Przekażnik świec żarowych |
Autor |
Wiadomość |
sadki91
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2.8 TDI, 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 13-05-2010, 21:00 Przekażnik świec żarowych
|
|
|
Mam problem z kontrolką podgrzewania świec żarowych, a mianowicie po przekręceniu stacyjki, na zimnym silniku, świeci 2-3 sekundy i gaśnie. Według mnie to trochę za krótko, więc grzeje go dwa razy, ale to nie jest rozwiązanie problemu.
Jak jest zimny to przy rozruchu dymi na czarno, więc pewnie ze 2 świece są spalone, ale myśle ze jest tam jeszcze coś takiego co steruje, tym jak długo świece mają grzać silnik więc może i to padło.
Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 13-05-2010, 21:19
|
|
|
zgaśnięcie kontrolki nie oznacza końca grzania świec.po zgaśnięciu kontrolki po kilku-lub kilkunastu sekundach powinieneś usłyszeć bardzo wyraźne prztyknięcie-czyli rozłączenie przez przekaźnik podawania napięcia na świece.Dopiero gdy nie słyszysz tego przekaźnika to proponuje zacząć szukać dalej.ja miałem np taki problem: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48248 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 13-05-2010, 21:57
|
|
|
Jak ktos bardzo chce wiedziec kiedy naprawde grzeja swiece to niech zamontuje dobie diode swiecaca 12V i podlaczy jedna nozke pod listwe swiec a druga do masy. Ewentualnie zwykla diode swiecaca poprzez rezystor 2kom. Dla testu kabelek z dioda mozna wrzucic poprostu na zewnatrz przez maske a na koncu kabla przylutowac "krokodylki" |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 13-05-2010, 22:49 Re: Przekażnik świec żarowych
|
|
|
sadki91 napisał/a: |
Jak jest zimny to przy rozruchu dymi na czarno, więc pewnie ze 2 świece są spalone, ale myśle ze jest tam jeszcze coś takiego co steruje, tym jak długo świece mają grzać silnik więc może i to padło.
Proszę o pomoc. |
Co do kopcenia, to mój na przykład, praktycznie zawsze puszcza bąka przy uruchamianiu (no ale to bąk jednosekundowy). Większość pajero z mechaniczną pompa tak ma...
Pozdrawiam |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-05-2010, 23:23
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Dla testu kabelek z dioda mozna wrzucic poprostu na zewnatrz przez maske a na koncu kabla przylutowac "krokodylki" | a czy takie "ustrojstwo" może być podłączone na stałe z diodą w kabinie->> pytam jako totalny laik w tym temacie |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
pio13
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8TD long 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-05-2010, 09:46
|
|
|
Ja do tego celu wykorzystałem oryginalną kontrolkę w tablicy ale jest pewna niedogodność z tym związana - normalnie moduł świec steruje kontrolką przez masę, więc trzeba albo przerobić płytkę tablicy albo użyć np. tranzystor.
Tak czy siak układ taki ma jedną zasadniczą zaletę - widzimy czy i jak długo sa faktycznie grzane świece, a nie co o tym sądzi moduł. |
|
|
|
 |
sadki91
Forumowicz
Auto: PAJERO II 2.8 TDI, 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 44 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 14-05-2010, 10:37
|
|
|
i jest tak jak mówisz, lampa podgrzewania świeci się 2-3 sekundy gaśnie a dopiero po chwili słychać pstryykkk, szczerze mówiąc to jakoś dziwnie to rozwiązali.
Kiedyś miałem Fiata Crome 2.5 TD z 1991r i lampka podgrzewania świeciła idealnie (przez jakieś 10 sekund przed odpaleniem) ale co tu porównywać Fiata do Mitsubishi::-))) |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 14-05-2010, 11:12
|
|
|
Tak więc jak mowiłem nie sugeruj się kontrolką tylko prztyknięciem przekaźnika...Gdy będzie bardzo zimno lub nawet mróz-kontrolka będzie gasła tak samo szybko, natomiast na owe "prztyknięcie ",będziesz musiał poczekać jeszcze dłużej. |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 16-05-2010, 23:21
|
|
|
gołąb napisał/a: | Tak więc jak mowiłem nie sugeruj się kontrolką tylko prztyknięciem przekaźnika...Gdy będzie bardzo zimno lub nawet mróz-kontrolka będzie gasła tak samo szybko, natomiast na owe "prztyknięcie ",będziesz musiał poczekać jeszcze dłużej. |
Swieta racja, moj sp tato, byly zawodowy kierowca tez tak powtarzal, i tak tez robie. I jeszcze jedno, rano gdy jest zimny to lubie jak sobie tak dobra minutke po odpaleniu pochodzi albo i dluzej, bo tak lepiej dla silnika (rowniez tatko) |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 16-05-2010, 23:30
|
|
|
hajmanek napisał/a: | I jeszcze jedno, rano gdy jest zimny to lubie jak sobie tak dobra minutke po odpaleniu pochodzi albo i dluzej, bo tak lepiej dla silnika (rowniez tatko) |
Hehe
Ja ruszam przeważnie po odczekaniu około 5 minut i odrazu po ruszeniu staram sie nie przekraczać obrotwó powyżej 2000.
Wiaomo, dla silnika nic gorszego jak zimny start, dlatego wole poczekać, aż olej sie rozgrzeje i dotrze tam gdzie powinien (zwłaszcza turbina).
Jak się dba tak sie ma...
[ Dodano: 20-05-2010, 13:31 ]
Co do grzania świec.
Dziś zamontowalem diode 12v która ładnie mi wskazuje ile czasu swiece grzeją
Ale zdziwiłem sie strasznie jak na zimnym silniku już po starcie, swiece zaczynaja grzać ponownie, czas dogrzewania silnika na zimnym, to około 3 minut! Na gorącym dogrzewania nie ma
Napoczątku myślałem że przekaźnik jest uszkodzony |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
pro999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajetro 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 7 Skąd: z tad
|
Wysłany: 12-01-2012, 11:09
|
|
|
Witam kolegów mam pytanie jakiej pojemnosić powinien byci baterja silnik 25td wersja z jednym akomulatorem. |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-01-2012, 19:11
|
|
|
Tak ma być, po rozruchu silnika świece grzeją jeszcae chwilę aż do uzyskaniw własiwej temp. silnika. Jeśli tak jest to układ działa poprawnie. Zarządza tym wszystkim moduł sterujący przy prawym nadkolu przednim wewnątrz auta. |
|
|
|
 |
|