Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
14-10-2007, 23:51
Nie moge uruchomic auta rano(jak jest zimny)Colt1300 12vgaz
Autor Wiadomość
tomek69
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2006, 16:40   Nie moge uruchomic auta rano(jak jest zimny)Colt1300 12vgaz

Rano nie moge odpalic.Chyba nie mam ssania.Odpala po pociagnieci go przez 2 samochod(po15m).Jak zapali to musze go trzymac na gazie bo gaśnie.Jak sie rozgrzeje pracuje dobrze sa wolne obroty. Jest to Colt 1300 12v na gazniku 91rok.Prosze o pomoc
 
 
fruu
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2006, 18:10   

a odpalasz na benzynie czy LPG?
Miałem podobny problem, choć nie tak drastyczny. Po odpaleniu na LPG musiałem sztucznie podtrzymywać obroty dodając gazu gdyż inaczej mi gasł. Jednak koledzy z forum mnie uświadomili, że na LPG samochodu się nie odpala... i mieli rację ;-) Teraz przed nocą przełączam się na benzynkę i jest Ok.
 
 
zyraff85
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2006, 09:47   

auto jak jest zimne i odpalisz je na gazie to powinno dostawac bardzo bogata mieszanke aby nie zgaslo.. jak juz sie zagrzeje jest wszystko ok i mieszanka musi byc biedniejsza.. moze masz źle wyregulowane jedz do gaziorów niech zobacza :)
pozdro !!
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 11-12-2006, 21:24   

Panowie, a kto i gdzie napisał, że tomek69 odpala z LPG? Proszę tutaj nie snuć domysłów.
Jeżeli masz gaźnik sterowany elektronicznie, to powinieneś mieć czujnik temperatury (ten dla ECU). Jest on wkręcony w blok silnika, koło termostatu. Gdzie jest termostat, chyba wiesz, co? Tu, gdzie górny wąż od chłodnicy dochodzi do silnika, w tym kolanku. Czujnik temperatury dla ECU jest 2-pinowy, więc powinieneś łatwo go odróżnić od tego, który odpowiada za wskazania temperatury na liczniku (1-pinowy).
Ale żeby nie wydawać niepotrzebnie kasy, to sprawdź najpierw połączenie, może kabel spadł czy co. I pomierz oporność w różnych temperaturach.
Dziwi mnie też to, że auto odpala tylko "na pych". Jak ewentualna wymiana czujnika nie pomoże, to trzeba będzie zająć się rozrusznikiem. Ale to tak na marginesie....
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-12-2006, 23:09   

kamilek napisał/a:
Jeżeli masz gaźnik sterowany elektronicznie, to powinieneś mieć czujnik temperatury (ten dla ECU)

Ja mam starszy gaźnik sterowany mechanicznie i też mam ten czujnik.
kamilek napisał/a:
Jest on wkręcony w blok silnika, koło termostatu

Nie w blok tylko w kolektor ssący, koło termostatu.
kamilek napisał/a:
Czujnik temperatury dla ECU jest 2-pinowy

Nie wiem jak jest w 12V (bo ja mam 8V), ale u mnie jest wtyczka przystosowana na 2 piny, a do czujnika dochodzi 1 kabel :roll: . Też mam niskie obroty na ssaniu (w obecnych temperaturach max. 1000 obr.), ale nigdy nie gaśnie.
Swoją drogą może ktoś z Was wie czy ten czujnik u mnie w ogóle działa jeśli jest podłączony tylko jeden kabel? Kiedyś ssanie było jak należy-1500 obr. Tak czy inaczej pierwszy krok to pomierzyć mu oporność, bo styki potraktowałem już WD-40. A i przekaźnik czujnika działa.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 12-12-2006, 16:52   

Hugo napisał/a:
Ja mam starszy gaźnik sterowany mechanicznie i też mam ten czujnik.

A tu mnie zaskoczyłeś, bo byłem zawsze przekonany, że mechaniczne nie mają elektroniki. Dobrze, że mnie poprawiłeś.
Hugo napisał/a:
Nie w blok tylko w kolektor ssący, koło termostatu.

Czujnik temperatury silnika? W kolektor? Nie no, jak dla mnie to nowość. Ale niech Ci będzie.
Hugo napisał/a:
a do czujnika dochodzi 1 kabel

Napewno? A czy aby nie masz dwóch kabli w jednej izolacji?
Hugo napisał/a:
w obecnych temperaturach max. 1000 obr.

No a niby ile ma być takich temperaturach?
Chyba, że Tobie chodzi o te 1500 zaraz po odpaleniu. Ja mam zupełnie inny silnik, więc potraktuj to raczej jako ciekawostkę, ale u mnie ssanie pojawiło się po czyszczeniu przepustnicy i regulacji obrotów. Jeśli potrafisz ustawić gaźnik, to można spróbować się tym pobawić.
Hugo napisał/a:
ktoś z Was wie czy ten czujnik u mnie w ogóle działa jeśli jest podłączony tylko jeden kabel?

No jeśli masz ssanie, to napewno działa. A jeśli auto nie gaśnie, to już na 100% działa :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.