[EA5A/W 2.5] Pływający tył na sniegu |
Autor |
Wiadomość |
butek22
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 46 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 21-01-2014, 23:03 [EA5A/W 2.5] Pływający tył na sniegu
|
|
|
Mam problem w moim galancie, mianowicie tył strasznie pływa, odczuwalne to jest tylko na sliskiej nawierzchni, pierwsze co zrobiłem, to wymieniłem całkowicie tylne zawieszenie (poliuretany, amortyzatory) zbieżność ustawiona lecz kąty sa nieodpowiednie powinny byc 10 stopni a jest 30 (słowa diagnosty) dodam ze w aucie sa spreżyny obnizające eibacha, czy to może byc główną przyczyna latajacego tyłu, załozone oczywiście opony zimowe 16cali. |
|
|
|
 |
Stanleymitsu
Nowy Forumowicz :)
Auto: Galant Kombi 2.4 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-01-2014, 23:04
|
|
|
Hmm pewnie o te kąty chodzi... |
|
|
|
 |
butek22
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 46 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 21-01-2014, 23:05
|
|
|
Tez tak myślę koszt wymiany sprężyn na ori nie jest wysoki więc warto spróbować. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-01-2014, 00:14
|
|
|
A jakie masz opony?
Po zabiegach, które zrobiłeś, czyli poli plus amorki nie powinno być problemu.
Te kąty nie są aż tak ważne. Negatyw nie wpływa aż tak na prowadzenie. Zamiast zmiany sprężyn dołóż podkładki dystansowe pod mocowania górnych wahaczy i będzie dobrze.
I nie o stopnie chodziło, a o minuty kątowe |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-01-2014, 01:16
|
|
|
butek22 napisał/a: | zbieżność ustawiona lecz kąty sa nieodpowiednie powinny byc 10 stopni a jest 30 (słowa diagnosty) | Lekka przesada, najlepiej spisz to co maszyna zarejestrowała jezeli masz wydruk z pomiaru.
Do zawieszenia Eibach przychodzą podkładki dystansowe do górnych wahaczy, może u Ciebie ich poprostu nie ma, zakres kata pk tylnego koła to od -0'30" do -1'30" |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
butek22
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 46 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 22-01-2014, 09:46
|
|
|
Cytat: | Do zawieszenia Eibach przychodzą podkładki dystansowe do górnych wahaczy |
Chodzi o te podkładki które sa podłozone w miejscu mocowania wahacza do karoseri auta, jesli tak ta u mnie takie są założone.
No tak tylko jaki może byc inny powód pływania tyłu, opony mam 205/55R16, SAVA ESKIMO S3 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-01-2014, 09:54
|
|
|
Najlepiej byłoby abys się podzielił wynikami z pomiaru zbiezności/geometrii, wtedy można dalej podumać |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
butek22
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 46 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 22-01-2014, 09:56
|
|
|
Wydruku jako takiego nie mam, tylko mi napisał na fakturze o tych katach ze sa nieprawidłowe. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-01-2014, 10:00
|
|
|
Napewno coś jest nie tak, nie może być tak, że wieksza czesc zawieszenia zmieniona i ustawiona, dobre gumy a auto sie nie prowadzi, gdzieś tkwi bład, albo nastawy były błedne (zdarza sie ze info diagnostyczne zawiera złe zakresy nastaw i trzeba je weryfikować z innym źródłem) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
goofy_LLE
Mitsumaniak mody to podstawa
Auto: Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 111 Skąd: Jaszczów
|
Wysłany: 22-01-2014, 11:29
|
|
|
Kwestia stanu opon i ustawień zawieszenia. Może to być też uważana za wielu jako rzecz mało istotna ciśnienie w oponach. |
|
|
|
 |
butek22
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 46 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 23-01-2014, 22:42
|
|
|
Ciśnienie w oponach sprawdzone było prze geometrią, jedynie zapomniałem wspomnieć o lekkim luzie na łożysku tylnego koła (mam takie łożysko, to na dniach je wymienię i sprawdzę czy coś zmieniło) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-01-2014, 22:45
|
|
|
Ustawianie geometrii z luzem na łożysku to zły pomysł, należałoby to po wymianie łożyska ponownie skontrolować |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
goofy_LLE
Mitsumaniak mody to podstawa
Auto: Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 111 Skąd: Jaszczów
|
Wysłany: 24-01-2014, 06:24
|
|
|
A hamulce sprawdzałeś??? Może one gdzieś delikatnie przyhamowują, a na lodzie dużo nie trzeb by dupcią kręciło. |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 07-01-2015, 22:31
|
|
|
Pytanko czy są różne nastawy geometrii dla sprężyn eibach a standardowych ? |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
butek22
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 46 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 07-01-2015, 22:44
|
|
|
Przy sprezynach eibach dodatkowo montuje sie metalowe podkladki pod górny wahach (chodzi o tylne zawieszenie) |
|
|
|
 |
|