[CJ1A 1.3] Biały dym + grzanie się silnika |
Autor |
Wiadomość |
cyganz
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 52 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 10-02-2012, 18:18 [CJ1A 1.3] Biały dym + grzanie się silnika
|
|
|
Witam, dzisiaj przegoniłem mojego Colta i zauważyłem nadmierny biały dym z rury wydechowej + temperatura silnika skoczyła mi dużo dalej niż połowę. Co to może być za objaw ? nigdy temp. silnika nie skoczyła dalej niż połowę. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-02-2012, 20:16
|
|
|
Biały dym to mogła być para z wilgoci która zamarzła w układzie wydechowym, nadmierny wzrost temperatury mógł być spowodowany przyblokowaniem się termostatu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-02-2012, 21:52
|
|
|
cyganz, sprawdź temperaturę krzepnięcia płynu chłodzącego. Czy to się stało w krótkim czasie po odpaleniu auta? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pafab
Forumowicz

Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 55 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 10-02-2012, 23:20
|
|
|
Cytat: | nadmierny biały dym z rury wydechowej + temperatura silnika skoczyła mi dużo dalej niż połowę. |
Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego i jaki ma kolor, jeśli ubywa a płyn pociemniał to możliwe że uszczelka pod głowicą poszła się kochać
Pałowałeś na nierozgrzanym silniku?
Cytat: | wzrost temperatury mógł być spowodowany przyblokowaniem się termostatu |
Albo zamarznięciem chłodnicy. |
_________________ 98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany
60' Junak M10 + wózek --> śmiga
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony |
|
|
|
 |
cyganz
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 52 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11-02-2012, 01:51
|
|
|
problem rozwiązany, w ogóle nie miałem płynu w zbiorniku do chłodnicy, wlałem płyn i grzeje |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-02-2012, 09:05
|
|
|
Nie chcę Cię martwić, ale chyba wcale nie rozwiązany, Biały dym i brak płynu chłodniczego najczęściej oznacza przerwaną uszczelkę głowicy. Jak wszystko jest ok, to płynu chłodniczego nie ubywa. |
|
|
|
 |
cyganz
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 52 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11-02-2012, 13:35
|
|
|
a jaki jest mniej więcej koszt wymiany tej uszczelki pod głowicą ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-02-2012, 15:25
|
|
|
Przy takiej wymianie, jeśli auto ma już spory przebieg warto od razu wyremontować i splanować głowicę, może wymienić rozrząd jeśli blisko już do wymiany więc taki koszt trzeba by skonsultować z jakimś warsztatem. Można również kupić samą uszczelkę i ją wymienić, wtedy koszt będzie ze 300 - 400zł z uszczelką lub mniej jeśli sam wymienisz. |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11-02-2012, 17:10
|
|
|
Nie no, planowanie glowicy + rozrzad to wypadaloby wymienic przy wymianie uszczelki, co by 2 razy nie placic tej samej kasy... |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-02-2012, 19:34
|
|
|
Nie straszcie kolegi, ponieważ to może wcale nie być uszczelka, tylko po prostu długo nie sprawdzał poziomu płynu lub mu się przy tych temperaturach jakiś wąż poluzował i dlatego było pusto, albo chłodnica/nagrzewnica popuszcza.
Zanim zacznie się dobierać do uszczelki pod głowicą, warto wyeliminować inne możliwe przyczyny awarii.
Gdyby to była uszczelka to po dolaniu płynu sytuacja by nie wróciła do normy, bo przy uszczelce jak raz zagotuje to już gotować będzie |
|
|
|
 |
cyganz
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 52 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 13-02-2012, 12:27
|
|
|
hehe, muszę poobserwować mojego colta bo na razie jest wszystko ok. a przebieg to 240tys. Rozrząd był podobno zmieniany przy 100tys |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-02-2012, 13:37
|
|
|
cyganz, dobrze wnioskuję, że masz rozrząd nie wymieniany od 140 tys |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-02-2012, 14:02
|
|
|
To lepiej wymień ten rozrząd jak najszybciej. A czy wiesz jakie mogą być koszty naprawy jak ci pęknie pasek rozrządu? Niektórzy w takiej sytuacji wymieniają silnik. |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 14-02-2012, 09:19
|
|
|
Spokoooojnie Panoooowie....
kupi sie druuuugi silnik.....
|
|
|
|
 |
|