 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
diesel czy benzyna? |
Autor |
Wiadomość |
tomekhydra
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 did long 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 81 Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: 05-02-2012, 20:44 diesel czy benzyna?
|
|
|
Witam,temat zakładam na prośbę znajomego który chce zakupić używane P4 2007-2009.
Największy dylemat to jaki silnik 3,2 did czy 3,8 benzyna?W momencie wydania 100 k pln każde za i przeciw jest wazne; czy did 200 km ma duże problemy z dpf,czy lepiej zakupić 170 km i zmienić soft? czy 3,8 benzynę łatwo zagazować i czy to się opłaca?,może są jakieś inne za i przeciw? Proszę w imieniu kolegi o wszelkie rady użytkowników i wszystkich mających coś ciekawego do powiedzenia .pzdr tomek |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 06-02-2012, 11:21
|
|
|
Witam,
Ja jeżdzę benzyną 3.8 roczniki 2008. Mam założony gaz (instalacja STAG, najwyższy model coś chyba około 4000,00 PLN płaciłem). Zbiornik 90 l wchodzi gładko w miejsce wnęki na ostatni rząd foteli (zabudowałem półkę i praktycznie bagażnik jest taki jak fabrycznie). Spalanie gazu to średnio 20 l (głównie miasto). Ostanio jak wracałem z Alp to średnia na gazie 16,5 l. Moim zdaniem benzyna jest lepsza, komfort jazdy, przyspiesznie itd. Odnośnie gazu do nie mam z tym żadnego problemu.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
labramsek
Nowy Forumowicz
Auto: montero 3,5 v6 long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 20 Skąd: pułtusk
|
Wysłany: 06-02-2012, 15:00
|
|
|
Ja polecam benzynkę, sam mam 3,5 i jestem bardzo zadowolony. Gdybym miał 3,8 byłbym w niebie.
+ cichsza praca silnika
+ wydaje mi się że mniej problemowy silnik
+ spalanie głównie zależy od stylu jazdy (u mnie średnio 13l spokojna jazda) i teraz przy tych cenach
paliw różnica jest niewielka
+ bardziej elastyczny silnik
+ radość z jazdy
+ możliwość zagazowania,( ale żal) |
|
|
|
 |
MAX-KRAKÓW
Nowy Forumowicz MAX- KRAKÓW
Auto: Pajero 2007 DID 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 19-02-2012, 13:34 Re: diesel czy benzyna?
|
|
|
tomekhydra napisał/a: | Witam,temat zakładam na prośbę znajomego który chce zakupić używane P4 2007-2009.
Największy dylemat to jaki silnik 3,2 did czy 3,8 benzyna?W momencie wydania 100 k pln każde za i przeciw jest wazne; czy did 200 km ma duże problemy z dpf,czy lepiej zakupić 170 km i zmienić soft? czy 3,8 benzynę łatwo zagazować i czy to się opłaca?,może są jakieś inne za i przeciw? Proszę w imieniu kolegi o wszelkie rady użytkowników i wszystkich mających coś ciekawego do powiedzenia .pzdr tomek |
mam 3,2 d ,spalanie w Krakowie srednio zima 13 l , trasa 10 l ,co do DPF to przy jezdzie po miescie 90% to tragedia , wymiana oleju co 6-7 tys km . nikt Ci nei zmieni oprogramowania ( wywalenia filtra DPF ) bo nikt sie na tym nie zna, czytalem na Alllegro ze V - Tech to robi za 3600 zł ale wpakuje Emulator , osobiscie jak bym mial kupowac teraz kupilbym benzynke .
, |
_________________ MAX -KRAKÓW |
|
|
|
 |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-02-2012, 15:20
|
|
|
tomekhydra napisał/a: | czy did 200 km ma duże problemy z dpf,czy lepiej zakupić 170 km i zmienić soft? czy 3,8 benzynę łatwo zagazować i czy to się opłaca?,może są jakieś inne za i przeciw? Proszę w imieniu kolegi o wszelkie rady użytkowników i wszystkich mających coś ciekawego do powiedzenia .pzdr tomek |
Witam jeżeli chodzi o moje doświadczenia.
1)mam 3.2 200KM i juz powoli dobijam nim do 55 tys nigdy nie zapaliła się lampka od DPF,
2)kupując samochód również panikowałem ale działa- mam podobno jakiś "otwarty" typ DPF natomiast faktycznie staram się tankowac tylko "dobre" paliwo
3)nigdy nie "przybyło" oleju w silniku mimo iż przez pierwsze 30tys. obsesyjnie to sprawdzałem
4) w serwisie we Wrocławiu dowiedziałem się, że w sytuacji podbramkowej są w stanie usunąć DPF chociaż jest to operacja niezgodna z homologacją samochodu
5) podobno Pajero na kraje afrykańskie (te ze znaczkiem na masce i "kratkowym" grillem) nie posiadają DPF z definicji, a ponieważ wszystkie wychodzą z tej samej fabryki w Japonii usunięcie DPF powinno byc wykonywalne i zakładam, że serwis mówił prawdę.
6) W Renault i Suzuki autoryzowany serwis rozwiercał DPF (jakims magicznym długim wiertłem o okreslonym wymiarze) bodaj po 3 wypalaniu DPF.
7) Znajome PIII z benzyną po mieście kręci się w okolicach 20l "od góry" na 100 natomiast kultura pracy silnika jest wyższa niż D
Pozdrawiam
RTW |
|
|
|
 |
|
|