Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik silnika krokowego Carisma 98 1.6
Autor Wiadomość
Wojciech 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Podlasie
Wysłany: 21-12-2011, 19:18   Sterownik silnika krokowego Carisma 98 1.6

Witam
Kilka informacji na moim przykładzie przydatnych do zdiagnozowania takiej usterki.
Pierwszy raz padł mi sterownik przy 170 tys = 10l
Objawy:
- brak automatycznego ssania przy starcie silnika
- na biegu jałowym auto gaśnie
- brak błędów po podpięciu do komputera
- oczyszczenie przepustnicy nie pomogło
- krokowy reaguje na sterowanie......... ale nie pod moją maską ;)
Wymieniono sterownik na używany. Według opisu sprzedawcy przejechał 160 tyś, wiek nieznany. Jednakże oznaczenia zgodne z moimi (+- 2lat różnicy względem starego). Dwa lata pracy 40 tyś km i.........
- stałe obroty na poziomie 2100 na zimnym i trochę wyższe na 2300 na ciepłym silniku. Przy aucie zatrzymanym - "koła w miejscu"
Teraz ciekawostka, którą jeśli ktoś rozwikła niech mnie oświeci, sam nie znajduję wytłumaczenia.
- na biegu jałowym i ciepłym silniku tylko kiedy auto jest w ruchu. Przy dowolnej prędkość nawet 5km/h.Obroty falowały od 800 do 2000. (Jazda zarówno do przodu jak i tyłu)
Natomiast przy silniku zimnym obroty stałe na poziomie 2100 brak efektu falowania aż do rozgrzania silnika
- na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku i aucie zatrzymanym, obroty szybko ustalają się na 2300
- oczywiście była czyszczona przepustnica, krokowy itd

Pierwszym razem sterownik padł za pewne przy wysterowanym krokowym pozycja minimalna. Drugim razem za pewne przy pozycji krokowego bliskiej max.
Zarówno pierwszą diagnozę jak i drugą otrzymałem w ASO. Pierwsza 100% pewności po wymianie kompa silnika 2 lata spokoju. Druga 99% kompa jeszcze nie wymieniłem i tu moja prośba do Was:
Kto w Białymstoku zajmuje się regeneracją takich sterowników?
Jak często i w jakich modelach padają te sterowniki? (a może moja Carisma to ta 1 na milion)
Co może uszkadzać sterownik ? (tak mają czy coś nie tak z instalacją, krokowcem, h..g..wie)

Ps
Jazda z falującymi, podwyższonymi obrotami nie jest bezpieczna. Przekonał mnie o tym podpity dryblas na przejściu dla pieszych, który stwierdził że ..... słuchaj kurw... koleś jak chcesz to ja Cię trochę kur... pospieszę....... Po czym musiałem opuścić auto celem uniknięcia mordobicia i naocznej prezentacji działania mojego pojazdu.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.