Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Opóźniona reakcja na gaz
Autor Wiadomość
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 10-12-2011, 22:21   [EA5A/W 2.5] Opóźniona reakcja na gaz

elo, mam gala, silnik 2,5v6 oznaczenie jakies tam, jeszcze niewiem jakie ale sie dowiem, jest z roku 98 z automatyczna skrzynka, mam malutki problemik z nim, mianowicie, podczas naciskania gazu reaguje mi dopiero mniej wiecej przy 1,3 nacisniecia gazu, jeszcze pare dni temu było normalnie czyli, jak dylko delikatnie dotknołem gazu silnik zaraz reagował i rwał do przodu, teraz jak juz napisałem wczesniej jest tak ze reakcja jest dopiero po 1,3 nacisniecia gazu, dodam ze diagnoza nie wykazała zadnych błedów, stało sie to po monterce końcowki tłumika, zapomniałem odłaczyc aku bo to szybko było, potem zapaliłem i odjechałem, ujechałem moze z 50 metrow i było ok , ale po 50 metrach autko zachowało sie tak jak bym puscił gaz z ja go wciaz trzymałem, nacisnołem mocniej gazu i samochod pojechał sobie, teraz zeby sobie jechał to musze naciskac mniej wiecej 1,3 tego gazu, czy ktos z fanow galantow moze miał taka usterke i wie co jest tego przyczyna ??
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
Ostatnio zmieniony przez Owczar 10-12-2011, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-12-2011, 06:05   

1.
waldi-1 napisał/a:
stało sie to po monterce końcowki tłumika, zapomniałem odłączyć aku

A co ma wymiana, bądź założenie dodatkowej końcówki tłumika do aku, albo odwrotnie?

2. Poza tym, jaką końcówkę założyłeś do tego tłumika, jaki efekt uzyskałeś?
3. Jak podejrzewasz że zmiana końcówki tłumika ma związek ze zmianą reakcji silnika na pedał gazu to zdemontuj tą końcówkę. Może ona faktycznie dusi ci silnik.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 11-12-2011, 09:41   

nie chodzi mi tu o końcowke, lecz o sposob jej montowania, czyli spawanie, moze wpłyneło na jakis element ktory teraz zle pracuje, spawanie wytwarza prad wiec mogło sie gdzies zrobic np zwarcie, spawane to było migomatem, końcowke załozyłem z dyfuzorem, efektem tego jest delikatne basowe brzmienie
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-12-2011, 09:49   

Jeżeli masę zapiąłeś na karoserii a spawane było na układzie wydechowym, to niestety mogło się coś stać.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 11-12-2011, 10:19   

tak, masa na tłumik zapieta została ale spawane było migomatem, a co najlepsze, niema zadnych błedow
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-12-2011, 13:29   

Ciekawe czy nie uszkodziłeś ECU...
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 11-12-2011, 14:53   

mam nadzieje ze nie, ale jak by tak było to powinien mi sie swiecic check
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-12-2011, 15:04   

Jeżeli masa była zapięta na spawanym elemencie w bliskim obrębie spawanego detalu, to ECU nie powinno się uszkodzić, spawanie to zwarcie kontrolowane, a pojęcie zwarcia każdy poznał na fizyce i dobrze powinien wiedzieć, że zwarcie jest leniwe i popłynie zawsze nakrótszą drogą pomiędzy punktem + i -
Możliwe, że końcówka wprowadza układ wydechowy albo sam tłumik końcowy w jakiś rezonans zwrotny i dziwnym trafem spaliny się duszą same w sobie utrudniając tym samym przepływ, ewentualnie dziwnym zbiegiem okoliczności zepsuło się coś innego i wiązesz ten fakt z montażem końcówki.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 11-12-2011, 16:23   

tak, masa była zaraz przy elemencie spawanym, spawanie trwało moze 30 sek, koncowka mysle ze az tak mulić silnika niebedzie, nie jest az tak szczelna i dopasowana, popsuć sie pospuło ale co ? jakie urzadzenie daje taki efekt jesli jest uszkodzone ?
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-12-2011, 16:32   

Równie dobrze może to być zapchany filtr powietrza, albo oberwany wkład wydechu. Cała reszte można by sprawdzić w parametrach rzeczywistych. Na początku zrób reset kompa i zacznij nauczać ECU pracy, pojeździsz dynamicznie i zobaczysz czy są jakieś zmiany
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 11-12-2011, 16:37   

juz własnie tak zrobiłem, co nieprzyniosło efektow, podejrzewam czyjnik przepustnicy , czy jak to sie tam nazywa fachowo, jest od przodu przepustnicy przykrecony dwoma srobkami i podłączony do kostki
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-12-2011, 16:46   

TPS, jeźeli nie był ruszany to nie dotykać

Dodatkow stan układu zapłonowego też ma znaczenie (kable/świece/kopułka)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 11-12-2011, 17:01   

wiem, ze ten tps ustawia sie komputerowo ale moze to on daje takie objawy, sygnał do ecu daje opozniony , jesli chodzi o kable i swiece to planuje ich wymiane bo cos mi nierowno pracuje silnik, odczuwalne to jest najbardziej na gazie bo na pb prawie nic nieczuc, ale czy az taka to by była roznica ? to jest 1/3 nacisniecia pedału gazu, na p lub n gdy dotykam gazu to obroty wzrastaja ale na d zeby ruszyc to niestety musze mocniej przycisnac gaz
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-12-2011, 17:34   

Sam olej w automacie też ma znaczenie, jak jest stary to i auto leniwie wchodzi na obroty
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 11-12-2011, 17:54   

waldi-1 napisał/a:
ale na d zeby ruszyc to niestety musze mocniej przycisnac gaz

identyczny objaw miałem jak zapiekł mi się prawy zacisk z z przodu
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.