Opony letnie |
Autor |
Wiadomość |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 21-01-2012, 09:08 Opony letnie
|
|
|
Właśnie stałem się posiadaczem nowych gumek BRIDGESTONE ER300 ECOPIA w rozmiarze 225/55 R17 97W
opinie na temat tego modelu są bardzo obiecujące i nie mogę doczekać się pierwszych testów
zdecydowałem się na szerszą oponę bo po zwiększeniu mocy silnika na starych gumach przy energicznej jeździe gubił trakcje
nowe opony są zamiennikiem rozmiaru 215/55 R17 i są trochę większe; +11mm na średnicy (+1,6%) wg opony.pl
to że są trochę większe to myślę że na plus bo GRANDIS ma bardzo krótką 1 i 2
dodam że na takim rozmiarze jeździ fabryczna INSYGNIA i MERCEDES S-CLASS z podobnymi mocami silników
i pytanie
może ktoś ma jakieś doświadczenie ze zmianą fabrycznej szerokości ?
ktoś jeździ na takim bieżniku? |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 21-01-2012, 15:37
|
|
|
411 nM plus szerokie gumy to zabójstwo dla dwumasu
Bezpieczny moment w Grandisie to 390nM.
Jeszcze jedna wada szerokich opon to większe spalanie.
Opony 225 spokojnie wchodza tylko auto będzie tańczyć w koleinach.
P.S.
Dziwne masz te osiągi 165ps i 411 nM . |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 21-01-2012, 20:17
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | Bezpieczny moment w Grandisie to 390nM. |
...390 a dlaczego nie 411 ... czy to jest jakaś szacowana granica podnoszenia momentu obrotowego czy to masz poparte obliczeniami
podnosząc moc silnika nie zależało mi na KM tylko na Nm - dlaczego? dlatego że moc maksymalna potrzebna jest do V max, a frajdę z codziennej jazdy daje ci ten właśnie MOMENT OBROTOWY
profesjonalną zmianę map komputera robił mi pan Witek z Łodzi posiadający olbrzymie doświadczenie oraz swoją hamownie po i przed porównawcze wykresy
dodam że zrobiłem 50000 km przez ostatnie dwa lata i jedynie co wymieniałem to czujnik temperatury paliwa, przepustnica i klocki z przodu no i teraz oponki
odpukać w niemalowane ale sprzęgło i dwumas pracuje jak nowe
szerokie gumy to 255 a nie 225
różnica do oryginału to tylko +10mm
z twojej wypowiedzi wynika że 225 to szerokie gumy, a 215 wąskie oponki
te tańczą a te jadą jak po szynach |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 22-01-2012, 08:43
|
|
|
Ja miałem takie doświadczenie z oponami 225 że auto tańczyło a na 215 nie. Ale w Polsce mamy coraz mniej kolein
Może się rozpędziłem z tym nM , bo to zalezy przy ilu obrotach jest peak. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 22-01-2012, 10:00
|
|
|
patrycjuszek, Ja miałem takie doświadczenie z oponami 225 że auto tańczyło a na 215 nie
Ja również zauważyłem to przy 225 trzeba trzymać cały czas kierownicę bo czuć jak ciągnie czasem na koleinach, nawet na względnie prostym asfalcie również, a na 215 nic nie musiałem ciągle korygować kierunku
Teraz mam gumy 225x50x17 poprzednio miałem 215x60x17 i co do tych drugich opon były raptem o 5% szerokości opony wyższe, a że często jezdziło się po parkingach to po sezonie czyli ok 15tyś km były bardzo mocno wytarte po bokach od ocierania o elementy wnęki kół ( nie wiem jak to inaczej określić). dlatego następne opony zdecydowałem się żeby były one zbliżone wielkością do fabrycznych a nie wyższe a wytarcie żeby zobrazować to wyglądało na środku opony po 4mm a po bokach już bieżnika nie było widać |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 22-01-2012, 11:01
|
|
|
moim zdanie dużo zależy od marki opon
ostatnio widziałem GRANDISA na parkingu przed marketem w Piotrkowie Tryb na wydawałoby się dużo szerszych oponach (zimowych) i jakie było moje zdziwienie po sprawdzeniu
rozmiaru
okazało się że jest to fabryczny rozmiar 215/55 R17 ale opona marki no name
inaczej tego nie wytłumaczę |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 22-01-2012, 18:29
|
|
|
otre79, Też się spotkałem z taką sytuacją opony niby mają szerokość 215 a w rzeczywistości to miały 195mm. Ja nie polecam takich typu Energy save opon bo wszystko się odbywa zmniejszeniem przyczepności na której nam zależy |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 23-01-2012, 17:50
|
|
|
zmniejszeniem przyczepności się nie martwię => INSYGNIA 160PS na tych gumach
po pomiarach ; szerokość +10mm, średnica+20mm
wiosna za pasem sie okaże czy nie przedobrzyłem
[ Dodano: 26-01-2012, 20:52 ]
jakie dokładnie mieliście rozmiary opon tych "tańczących 225" ???
na jakich felgach (w jakim rozmiarze i szerokości z jakim et) jeździły?
wystarczy że ofset będzie mniejszy i zjawisko na koleinach może występować
pocieszam się że w insygni opona też jest założona na felgę 7' martwiłem się że 225/55 w oryginalnej feldze 7J17 będzie wyglądało balonowato ale dzięki ochronie felgi (zgrubieniu gumowym na oponie) wygląda super a na pewno lepiej niż bez jak w oryginale
[ Dodano: 13-03-2012, 07:29 ]
na niedziele ma być 20 stopni
myślicie o zmianie opon |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 02-01-2014, 00:57
|
|
|
odświeżę temat,ponieważ muszę zacząć rozglądać się za oponami na lato,oryginalnie wiadomo siedzą 215/55/17 takie też kupiłem na zimę,ale zastanawiam się nad wyższym profilem bo cenię sobie komfort.Czy nie ma przeciwwskazań do Grandisa wstawić 215/60/17? |
_________________
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 02-01-2014, 11:05
|
|
|
Nie wiem czy się przyglądałeś, ale ja ostatnio tak i zauważyłem , że przy dopasowanych oryginalnie rozmiarach jest b. mało miejsca w nadkolu przy skręconych lekko kołach, zwróć na to uwagę....Osobiście bym nie zmieniał ,bo profil jaki ma grandek wcale nie jest niskim... Jak szukasz komfortu zmień felgi na 16" |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 02-01-2014, 19:54
|
|
|
wiem,że najlepiej na 16 przejść,ale mam już dwa kpl. alusów 17" zima i lato:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|