[EA5A/W 2.5] Łożysko oporowe sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
wisniatczew
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 r.00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 10 Skąd: GTC
|
Wysłany: 30-09-2009, 22:52 [EA5A/W 2.5] Łożysko oporowe sprzęgła
|
|
|
Witam
czytalem na forum juz rozne tematy o dziwnych dzwiekach dochodzacych z pod maski naszych galantow i chcialbym sie upewnic czy dobrze zdiagnozowalm problem w moim misku
po odpaleniu silnika dochodzi dziwiek jakby piszczace kółko/pasek, po wcisniesiu sprzegla ustaje, nie musze nawet do konca wcisnac sprzegla, z mojej analizy wychodzi ze to lozysko oporowe ale wyczytalem tez opinie ze lozysko na walku sprzeglowym (sory jak cos przekrecilem) bywaja tez dni ze nie piszczy
chce poprostu sie upewnic zanim zamowie czesci.
Galant 2.5V6 2000r
Nie jest to jakis mega glosny przerazliwy dzwiek ale wolal bym cieszyc sie calkowicie zdrowym i czystym dzwiekiem V6
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 16:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30-09-2009, 23:08
|
|
|
Skoro ustaje przy wciskaniu sprzegla to jest to lozsyko na walku sprzeglowym a dokladniej dwa lozyska bo walek jest podparty w dwoch punktach. Oczywiscie jak wyciagniesz skrzynie to nie zaszkodzi tez wymienic lozysko oporowe i uszczelniacz walka. Typ lozysk podalem w innym temacie |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
wisniatczew
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 r.00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 10 Skąd: GTC
|
Wysłany: 30-09-2009, 23:22
|
|
|
czytalem pare tematow na forum i jedni mowia ze lozysko oporowe a inni ze na walku sprzeglowym..........
nie wiem tez jakie sa roznice cenowe, w tej chwili roznica 100 a 400 gra u mnie duza role i nie chcialbym wymienic tego co jest sprawne, a wiadomo ze mechanik chcialby wymienic jak najwiecej $$$
dzwiek ten ustaje nawet przy delikatnym wcisnieciu sprzegla |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2009, 01:32
|
|
|
Jesli nawet po lekkim wcisnieciu np 2 cm to jest to lozysko oporowe u mnie to samo i tez popiskuje ... Pozdrawiam |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 01-10-2009, 06:52
|
|
|
miziek napisał/a: | Jesli nawet po lekkim wcisnieciu np 2 cm to jest to lozysko oporowe u mnie to samo i tez popiskuje ... Pozdrawiam |
A to ciekawe przeciez lozysko oporowe zaczyna wlasnie pracowac jak sie wciska sprzeglo i to wtedy dopiero zaczynalo by brzeczec.
wisniatczew chyba ktos chce Cie zrobic w bambuko. Lozyska walka sprzeglowego kosztuja odpowiednio 55 i 18 zl a lozysko oporowe 180 zl wg katalogu IC pewnie u Japaneze kupisz taniej |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 01-10-2009, 12:26
|
|
|
U japaneze nie kupi taniej, wręcz przeciwnie. W tamtym tygodniu kupiłem własnie dwa łozyska na wałek sprzegłowy i skroił mnie za nie 180zł(z przesyłkę wyszło 200).
Co do piszczącego łozyska to też stawiam na oporowe. Łozyska na wałku sprzegłowym milkną dopiero po wciśnięciu sprzęgła w podłogę,kiedy cała skrzynia stanie. U kolegi prawdopodobnie łożysko oporowe nie cofa się i cały czas dotyka docisku.Stąd piski, po delikatnym dociśnięciu zaczyna normalnie pracować i staje sie cisza.
Miałem to samo w poprzednim galu E55 2.0 16V.Jeździłem z tym ponad rok i w ten sposób załatwiłem sobie całkiem nowy docisk. Słoneczko na nim wystarło się w miejscu gdzie łożysko je dotykało i zmuszony byłem wymienić całe sprzegło.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-10-2009, 12:56
|
|
|
sampler, chłopaki według mnie mają rację. Łożysko oporowe różnie może się objawiać, czasem hałasuje gdy chodzi luźno, a czasem hałasuje pod obciążeniem. Opcja że wycisza się po lekkim wciśnięciu sprzęgła jest często spotykana. Kiedy wciśniesz pedał te 2 cm to wałek sprzęgłowy cały czas się kręci i nie zmieni nawet prędkości obrotowej.
sampler, gdzie można tak tanio kupić łożyska? Japońskie łożyska u japaneze kosztowały około 100zł za sztukę, oporowe także. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 01-10-2009, 13:22
|
|
|
Walek sprzeglowy kreci sie do momentu kiedy dojdzie do rozdzielenia docisku od tarczy i kola zamachowego. Moze wystarczyc czasami nawet te 2 cm na pedale sprzegla. Moze tez piszczec lozysko oporowe podczas pracy ale tylko jesli ociera o sloneczko a to swiadczy ze jest albo zapieczone na tulejce albo sprezyna nie odbija do konca poniewaz na luzie nie ma prawa krecic sie wraz ze sloneczkiem.
A najtaniej lozyska znalazlem tutaj:
http://www.stozek.pl/katalogp,18,19.html |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2009, 14:54
|
|
|
sampler, Dokladnie u mnie lekko ociera o sloneczko i popiskuje. |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 01-10-2009, 22:43
|
|
|
No i własnie w taki sposób uwaliłem sobie całkiem sprawny docisk.Nie wiem co było u mnie przyczyną ale łożysko oporowe suwa się po wałku. Powinno chodzić lekko a sie kantowało i nie odchodziło od docisku. Stąd pisk i wystarte słoneczko. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-10-2009, 07:59
|
|
|
pipi_ja napisał/a: | Powinno chodzić lekko a sie kantowało i nie odchodziło od docisku. |
niech zgadne - brak posmarowania tego, co sie smaruje przy wymianie sprzegla???
daikin/exeedy nawet specjalny smar do tego daje w zestawie |
|
|
|
 |
Tieesto
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 9 Skąd: Sulejówek/Wawa
|
Wysłany: 02-10-2009, 11:43
|
|
|
Panowie ratujcie!
Od jakiegoś czasu z okolic skrzyni dochodził szum, po wciśnięciu sprzęgła ustawał, szum z czasem zamienił się na rzężenie, byłem u mechanika jednego to powiedział że to łożysko oporowe, pojechałem do drugiego drugi mi powiedział że to łożyska w skrzyni więc wróciłem wczoraj tam gdzie taniej i umówiłem się na przyszłą środe, wyjechałem od niego, przejechałem może z 2km i zaczeło popiskiwać i dość głośno churgotać więc się zawróciłem i zostawiłem mu auto. Dziś zdjął skrzynie i się okazało że sprzęgło ma się całkiem dobrze bo jest dość świeże, ale kręcąć wałkiem od skrzyni słychać i czuć rzężenie i wałek jest luźny.
Pytanie czy szukać drugiej skrzyni czy ratować tą? jaki i gdzie ewentualnie w wawie mi to naprawią? i jaki może być tego koszt.
Druga skrzynia to koszt ok 800-1000zł :/ |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 02-10-2009, 11:51
|
|
|
No to wymien dwa lozyska walka i bedzie po sprawie. Jak masz to na wierzchu to maly problem. Koszt lozysk max 200 zl |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2009, 12:57
|
|
|
Tieesto, tanio nie znaczy lepiej i wszyscy co szukaja odpowiedzi na pytanie " co jest z moja skrzynia" powinni uzyc opcji szukaj i poczytac troche po forum bo padanie lozysk oporowych to rzadkosc a lozysk w skrzyni galanciorow jest czesta przyczyna "rzężenia". |
|
|
|
 |
kravietz
Nowy Forumowicz

Auto: Galant2.4GDI sportedition99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 13 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 02-10-2009, 17:29
|
|
|
Tieesto napisał/a: | Panowie ratujcie!
Miałem to samo -to łożysko w skrzyni biegów.Koszt japonskiego ok 78 zl,wymieniałem sam dosyc pracochłonne.
Od jakiegoś czasu z okolic skrzyni dochodził szum, po wciśnięciu sprzęgła ustawał, szum z czasem zamienił się na rzężenie, byłem u mechanika jednego to powiedział że to łożysko oporowe, pojechałem do drugiego drugi mi powiedział że to łożyska w skrzyni więc wróciłem wczoraj tam gdzie taniej i umówiłem się na przyszłą środe, wyjechałem od niego, przejechałem może z 2km i zaczeło popiskiwać i dość głośno churgotać więc się zawróciłem i zostawiłem mu auto. Dziś zdjął skrzynie i się okazało że sprzęgło ma się całkiem dobrze bo jest dość świeże, ale kręcąć wałkiem od skrzyni słychać i czuć rzężenie i wałek jest luźny.
Pytanie czy szukać drugiej skrzyni czy ratować tą? jaki i gdzie ewentualnie w wawie mi to naprawią? i jaki może być tego koszt.
Druga skrzynia to koszt ok 800-1000zł :/ |
[ Dodano: 02-10-2009, 17:32 ]
łożysko wałka na zamówienie 78zl |
_________________
 |
|
|
|
 |
|