 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Sterownik silnika krokowego Carisma 98 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
Wojciech
Nowy Forumowicz
Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 21-12-2011, 19:18 Sterownik silnika krokowego Carisma 98 1.6
|
|
|
Witam
Kilka informacji na moim przykładzie przydatnych do zdiagnozowania takiej usterki.
Pierwszy raz padł mi sterownik przy 170 tys = 10l
Objawy:
- brak automatycznego ssania przy starcie silnika
- na biegu jałowym auto gaśnie
- brak błędów po podpięciu do komputera
- oczyszczenie przepustnicy nie pomogło
- krokowy reaguje na sterowanie......... ale nie pod moją maską
Wymieniono sterownik na używany. Według opisu sprzedawcy przejechał 160 tyś, wiek nieznany. Jednakże oznaczenia zgodne z moimi (+- 2lat różnicy względem starego). Dwa lata pracy 40 tyś km i.........
- stałe obroty na poziomie 2100 na zimnym i trochę wyższe na 2300 na ciepłym silniku. Przy aucie zatrzymanym - "koła w miejscu"
Teraz ciekawostka, którą jeśli ktoś rozwikła niech mnie oświeci, sam nie znajduję wytłumaczenia.
- na biegu jałowym i ciepłym silniku tylko kiedy auto jest w ruchu. Przy dowolnej prędkość nawet 5km/h.Obroty falowały od 800 do 2000. (Jazda zarówno do przodu jak i tyłu)
Natomiast przy silniku zimnym obroty stałe na poziomie 2100 brak efektu falowania aż do rozgrzania silnika
- na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku i aucie zatrzymanym, obroty szybko ustalają się na 2300
- oczywiście była czyszczona przepustnica, krokowy itd
Pierwszym razem sterownik padł za pewne przy wysterowanym krokowym pozycja minimalna. Drugim razem za pewne przy pozycji krokowego bliskiej max.
Zarówno pierwszą diagnozę jak i drugą otrzymałem w ASO. Pierwsza 100% pewności po wymianie kompa silnika 2 lata spokoju. Druga 99% kompa jeszcze nie wymieniłem i tu moja prośba do Was:
Kto w Białymstoku zajmuje się regeneracją takich sterowników?
Jak często i w jakich modelach padają te sterowniki? (a może moja Carisma to ta 1 na milion)
Co może uszkadzać sterownik ? (tak mają czy coś nie tak z instalacją, krokowcem, h..g..wie)
Ps
Jazda z falującymi, podwyższonymi obrotami nie jest bezpieczna. Przekonał mnie o tym podpity dryblas na przejściu dla pieszych, który stwierdził że ..... słuchaj kurw... koleś jak chcesz to ja Cię trochę kur... pospieszę....... Po czym musiałem opuścić auto celem uniknięcia mordobicia i naocznej prezentacji działania mojego pojazdu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|