tego on cały czas reguluje, tylko nieznany jest zakres tej regulacji... Na pewno pędzi non stop wszystkie koła, nie ma tak, żeby cały napęd był przekazywany na jedną oś, nawet przez chwile.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 15-12-2009, 12:40   

sprzęło przełożyłem spowrotem na standardowe - czas całego zabiegu to około 35min :D
powody:
- blokujące się koła - opony mogą długo nie pociągnąć nie mówiąc o przegubach itp.
- spalanie wzrosło do :!: 23L/100km :!: - czyli sporo hehehe
- pada śnieg czasem i jest slisko a blokujące się koło na zakręcie nie jest dobrym pomysłem
minusy
- ZNACZNE obniżenie mocy na starcie - odczówalnośc tak duża że aż w oczy kuje :p

Mam drógą skrzynke i będe próbował całą przerobić tak aby koła się nie blokowały a moc szła na nie pełną parą
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-12-2009, 20:15   

Jak Ci się uda to daj znać, może i my jakąś hybrydę złożymy...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 19-03-2010, 21:13   

miś został dziś odchudzony o kolejne 70kg z czego 26kg to audio, 16kg opony, plus troche plastiku, śrub itp....
Michał, zważyłem dziś szyber, bo mam zapasowy z poprzedniego Gala - waga 18,5kg.
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 21-03-2010, 15:28   

No dzięki za info, to bez szyberu będzie praktycznie równe 1400kg u nas
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 07-04-2010, 15:32   

Modyfikacje - będa robione od 16 do 18.04 ale jeszcze nie powiem jakie :) ale myśle że będzie doooobrze. Części już zamówione hehe
 
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-06-2011, 17:51   

U mnie wyleciał katalizator, tylny tłumik zamieniony na przelotowy, połączone rurą 55mm. Niestety nie ważyłem, ale pewnie pod 10kg będzie się zbliżać.
W zeszłym tygodniu wyleciała tylna kanapa z siedziskami, tylne pasy, osłony itd itp - całkiem sporo to ważyło.

Kolejny temat odelżenia będzie obejmować fotele, szyberdach i poszycie dachu.

W drugą stronę: dojdzie niebawem płyta i klatka.

W tej chwili auto na warsztacie - urwany sworzeń wahacza, pęknięta miska olejowa, filtr, przewody chłodnicy oraz wyciek z pompy wody - efekt ostrych treningów w zeszłą sobotę ;) Ale już część zrobiona i w tygodniu auto będzie gotowe do jazdy.
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1718
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-06-2011, 14:15   

Ja dziś rozmawiałem ze swoim mechanikiem na temat EGRu w naszych Galach.

Jak to już się na forum utarło każdy sobie zaślepia co też i u mnie było, ale po dość rzeczowej rozmowie stwierdziliśmy, że na razie ten EGR uruchomimy i niech to działa. Nie wiem czy w E88A jest jakiś czujnik, który kontroluje co się dzieje z tym systemem, ale jeżeli jest to zaślepienie EGR może powodować błędne odczyty tego czujnika i w efekcie błędne sterowanie komputerem od silnika. Podejrzewamy (na razie to teoria), że wbrewe pozorom zatkanie EGR może mieć negatywny wpływ na osiągi silnika - sprawdzić by to można na chamowni, ale na razie sobie odpuszczę i sprawdzę, czy będzie jakaś odczuwalna różnica.

Z drugiej strony wymieniłem filtry i świece więc kto tam wie...

Zastanawiam się jednak nad innymi sposobami podniesienia mocy tego silnika - jakaś "wkładka" zamiast filtra powietrza może ? Coś czytałem na forum. No i jeszcze ten wydech - czyli usunięcie katalizatora - czy to byłoby odczuwalne ? Jak to jest chłopaki ? Czuć różnicę ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 19-06-2011, 17:36   

Wojtku, wbrew pozorom te silniki wcale nie są skomplikowane, mają dość prosta elektronikę, po za zapłonem, no i nie wiem czy zwróciłeś uwagę na zdjęcia naszego silnika, ale tam jest odłączone większość osprzętu, podciśnień (min. odma, EGR, wyrzucony filtr par paliwa, i wszystkie zbędne podciśnienia, i gwarantuję Ci, że źle na tym silnik nie wyszedł, a błędów też nie ma żadnych...) Silnik został rozebrany, od kąt zostały usunięte wszystkie te zbędne badziewia dla "ekologii" a jak obciążające silnik, to dolot cały czas mamy, czyściutki, zaworki ssące wręcz fabrycznie nowe! żadnego olejku, oparów nic... czyste powietrze wędrujące przez stożek, bez dodatków, prosto do cylindra... To jest najzdrowsze dla silnika!
Co do wkładki, możesz zastosować K&N, wsadzasz raz i nie wymieniasz, tylko od czasu do czasu wyciągasz, aby przeprać ;)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-06-2011, 17:49   

po za tym egr bierze spaliny na dodatkowy przepał, a po spaleniu lpg pozostaje para wodna, to zaciąga Ci wtedy wode do spalania :)
 
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-06-2011, 21:42   

Moim zdaniem odłączenie EGRu może wpłynąć wyłącznie na korzyść.

Co do pytania o wydech - po "odetkaniu" o katal, środkowy tłumik i wymianie tylnego na przelotowy wyraźnie czuć różnicę w dynamice auta. Nie jest to wynik z hamowni, tylko realne odczucie zza kierownicy. Być może stare elementy były też tak pozapychane, nie wiem, bo nie rozbierałem. Ale auto zaczęło konkretniej jeździć :)
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.