Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
NOWY ZAKUP NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ
Autor Wiadomość
pawel11 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: trn
Wysłany: 16-01-2012, 21:59   NOWY ZAKUP NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ

WITAM.



Niedawno nabyłem Pinina 1.8 GDI Z 1999r. z przebiegiem 150tys km.
Chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę podczas eksploatacji. Wymieniłem narazie olej bo poprzedni właściciel chyba o nim zapomniał i było słychać hydropopychacze i nadal je troszkę słychać i chyba będą do wymiany, na dniach będę wymieniał rozrząd i spr to dokładnie. po za tym mam kilka drobnych pytań:

1. jak z wymiana oleju w dyferencjalne, skrzyni itp. jaki najlepszy będzie i co jaki czas?
2. Czy kiedy jeżdżę na tylnym napędzie to na liczniku też powinny palić się tylne koła? u mnie jest tak że tył nie pali się wcale jedynie jak włącze na 4h to pali się sam przód. do tego albo sie pali albo mruga co pare sek. pomaranczowa kontrolka na srodku między przodem a tyłem. czy tak powino być ze wskaźnikiem napędów czy coś z nim nie tak?
3. czy przy załączaniu któregoś z napędów powinno się zatrzymać czy można to robić do jakiejś prędkości?
4. w jakich warunkach i do jakich prędkości powinno używać się napędu 4hlc i 4llc?

to by chyba było na tyle... proszę o pomoc i jakieś porady, gdyż to moje 1 autko "terenowe".

z góry dzieki za odp.

pzdr.

Paweł
 
 
Daromen 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 98
Skąd: Żywiec
Wysłany: 16-01-2012, 23:03   

Witaj!!!

Jezeli chodzi o oleje w napedach to w moim przypadku wygladalo to tak

- przedni most: Elf 80W90
- skrzynia biegow,skrzynia redukcyjna: Valvoline SAE 75W90 GL4
- tylny most: Shell Spirax A 90LS (jezeli posiadasz LSD,powinna byc naklejka kolo sruby kontrolnej poziomu oleju i tam pisac czy jest LSD)

Jesli chodzi o 2 pytanie to jesli jezdzisz na tylnym napedzie to powinny byc podswietlone tylne kola,jesli nie swieca to pierwsze co sprawdz to zarówke ktora jest odpowiedzialna za to podswietlenie.Kontrolka pomaranczowa mnie rowniez mruga podczas jazdy nierownomiernie ale tym sie nie ma co przejmowac (nie powinna mrugac),pierwsze co to sprawdz czujnik odpowiedzialny za to poswietlanie,znajdziesz go latwo odlaczajac wtyczki po kolei od czujnikow,w momencie gdy przestanie mrugac to znaczy ze to ten czujnik,moze pomoze jego przeplukanie

Trzecie pytanie to zmiana ustawien dzwigni miedzy przelozeniami 2H,4H oraz 4hlc powinna odbywac sie przy predkosci ponizej 100km/


Jesli chodzi o ostatnie pytanie to przelozenia 4HLC uzywasz w ciezkim terenie,blocie,glebokim sniegu a reduktora 4LLC uzywasz wtedy kiedy potrzebna jest wieksza moc,przy jeszcze ciezszych warunkach,przy zjezdzaniu i wjezdzaniu na duze wzniesienia

Tak na marginesie to sprawdz sobie rure wlewu paliwa jest ona dostepna w nadkolu oslonieta obudowa plastikowa,lubi ona bardzo rdzewiec i warto ja zakonserwowac!!



Pozdrawiam.
_________________
Pajero Pinin 1.8 GDI
Ostatnio zmieniony przez Daromen 17-01-2012, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pawel11 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: trn
Wysłany: 17-01-2012, 01:09   

a co ile powinno wymieniać się ten olej? a na tym napędzie HLLC można jeździć na 2 biegu i wzwyż? slyszalem ze to tylko bieg do wyjazdu jak sie zakopie i ze mozna tylko na 1....
co do rury to nie spr. ale dzieki za info to obejrzę co się tam dzieje. ogolnie wszytsko jest jak narazie tylko slychać to hydro i czasem jakby straci obroty i gaśnie nie trzyma równych ale to może z powodu tego hydro. A co do tego LSD to co to jest? i wtedy jak mam to jakiś inny olej czy cos czy jak to wygląda?
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 17-01-2012, 07:04   

Daromen napisał/a:
Trzecie pytanie to zmiana ustawien dzwigni miedzy przelozeniami 2H,4H oraz 4hlc powinna odbywac sie przy predkosci ponizej 100km/


Hm.. nie jeździłem Pininem ale.... czy załączenie np. 4HLC przy 90 km/h i niecałkowicie prostej trajektorii jazdy nie zabije kolegi :wink: Przecież to blokada międzyosiowa , przy załaczeniu w czasie jazdy na łuku, wyląduje w rowie , na drzewie czy innym użytkowniku drogi. :!:
4HLC i 4LLC załacza się zawsze na postoju z lewarkiem biegów w połozeniu N. Tak tez mówi instrukcja producenta pojazdu.
LSD =Low Slip Differential czyli mechanizm róznicowy o niepełnym ( zwiekszonym) tarciu.
Jest to namiastka blokady mechanicznej dyferencjału polegająca na blokowaniu tarcz ciernych w przypadku poslizgu jednego koła. Wymaga specjalnie do niego przeznaczonego oleju. Na zwykłym nie bedzie działał jako samoblokujący.
 
 
Daromen 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 98
Skąd: Żywiec
Wysłany: 17-01-2012, 08:49   

Witam,w instrukcji od Pinina pisze ze przelozenie 2h.4h i 4hlc mozna zmieniac ponizej 100km/h, osobiscie tak nie robie, zawsze na postoju lub powolutku jadac...

Reduktora czyli 4llc mozna uzywac na kazdym biegu,nic nie pisze w instrukcji do jakiej predkosci, chyba ze jest to automat to 4 biegu nie da sie wrzucic,a olej wymienia sie gdzies co 80-90 tys jak co to mnie poprawcie.
_________________
Pajero Pinin 1.8 GDI
 
 
 
pawel11 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: trn
Wysłany: 17-01-2012, 10:46   

a jesli nie posiadam lsd to jaki olej?
 
 
Daromen 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 98
Skąd: Żywiec
Wysłany: 17-01-2012, 11:05   

No to wtedy zwykły taki sam jak ja np. zastosowałem w przednim mechanizmie czyli Elf 80W90, z tym ze jesli niema naklejki to tez nie jest powiedziane ze niema tam LSD bo przeciez mogła sie odkleic, tutaj przeczytasz o smarowaniu w napedach http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33269
_________________
Pajero Pinin 1.8 GDI
 
 
 
zuk21 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-01-2012, 14:36   

Koledzy, wg mnie 4HLC załączamy tylko i wyłącznie na postoju. Pomiędzy 2H i 4H śmiało można maglować do 100km/h. Co prawda powyżej 40km/h nie maglowałem, ale zakładam, że tak jest.
Co do falujących wolnych obrotów, to być może kłania się sławna przepustnica... czyszczenie powinno załatwić sprawę ( nie powiem jak to zrobić, bo u mnie zajął się tym serwis).

Ograniczeń co do prędkości "chyba" nie ma. Tylko jaki jest sens jechania 80km/h na reduktorze - 5 bieg i 6tyś. obr/min :D - absurd!!!

Wskaźniki napędów powinny działać prawidłowo, czyli:
jedziesz na 2H - palą się tylko tylne "koła"
na 4H - palą się wszystkie zielone
jedziesz na 4HLC - palą się wszystkie 4 zielone + pomarańczowa pośrodku (blokada)
jedziesz na 4HLLC - ... nie pamiętam, ale chyba jak wyżej :D
_________________

 
 
Daromen 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 98
Skąd: Żywiec
Wysłany: 17-01-2012, 14:39   

No z tą jazda na reduktorze na 5-tym biegu to absurd,racja:) Ale ograniczeń prędkości niema...
_________________
Pajero Pinin 1.8 GDI
 
 
 
pawel11 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: trn
Wysłany: 17-01-2012, 15:28   

co do kontrolki napedów już dzisiaj zrobiłem tak jak kolega wyzej pisał żarówka w liczniku wymieniona i pali sie :)
pozostalo mi zajać sie tą od dyfra migajacą niedługo bedę dawał do mechanika na rozrząd to spr także ta przepustnice jak i oleje w napędach. po za tym wszytsko a autku chyba jest ok :)
ogólnie z zakupu jestem bardzo zadowolony.
radio kaseciaka już wyrzuciłem i jeszcze jakies drobne audio mam w planach i bedzie wsio.
 
 
zuk21 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-01-2012, 15:52   

pawel11 napisał/a:
co do kontrolki napedów już dzisiaj zrobiłem tak jak kolega wyzej pisał żarówka w liczniku wymieniona i pali sie :)
pozostalo mi zajać sie tą od dyfra migajacą niedługo bedę dawał do mechanika na rozrząd to spr także ta przepustnice jak i oleje w napędach. po za tym wszytsko a autku chyba jest ok :)
ogólnie z zakupu jestem bardzo zadowolony.
radio kaseciaka już wyrzuciłem i jeszcze jakies drobne audio mam w planach i bedzie wsio.



Nie wiem czy z tym radiem to było dobre posunięcie, bo o ile się nie mylę, to radio współpracuje z wyświetlaczem (lub jak kto woli z komputerem :lol: )
chyba, że masz zamiar kupiś oryginał Mitsu np z cd lub zrezygnować z wyświetlacza...
chyba, że się mylę...
_________________

 
 
pawel11 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: trn
Wysłany: 18-01-2012, 13:27   

a z radiem to dobre posuniecie. nie dziala tylko RDS w radiu. a komputer spalania ustawilem tylko na jaki dystans i nie mozna tego zmienic tak jak sie ustawi na fabrycznym radiu tak zostanie. zegarek i termometr dziala.
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-01-2012, 09:32   

Cytat:
LSD =Low Slip Differential czyli mechanizm róznicowy o niepełnym ( zwiekszonym) tarciu.
Jest to namiastka blokady mechanicznej dyferencjału polegająca na blokowaniu tarcz ciernych w przypadku poslizgu jednego koła. Wymaga specjalnie do niego przeznaczonego oleju. Na zwykłym nie bedzie działał jako samoblokujący.


Tak nie do końca. Akurat Pinin w odróżnieniu od dużego Pajero ma LSD w wersji heli cośtam i nie wymaga ono innego oleju tylko zwykły przekładniowy. Mówi o tym nawet każda książka obsługi Pinina, wyraźnie zaznaczając że ten sam olej jest do mostów z LSD jak i bez. Sprawdzić czy jest z jest stosunkowo łatwo. Wystarczy podnieść samochód tak, żeby cały tył wisiał i zakręcić porządnie kołami. W LSD będą się kręcić w tą samą stronę (np. do przodu) bez LSD każde w inną - zasada mechanizmu różnicowego.
_________________

 
 
pawel11 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: trn
Wysłany: 19-01-2012, 22:16   

mam jeszcze takie pytanie.
orientowal sie ktos z was w sprawie chipa do 1,8 GDI gra warta swieczki czy tez nie?
 
 
Barciech 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 35
Skąd: Jarosław
Wysłany: 08-03-2012, 23:22   

jeśli pytanie dalej aktualne to jest to gra nie warta świeczki w wolnossącym silniku, dołożysz min. 2 tyś.zł i uzyskasz przyrost może z 4-5km albo i nie :idea:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.