[Cari 1.8] Luzy w kierownicy i stłumione stuki |
Autor |
Wiadomość |
EmilRotu
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 23-12-2011, 16:05 [Cari 1.8] Luzy w kierownicy i stłumione stuki
|
|
|
Witam,
Mam problem z moją Carismą. Jak jeżdżę po nierównościach słychać takie stłumione stuki po prawej sstronie, dodatkowo mam spory luz na kierownicy i powyżej 120 km/h kierownica lekko drży. Wymieniłem już wahacz prawy z kompletem tulejek i końcówki drążków kierowniczych i nic. Jak myślicie jaka może być przyczyna i jak to sprawdzić? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-12-2011, 23:53
|
|
|
może sam drążek kierowniczy ma luz, przy łączeniu z maglem, możesz poszarpać za koło powinno być coś słychać gdzie stuka, a jak nie to na trzepaki podjechać, koszt około 20zł u nas w mieście |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-12-2011, 00:08
|
|
|
łożysko mcpherson.
Niech ktos porusza autem, a ty dotknij górnego mocowania przedniego amortyzatora. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
EmilRotu
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 15-03-2012, 08:54
|
|
|
Przepraszam za wznowienie tematu, ale już nie mam siły. Byłem ostatnio u mechanika, stwierdził, że drążek ma luz. Wymieniłem drążek i nadal to samo. Wcześniej wymieniłem łożysko mcpherson i nic. Luz się zmniejszył po wymianie drążka, ale nadal jest wyczuwalny. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-03-2012, 09:13
|
|
|
A sprawdzałeś sworznie zwrotnic, wystarczy podnieść auto i poruszać za koło w różnych płaszczyznach. Niech ktoś inny w tym momencie obserwuje sworzeń. W mojej poprzedniej Carismie zużyte sworznie wydawały podobny dźwięk jak drążki kierownicze. |
|
|
|
 |
|