Zadna usterka-predzej zapytanie:) |
Autor |
Wiadomość |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-12-2006, 23:20 Zadna usterka-predzej zapytanie:)
|
|
|
Mam jedno pytanko dotyczace skrzyni biegow w Cari GDI. Nie raz gdy chce zredukowac bieg z 2-ki na 1-ke czuje dosyc spory opor na drozku zmiany biegow. Zeby "wbic" jedynke musze (czasem) uzyc calkiem sporej sily-zwlaszcza jak skrzynia jest zimna... Oczywiscie nie zdaza sie to ciagle, ale raz na jakis czas (...no moze dwa ). I teraz pytanko-czy mozliwe ze jakis synchronizator jedynki mi poszedl czy ... mozna z tym jezdzic?????
aha-reszta biegow chodzi bez zarzutu (super)
z gory dzieki
Pozdroo4all |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 01-12-2006, 23:47
|
|
|
Bo to powinno być tak - pełne zatrzymanie i jedynka . Jak auto jedzie to musisz jeszcze przeciwstawić siłę synchronizatorowi |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-12-2006, 23:50
|
|
|
luk_szc napisał/a: | Bo to powinno być tak - pełne zatrzymanie i jedynka |
A jeśli koniecznie Ci zależy na tej jedynce jak auto się jeszcze toczy wbij najpierw dwójkę (zatrzymasz synchronizator) i później jedynkę (bez puszczania sprzęgła) |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-12-2006, 23:50
|
|
|
poo co Ci redukcja z 2 na 1 podczas jazdy ?
rzecież 1 to tylko do tego aby auto z miejsca dygnąć, a i nie zawsze, bo 2 też sie nadaje |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-12-2006, 23:57
|
|
|
Chooper napisał/a: | poo co Ci redukcja z 2 na 1 podczas jazdy ? |
Jak lubi niech wbija przez dwójkę i da rady Różne ludki mają nawyki |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-12-2006, 07:53
|
|
|
W sensie, ze np. dojezdzam do swiatel na 2ce, no i sie zatrzymuje. Chce wrzucic 1-ke no i zonk....albo bezposrednio z "luzu" -1ka (jak "stoje") i to samo Trzeba uzyc troche wiekszej sily. Wiecie..., nawet bym nie pytal o to glupstwo, ale 90% moich "1-nek" wchodzi bez zarzutu...a te 10%...
Pozdro |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
mario-borek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2006, 09:17
|
|
|
Jak będą odwrotne proporcje 10% wchodzi a 90% niechce to trzeba będzie się zastanowć nad wymianą osławionej tulejki o kturej pisano tutaj nieraz |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-12-2006, 09:30
|
|
|
mario-borek napisał/a: | osławionej tulejki o kturej pisano tutaj nieraz |
...ale ta tulejka byla przypadloscia "francuskich" skrzyn
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
mario-borek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2006, 09:38
|
|
|
A ja myślałem że to przypadłość rozwiązania samego mechanizmu wrzucania biegów w carismach |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 02-12-2006, 09:54
|
|
|
No ja też zauwazyłem u siebie że ta jedynka ciężko wchodzi ale to tylko jak samochód ledwo ledwo się toczy.Domyśliłem sie że to synchronizator ale matka sie upierała że coś pewnie ze skrzynią bo jak jeździła innymmi samochodami to tego nie czuła,dopiero jak mechanik przy przeglądzie jej powiedział że to tak musi być to uwierzyła |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-12-2006, 12:51
|
|
|
Moze trzeba troszke podregulowac na linkach, z tego mi sie wyaje nie ma słwetnych tulejek w GDI.
Aha u mnie też jak sie autko toczyło to 1 cięzko wchodziła, moze zabezpieczenie zeby nie niszczyć synchronizatora...
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2006, 13:14
|
|
|
Robson86 napisał/a: | mario-borek napisał/a: | osławionej tulejki o kturej pisano tutaj nieraz |
...ale ta tulejka byla przypadloscia "francuskich" skrzyn
Pozdroo |
w gdi nie ma tulejek za 70zl tam sa linki za 1700zl (mniej wiecej tak wyglada roznica w cenie) |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-12-2006, 13:43
|
|
|
arturro napisał/a: | w gdi nie ma tulejek za 70zl tam sa linki za 1700zl |
pzdro |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
mario-borek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2006, 15:08
|
|
|
No to fajne te nasze samochody, tulejki, linki, skrzynie, zawieszenia, przepustnice i co jeszcze dobrze że do silników niema więkrzych zastrzeżeń, a może są |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-12-2006, 15:36
|
|
|
samochod jak wszystko...tez sie zuzywa
Widze ze ta czasem ciezko wlaczajaca sie 1-ka to jest normalka w GDI ...kamien z serca
Pozdrawiammm |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|