Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwna praca silknika
Autor Wiadomość
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 21-02-2012, 20:48   Dziwna praca silknika

Witam
Przeglądałem forum w poszukiwaniu swojego problemu, ale nie znalazłem odpowiedzi. Mianowicie stało się to podczas mrozów. Najpierw pojawił się problem z obrotami były wysokie na poziomie 1500 obrotów. Okazało się, że linka od gazu jest mocno naprężona. Poluzowałem linkę i wszystko powróciło do normy. Ale pojawił się inny problem, który moim zdaniem pojawiał się wcześniej. Mianowicie podczas jazdy na stałych obrotach jakby przez chwile zaczął samochód się spowalniać i za chwile czuć przyspieszenie. Obroty na obrotomierzu nie spadają ani się nie podnoszą a samochód jedzie ze stała prędkością. Podczas dłuższej jazdy pojawia się nowy problem samochód czuć jakby zwalniał na obrotomierzu obory spadają na 1000 jednak samochód jedzie ze stała prędkością, trzeba dodać mocniej gazu i znów wszystko wraca do normy. I ostatni problem podczas puszczania gazu i hamowaniu obroty silnika spadają do tak 200 obrotów podbijają się do 900 i spadają na 500. Posiadam Carismę 1.8 GDI rocznik 1998. Co może być przyczyną takiego zachowania samochodu? Nie jest to strasznie uciążliwe, ale trochę denerwujące. Z góry dzięki za pomoc.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-02-2012, 21:21   

To auto najlepiej podłączyć pod komputer, co nie oznacza jakichś wielkich kosztów. Tu masz temat o programie i kabelku do tego auta oraz wielu życzliwych ludzi którzy na pewno pomogą:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
sniegu 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 755
Skąd: Wieluń
Wysłany: 21-02-2012, 21:40   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58255
i też tego nie mogę rozwiązać pytanie czy silnik działa poprawnie jak u mnie a tylko obrotomierz może przekłamywać
_________________
Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując :partyman:
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby :finga:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-02-2012, 21:48   

To wina obrotomierza lub czujnika dającego mu sygnał albo połączeń pomiędzy. Trochę o tym jest w tym temacie:
http://forum.mitsumaniaki...p=974233#974233
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 22-02-2012, 19:28   

Musze jednak podłączyć autko pod kabel. A co z tym przyspieszaniem i zwalnianiem autka? Znalazłem post na forum o kontrolce eco. Gdzie znajduje się ta kontrolka? Jedyną jaką znalazłem to na środkowym panelu.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-02-2012, 19:58   

W twoim aucie nie ma tej kontrolki. Takie delikatne szarpnięcie może być podczas spokojnej jazdy kiedy auto przestawia się w tryb Eco i spowrotem.
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 22-02-2012, 20:15   

Dzisiaj przyuważyłem że tak się dzieje jak silnik się nagrzeje lub jest w połowie nagrzany. Ale przyglądałem się zużyciu chwilowym paliwa jak komputer wskazuje ponad 6 jest przyspieszenie jak poniżej 6 jest spowolnienie. Od którego rocznika występowała kontrolka ECO? Dzięki plecho1 być może jest to przełączenie w tryb eco.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-02-2012, 20:25   

Kontrolka pojawiła się w drugiej wersji czyli po lifcie.
W twoim przypadku naprawdę warto kupić kabel do diagnostyki, ja za swój dałem 50zł z przesyłką.
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 22-02-2012, 20:48   

Gdzie kupowałeś? Możesz podać namiar na sklep? Jeszcze jedno pytanie czy można badać cari tylko evoscanem czy też innym programem diagnostycznym. Czytałem już o kabelku. Gdzie można dostać ten program?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-02-2012, 22:00   

Kabel kupiłem na Alledrogo, Vag KKL na FTDI 232, tak jak jest to opisane w temacie o evoscanie na początkowych stronach.
W razie niepewności trzeba pytać sprzedawcę, czy kabel na pewno jest na takim układzie.
 
 
game1 
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 24-02-2012, 20:40   

Czy da się podłączyć samochód nie na kablu ftdi 232 tylko na kablu z układem ELM 327? Coraz częściej występują kable z tym układem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.