 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA5A/W 2.5] Opóźniona reakcja na gaz |
Autor |
Wiadomość |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 10-12-2011, 22:21 [EA5A/W 2.5] Opóźniona reakcja na gaz
|
|
|
elo, mam gala, silnik 2,5v6 oznaczenie jakies tam, jeszcze niewiem jakie ale sie dowiem, jest z roku 98 z automatyczna skrzynka, mam malutki problemik z nim, mianowicie, podczas naciskania gazu reaguje mi dopiero mniej wiecej przy 1,3 nacisniecia gazu, jeszcze pare dni temu było normalnie czyli, jak dylko delikatnie dotknołem gazu silnik zaraz reagował i rwał do przodu, teraz jak juz napisałem wczesniej jest tak ze reakcja jest dopiero po 1,3 nacisniecia gazu, dodam ze diagnoza nie wykazała zadnych błedów, stało sie to po monterce końcowki tłumika, zapomniałem odłaczyc aku bo to szybko było, potem zapaliłem i odjechałem, ujechałem moze z 50 metrow i było ok , ale po 50 metrach autko zachowało sie tak jak bym puscił gaz z ja go wciaz trzymałem, nacisnołem mocniej gazu i samochod pojechał sobie, teraz zeby sobie jechał to musze naciskac mniej wiecej 1,3 tego gazu, czy ktos z fanow galantow moze miał taka usterke i wie co jest tego przyczyna ?? |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 10-12-2011, 22:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-12-2011, 06:05
|
|
|
1. waldi-1 napisał/a: | stało sie to po monterce końcowki tłumika, zapomniałem odłączyć aku |
A co ma wymiana, bądź założenie dodatkowej końcówki tłumika do aku, albo odwrotnie?
2. Poza tym, jaką końcówkę założyłeś do tego tłumika, jaki efekt uzyskałeś?
3. Jak podejrzewasz że zmiana końcówki tłumika ma związek ze zmianą reakcji silnika na pedał gazu to zdemontuj tą końcówkę. Może ona faktycznie dusi ci silnik. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-12-2011, 09:49
|
|
|
Jeżeli masę zapiąłeś na karoserii a spawane było na układzie wydechowym, to niestety mogło się coś stać. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-12-2011, 13:29
|
|
|
Ciekawe czy nie uszkodziłeś ECU... |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-12-2011, 15:04
|
|
|
Jeżeli masa była zapięta na spawanym elemencie w bliskim obrębie spawanego detalu, to ECU nie powinno się uszkodzić, spawanie to zwarcie kontrolowane, a pojęcie zwarcia każdy poznał na fizyce i dobrze powinien wiedzieć, że zwarcie jest leniwe i popłynie zawsze nakrótszą drogą pomiędzy punktem + i -
Możliwe, że końcówka wprowadza układ wydechowy albo sam tłumik końcowy w jakiś rezonans zwrotny i dziwnym trafem spaliny się duszą same w sobie utrudniając tym samym przepływ, ewentualnie dziwnym zbiegiem okoliczności zepsuło się coś innego i wiązesz ten fakt z montażem końcówki. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-12-2011, 16:32
|
|
|
Równie dobrze może to być zapchany filtr powietrza, albo oberwany wkład wydechu. Cała reszte można by sprawdzić w parametrach rzeczywistych. Na początku zrób reset kompa i zacznij nauczać ECU pracy, pojeździsz dynamicznie i zobaczysz czy są jakieś zmiany |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-12-2011, 16:46
|
|
|
TPS, jeźeli nie był ruszany to nie dotykać
Dodatkow stan układu zapłonowego też ma znaczenie (kable/świece/kopułka) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 11-12-2011, 17:01
|
|
|
wiem, ze ten tps ustawia sie komputerowo ale moze to on daje takie objawy, sygnał do ecu daje opozniony , jesli chodzi o kable i swiece to planuje ich wymiane bo cos mi nierowno pracuje silnik, odczuwalne to jest najbardziej na gazie bo na pb prawie nic nieczuc, ale czy az taka to by była roznica ? to jest 1/3 nacisniecia pedału gazu, na p lub n gdy dotykam gazu to obroty wzrastaja ale na d zeby ruszyc to niestety musze mocniej przycisnac gaz |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-12-2011, 17:34
|
|
|
Sam olej w automacie też ma znaczenie, jak jest stary to i auto leniwie wchodzi na obroty |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 11-12-2011, 17:54
|
|
|
waldi-1 napisał/a: | ale na d zeby ruszyc to niestety musze mocniej przycisnac gaz |
identyczny objaw miałem jak zapiekł mi się prawy zacisk z z przodu |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
|
|