Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala po przewrotce na bok
Autor Wiadomość
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-01-2012, 10:37   Nie odpala po przewrotce na bok

Od kilku miesięcy ujeżdżamy pajero 2 180konną wersję....Wczoraj jeżdżąc po okolicy kolega był tak podekscytowany wspaniałą zimą jaka odwiedziła nasze strony, że trochę go poniosło i niestety środek ciężkości pajero zrobił swoje i samochód oparł się, a dokładnie położył na lewym boku....Po podniesieniu auta okazało się ku naszej uciesze, że nie ma praktycznie żadnych zniszczeń (zamortyzował miękki głęboki śnieg)...Nasz zachwyt zgasł jednak gdy okazało się, że silnik stoji w miejscu, rozrusznik nie kręci- początkowo myśleliśmy, że to wina akumulatora,lecz po podłączeniu drugiego okazało się, że jest to samo. Przy rozruchu jest tylko małe cyknięcie rozrusznika i koniec, widać że pobór prądu jest bardzo duży, bo lampki przygasają znacznie. Dziwna sprawa to jest ponieważ przewrotka była bardzo łagodna...jednak auto leżało na lewym boku dobrą godzinę... i pytanie: Co mogło się stać?
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
Ostatnio zmieniony przez gołąb 28-01-2012, 12:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 28-01-2012, 11:03   

nie chcę cię martwić ale pasek rozrządu patrzyłeś :wink:
 
 
secior 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 (4G13 83KM) 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 28-01-2012, 11:07   

Kiedyś znajomy blacharz mówił mi ze niektóre samochody mają awaryjne wyłączniki zapłonu/paliwa które uaktywniają się podczas wypadku/dachowania. Może właśnie u Ciebie zadziałał taki wyłącznik?
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-01-2012, 11:34   

lukas 78 napisał/a:
nie chcę cię martwić ale pasek rozrządu patrzyłeś
Hmm nie patrzyliśmy, ale co z paskiem się mogło stać? po za tym chodził kilka sekund leżąc na boku i normalnie kluczykiem został zgaszony. Rozrząd wymienialiśmy ze 2-3 tysiące km wcześniej.
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 28-01-2012, 11:57   

Został po tym na dworze ? Wstaw do ciepłego garażu , może stopiony śnieg od rozgrzanego silnika zamarzł i zablokował np koło pasowe. Można by próbować na zaciąg bez odpalania aby odwrócić , ale lepiej rozmrozić , aby czegoś nie pourywać .Mogło też coś docisnąć do koła- napędu. To tak na szybko , na podstawie tego co napisałeś.
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-01-2012, 12:20   

to automat...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 28-01-2012, 13:44   

Ok. Rozmroz
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 28-01-2012, 15:34   

gołąb napisał/a:
lukas 78 napisał/a:
nie chcę cię martwić ale pasek rozrządu patrzyłeś
Hmm nie patrzyliśmy, ale co z paskiem się mogło stać? po za tym chodził kilka sekund leżąc na boku i normalnie kluczykiem został zgaszony. Rozrząd wymienialiśmy ze 2-3 tysiące km wcześniej.

tak na wszelki wypadek zajrzyj pod osłonę
jak wszystko gra too powykręcaj świece i zobacz jak będzie kręcił bez nich
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-01-2012, 21:42   

lukas 78 napisał/a:
jak wszystko gra too powykręcaj świece i zobacz jak będzie kręcił bez nich

Właśnie o tym myślałem, czy jak leżał na boku olej nie dostał się gdzieś do cylindrów, a olej nie jest ściśliwy i np. blokuje...muszę wykręcić świece..ale ta zima...a nie mam ocieplonego garażu
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 28-01-2012, 21:50   

gołąb napisał/a:
lukas 78 napisał/a:
jak wszystko gra too powykręcaj świece i zobacz jak będzie kręcił bez nich

Właśnie o tym myślałem, czy jak leżał na boku olej nie dostał się gdzieś do cylindrów, a olej nie jest ściśliwy i np. blokuje...muszę wykręcić świece..ale ta zima...a nie mam ocieplonego garażu

tak jak mówisz ...
ja w Hamburgu mam teraz -4 st
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-01-2012, 12:27   

gołąb napisał/a:
a olej nie jest ściśliwy i np. blokuje...muszę wykręcić świece..ale ta zima...a nie mam ocieplonego garażu
problem braku garażu ->> skąd ja to znam ale.... jak masz możliwość to ustaw tak aby Słońce ogrzało silnik :mrgreen: Czy wajcha od biegów chodzi swobodnie czy też z oporem ??
gołąb napisał/a:
Dziwna sprawa to jest ponieważ przewrotka była bardzo łagodna...jednak auto leżało na lewym boku dobrą godzinę...
->> przez godzinę silnik nie ostygł aż tak aby coś zamarzło :roll: Wydaje mi się że to jednak jakaś usterka czysto mechaniczna-->> jak stawialiście samochód na kołach ?? za co był chwytany ?? a może prozaiczna sprawa rozrusznika ??->> jakieś zwarcie na nim ??
Patrzyłem dziś na swój silnik->> tez automat, i zastanawiało mnie co mogło się stać podczas wywrotki ->>> :?: :?: :?: :?:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 29-01-2012, 13:31   

jawaldek napisał/a:
Patrzyłem dziś na swój silnik->> tez automat, i zastanawiało mnie co mogło się stać podczas wywrotki ->>>
Moim zdaniem też raczej nic nie przymarzło...bo silnik jeszcze był lekko letni podczas prób odpalania
jawaldek napisał/a:
jak stawialiście samochód na kołach ?? za co był chwytany ??
za ramę.
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-01-2012, 13:55   

Spróbuj pokręcić ręką za jakieś koło pasowe, jeśli da się obrócić, to coś z elektryką.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-01-2012, 16:41   

sprawdź jednak rozrusznik bo
gołąb napisał/a:
Przy rozruchu jest tylko małe cyknięcie rozrusznika i koniec, widać że pobór prądu jest bardzo duży, bo lampki przygasają znacznie

tym bardziej że kiedyś pisaliśmy sobie na PW o rozruszniku.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 29-01-2012, 18:29   

tak tak, pamiętam. W tamtym dieslu wtedy obiaw był podobny, ale tu nic nie wskazywało na to i samo to że stało się to w momencie zdarzenia, dlatego nie wiem czy to podejrzewać...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.