Modyfikacje |
Autor |
Wiadomość |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 07-12-2009, 12:33 Modyfikacje
|
|
|
ostatnio zrobiłem patent w swojej skrzyni biegów, polegający na zaspawaniu sprzęgła (chyba wiskowego) - naszczęście posiadam dwa więc mogłem sobie pozwolić:D
http://www.japancars.ru/c...L6&mg=22&bg=120
część 22632
Plus
- niesamowity start z pierwszego biegu
Minus
- tylny dyfer się blokuje przy skręcaniu
Teraz musze dojśc do tego jak zrobić żeby kół tylnych nie blokowało a zostawić zaspawane sprzęgło, zawsze z braku laku moge je wymieniać na wyścigi i spowrotem, całość zajmie mi około 1h + 1h. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 08-12-2009, 13:52
|
|
|
Taki przypadek mógłby się stać tylko wtedy kiedy tylny mechanizm różnicowy jest o zwiększonym tarciu lub częściowo zblokowany. Zaspawałeś mechanizm różnicowy międzyosiowy, więc masz teraz rozdział mocy prawie idealnie 50:50, ale znowu jeżdżąc po asfalcie bardzo obciążasz wszystkie elemnty napędowe (wał, przegóby, półosie). To jest dobre rozwiązanie jednak tylko na luźne nawierzchnie (typu szuter ) |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 08-12-2009, 16:14
|
|
|
tak też myślałem, sprzęgło o którym mowa jest odpowiedzialne za przeniesienie mocy z wału korbowego na skrzynie, tylko spodziewałem się nieco innego skutku, takiego efektu spodziewalbym się raczej po szperze tylnego dyfra, o dziwo na piaszczystej nawierzchni dzieje się tak samo jak na asfalcie czyli koła się blokują |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-12-2009, 09:32
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | . Zaspawałeś mechanizm różnicowy międzyosiowy, więc masz teraz rozdział mocy prawie idealnie 50:50, |
a bez tego nie ma 50:50
Dalej cholera tego nei wiemy. Jak jest w 3000gt? |
_________________  |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-12-2009, 11:54
|
|
|
Bez tego on cały czas reguluje, tylko nieznany jest zakres tej regulacji... Na pewno pędzi non stop wszystkie koła, nie ma tak, żeby cały napęd był przekazywany na jedną oś, nawet przez chwile. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 15-12-2009, 12:40
|
|
|
sprzęło przełożyłem spowrotem na standardowe - czas całego zabiegu to około 35min
powody:
- blokujące się koła - opony mogą długo nie pociągnąć nie mówiąc o przegubach itp.
- spalanie wzrosło do 23L/100km - czyli sporo hehehe
- pada śnieg czasem i jest slisko a blokujące się koło na zakręcie nie jest dobrym pomysłem
minusy
- ZNACZNE obniżenie mocy na starcie - odczówalnośc tak duża że aż w oczy kuje
Mam drógą skrzynke i będe próbował całą przerobić tak aby koła się nie blokowały a moc szła na nie pełną parą |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-12-2009, 20:15
|
|
|
Jak Ci się uda to daj znać, może i my jakąś hybrydę złożymy... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 19-03-2010, 21:13
|
|
|
miś został dziś odchudzony o kolejne 70kg z czego 26kg to audio, 16kg opony, plus troche plastiku, śrub itp....
Michał, zważyłem dziś szyber, bo mam zapasowy z poprzedniego Gala - waga 18,5kg. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 21-03-2010, 15:28
|
|
|
No dzięki za info, to bez szyberu będzie praktycznie równe 1400kg u nas |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 07-04-2010, 15:32
|
|
|
Modyfikacje - będa robione od 16 do 18.04 ale jeszcze nie powiem jakie ale myśle że będzie doooobrze. Części już zamówione hehe |
|
|
|
 |
davyjohn
Mitsumaniak
Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-06-2011, 17:51
|
|
|
U mnie wyleciał katalizator, tylny tłumik zamieniony na przelotowy, połączone rurą 55mm. Niestety nie ważyłem, ale pewnie pod 10kg będzie się zbliżać.
W zeszłym tygodniu wyleciała tylna kanapa z siedziskami, tylne pasy, osłony itd itp - całkiem sporo to ważyło.
Kolejny temat odelżenia będzie obejmować fotele, szyberdach i poszycie dachu.
W drugą stronę: dojdzie niebawem płyta i klatka.
W tej chwili auto na warsztacie - urwany sworzeń wahacza, pęknięta miska olejowa, filtr, przewody chłodnicy oraz wyciek z pompy wody - efekt ostrych treningów w zeszłą sobotę Ale już część zrobiona i w tygodniu auto będzie gotowe do jazdy. |
_________________ Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1718 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-06-2011, 14:15
|
|
|
Ja dziś rozmawiałem ze swoim mechanikiem na temat EGRu w naszych Galach.
Jak to już się na forum utarło każdy sobie zaślepia co też i u mnie było, ale po dość rzeczowej rozmowie stwierdziliśmy, że na razie ten EGR uruchomimy i niech to działa. Nie wiem czy w E88A jest jakiś czujnik, który kontroluje co się dzieje z tym systemem, ale jeżeli jest to zaślepienie EGR może powodować błędne odczyty tego czujnika i w efekcie błędne sterowanie komputerem od silnika. Podejrzewamy (na razie to teoria), że wbrewe pozorom zatkanie EGR może mieć negatywny wpływ na osiągi silnika - sprawdzić by to można na chamowni, ale na razie sobie odpuszczę i sprawdzę, czy będzie jakaś odczuwalna różnica.
Z drugiej strony wymieniłem filtry i świece więc kto tam wie...
Zastanawiam się jednak nad innymi sposobami podniesienia mocy tego silnika - jakaś "wkładka" zamiast filtra powietrza może ? Coś czytałem na forum. No i jeszcze ten wydech - czyli usunięcie katalizatora - czy to byłoby odczuwalne ? Jak to jest chłopaki ? Czuć różnicę ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 19-06-2011, 17:36
|
|
|
Wojtku, wbrew pozorom te silniki wcale nie są skomplikowane, mają dość prosta elektronikę, po za zapłonem, no i nie wiem czy zwróciłeś uwagę na zdjęcia naszego silnika, ale tam jest odłączone większość osprzętu, podciśnień (min. odma, EGR, wyrzucony filtr par paliwa, i wszystkie zbędne podciśnienia, i gwarantuję Ci, że źle na tym silnik nie wyszedł, a błędów też nie ma żadnych...) Silnik został rozebrany, od kąt zostały usunięte wszystkie te zbędne badziewia dla "ekologii" a jak obciążające silnik, to dolot cały czas mamy, czyściutki, zaworki ssące wręcz fabrycznie nowe! żadnego olejku, oparów nic... czyste powietrze wędrujące przez stożek, bez dodatków, prosto do cylindra... To jest najzdrowsze dla silnika!
Co do wkładki, możesz zastosować K&N, wsadzasz raz i nie wymieniasz, tylko od czasu do czasu wyciągasz, aby przeprać |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-06-2011, 17:49
|
|
|
po za tym egr bierze spaliny na dodatkowy przepał, a po spaleniu lpg pozostaje para wodna, to zaciąga Ci wtedy wode do spalania |
|
|
|
 |
davyjohn
Mitsumaniak
Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-06-2011, 21:42
|
|
|
Moim zdaniem odłączenie EGRu może wpłynąć wyłącznie na korzyść.
Co do pytania o wydech - po "odetkaniu" o katal, środkowy tłumik i wymianie tylnego na przelotowy wyraźnie czuć różnicę w dynamice auta. Nie jest to wynik z hamowni, tylko realne odczucie zza kierownicy. Być może stare elementy były też tak pozapychane, nie wiem, bo nie rozbierałem. Ale auto zaczęło konkretniej jeździć |
_________________ Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza |
|
|
|
 |
|