Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak hamulców.. / Wskaźnik paliwa.
Autor Wiadomość
nasty 
Nowy Forumowicz

Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 27
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 01-10-2014, 17:20   Brak hamulców.. / Wskaźnik paliwa.

Witam, kupiłem wczoraj Carisme. Auto pare dni temu miało problem z kontrolka hamulca ręcznego, jednak poprzedni właściciel dolał płynu i ustąpiło. Dzisiaj jadąc zapaliła mi się ze 2 razy kontrolka, tak na 2s. Jakiś czas później jadąc wciskam hamulec i stało się... hamulec zrobił się miękki, a mimo wciśniętego do końca pedała ledwo hamował... Dobrze, że byłem pierwszy do świateł... Dzisiaj w dodatku podnosząc auto na podnośnik, widziałem, że w pobliżu lewego tylnego koła podwozie jest lekko mokre, jakiś olej tam leci, ale delikatnie bo plam żadnych auto nie zostawia (stało pod domem całą noc). Co tam się może pocić? Gdzieś tam przechodzą przewody hamulcowe? Co mogło się stać z hamulcami? Całe szczęście, że stało się to pod koniec hamowania, gdy jechałem już prawie z zerowa prędkością, a nie przy większej prędkości... Mam nadzieje, że poprzedni właściciel nie wiedział nic o problemach z hamulcami, inaczej jest bardzo złym człowiekiem. :evil: :evil:

O wskazniku w ostatnim poście...
Ostatnio zmieniony przez nasty 02-10-2014, 10:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 01-10-2014, 17:33   

1. Nie zwalaj na poprzedniego właściciela
nasty napisał/a:
Dzisiaj jadąc zapaliła mi się ze 2 razy kontrolka, tak na 2s.
Miałeś sygnał. Trzeba było się zatrzymać i sprawdzić.

2.
Cytat:
w pobliżu lewego tylnego koła podwozie jest lekko mokre, jakiś olej tam leci,
W pobliżu lewego tylnego koła nie ma żadnego oleju. Nie może tam być oleju. Leci Ci płyn hamulcowy skoro go nie masz w zbiorniczku.

3. Nie przeklinaj na forum publicznym. Wyedytuj posta zanim jakiś Mod wstawi Ci ostrzeżenie. Czytałeś Regulamin? To postępuj zgodnie z nim.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-10-2014, 17:36   

Po pierwsze edytuj posta i usuń wulgaryzmy :evil: .
Po drugie pewnie elastyczny przewód dochodzący do zacisku powiedział pa pa.
Podczas naciskania na hamulec pewnie leci płyn hamulcowy z przewodu.

[ Dodano: 01-10-2014, 17:37 ]
Widzę, że Jacek mnie ubiegł :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
nasty 
Nowy Forumowicz

Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-10-2014, 17:43   Re: Brak hamulców..

Szkoda tylko, że poziom płynu znajduje się idealnie pomiedzy min, a max...
Nie mówie, że to nie ciekł płyn, w sumie myślałem, że to on cieknie, chodziło mi o to jaką ma konsystencje :roll:
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 01-10-2014, 18:22   

w ogóle już sprawdziłeś czy cieknie z przewodów sztywnych które korodują w okolicy zagięć koło zbiornika paliwa patrząc od spodu, a dokładniej jak idzie przewód od przodu do tyłu prosty to jest dobry, ale zaraz za pierwszym zagięciem aż do tylnych kół są skorodowane...
ale też oczywiście może być przewód elastyczny który był niewymieniany/wymieniany dawno temu
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
nasty 
Nowy Forumowicz

Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-10-2014, 19:19   

Teraz dokladnie obejrzalem - cieknie z przewodow sztywnych, zastanawia mnie dlaczego tylko płynu jest na miejscu.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 01-10-2014, 22:16   

"zastanawia mnie dlaczego tylko płynu jest na miejscu" nie mogę zrozumieć tego co napisałeś, chodzi Ci o to że płynu w zbiorniczku pod maską nie ubyło?

a powiesz w którym miejscu dokładnie cieknie?

"Nie mówie, że to nie ciekł płyn, w sumie myślałem, że to on cieknie, chodziło mi o to jaką ma konsystencje" - czyli w końcu jaki on jest rzadki, czy gęsty, czy taki jak olej?

jest przeźroczysty czy brudny, a przewody masz skorodowane? jak tak to może od korozji zrobił się taki płyn... i od tego że płyn hamulcowy nie był wymieniany przez długi okres
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
nasty 
Nowy Forumowicz

Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-10-2014, 22:51   

Tak, poziom płynu w zbiorniczku jest okej. Cieknie z przewodów sztywnych, w pobliżu ich zagięcia, na wysokości tylnej kanapy, blizej lewego koła. Płyn jest przezroczysty, został dolewany jakieś 3 dni temu przez poprzedniego właściciela...
Tak czy siak, jeśli ciekna to nadaja się do wymiany, wolałbym żeby więcej pedał hamulca mi się nie zrobił miekki podczas hamowania... Do warsztatu mam 200m, podjade powoli i niech robia :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-10-2014, 07:04   

Jeśli płynu ubywa niezauważalnie to znaczy, że na szczęście wyciek jest jeszcze bardzo mały i dlatego jeszcze jakoś wyhamowałeś. Jeśli pedał hamulca zrobi się miękki, to w awaryjnej sytuacji może pomóc szybkie kilkukrotne wciśnięcie hamulca tzw. podpompowanie.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-10-2014, 09:07   

A przy dolewaniu nie został pomieszany DOT 4.0 z DOT 5.0? To różne płyny, odpowiednikiem DOT 4.0 jest DOT 5.1.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
nasty 
Nowy Forumowicz

Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-10-2014, 10:03   

wichura1 napisał/a:
A przy dolewaniu nie został pomieszany DOT 4.0 z DOT 5.0? To różne płyny, odpowiednikiem DOT 4.0 jest DOT 5.1.


Nie mam pojęcia co zostało wlane.

plecho1 napisał/a:
Jeśli płynu ubywa niezauważalnie to znaczy, że na szczęście wyciek jest jeszcze bardzo mały i dlatego jeszcze jakoś wyhamowałeś. Jeśli pedał hamulca zrobi się miękki, to w awaryjnej sytuacji może pomóc szybkie kilkukrotne wciśnięcie hamulca tzw. podpompowanie.

Jakoś hamuje, mizernie, ale hamuje. Byłem w warsztacie, jutro o 9 zostawiam auto i wieczorem mam zrobione. Koszt to +/- 120zl za robocizne plus oczywiście koszt rurek :)


Ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa. Przedwczoraj gdy kupiłem auto było 1/2 baku, wczoraj już była 1 kropka ponad 0. Coś mi się wydawało, że za dużo pali. Zalałem za 30zl, żeby zobaczyć ile przejadę. Wsiadam, wskoczyło niewiele ponad stan, który był. Przejechałem paręnaście metrów i nagle mam 1/4 zbiornika 0.0 No chyba, że w Cari 1/4 zbiornika to jakieś 5litrów :mrgreen: Od tamtej pory zrobiłem 50km, a wskaźnik opadł nieznacznie. Przy odkręcaniu korka zbiornika, jest długi i intensywny zasys powietrza. Coś tam się zapowietrzyło, czy jak to widzicie?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-10-2014, 11:19   

A jaki masz silnik?
A co do tych wskazań, to być może masz uszkodzony czujnik w baku lub jest jakiś problem z połączeniami elektrycznymi po między czujnikiem w baku a wskaźnikiem w liczniku.
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 02-10-2014, 11:21   

nasty napisał/a:
Jakoś hamuje, mizernie, ale hamuje. Byłem w warsztacie, jutro o 9 zostawiam auto i wieczorem mam zrobione. Koszt to +/- 120zl za robocizne plus oczywiście koszt rurek :)


koszt rurek będzie kilkakrotnie większy, warto przygotować zasoby pieniezne na taka operacje


nasty napisał/a:

Ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa. Przedwczoraj gdy kupiłem auto było 1/2 baku, wczoraj już była 1 kropka ponad 0. Coś mi się wydawało, że za dużo pali. Zalałem za 30zl, żeby zobaczyć ile przejadę. Wsiadam, wskoczyło niewiele ponad stan, który był. Przejechałem paręnaście metrów i nagle mam 1/4 zbiornika 0.0 No chyba, że w Cari 1/4 zbiornika to jakieś 5litrów :mrgreen: Od tamtej pory zrobiłem 50km, a wskaźnik opadł nieznacznie.

normalne w cari, trzeba się przyzwyczaić

nasty napisał/a:

Przy odkręcaniu korka zbiornika, jest długi i intensywny zasys powietrza.

Tak ma być - znaczy że jest ok.
 
 
nasty 
Nowy Forumowicz

Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-10-2014, 11:24   

glina napisał/a:
nasty napisał/a:
Jakoś hamuje, mizernie, ale hamuje. Byłem w warsztacie, jutro o 9 zostawiam auto i wieczorem mam zrobione. Koszt to +/- 120zl za robocizne plus oczywiście koszt rurek :)


koszt rurek będzie kilkakrotnie większy, warto przygotować zasoby pieniezne na taka operacje

To o ile około mi się uszczupli portfel? :roll:

http://allegro.pl/mitsubi...4658088458.html
Tu kosztuja tylko 160zl?
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 02-10-2014, 11:36   

nasty napisał/a:
glina napisał/a:
nasty napisał/a:
Jakoś hamuje, mizernie, ale hamuje. Byłem w warsztacie, jutro o 9 zostawiam auto i wieczorem mam zrobione. Koszt to +/- 120zl za robocizne plus oczywiście koszt rurek :)


koszt rurek będzie kilkakrotnie większy, warto przygotować zasoby pieniezne na taka operacje

To o ile około mi się uszczupli portfel? :roll:

http://allegro.pl/mitsubi...4658088458.html
Tu kosztuja tylko 160zl?


Zadzwoń do swojego warsztatu i dopytaj - może będzie rzeczywiście tak tanio.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.