Dziwna praca silknika |
Autor |
Wiadomość |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-02-2012, 20:48 Dziwna praca silknika
|
|
|
Witam
Przeglądałem forum w poszukiwaniu swojego problemu, ale nie znalazłem odpowiedzi. Mianowicie stało się to podczas mrozów. Najpierw pojawił się problem z obrotami były wysokie na poziomie 1500 obrotów. Okazało się, że linka od gazu jest mocno naprężona. Poluzowałem linkę i wszystko powróciło do normy. Ale pojawił się inny problem, który moim zdaniem pojawiał się wcześniej. Mianowicie podczas jazdy na stałych obrotach jakby przez chwile zaczął samochód się spowalniać i za chwile czuć przyspieszenie. Obroty na obrotomierzu nie spadają ani się nie podnoszą a samochód jedzie ze stała prędkością. Podczas dłuższej jazdy pojawia się nowy problem samochód czuć jakby zwalniał na obrotomierzu obory spadają na 1000 jednak samochód jedzie ze stała prędkością, trzeba dodać mocniej gazu i znów wszystko wraca do normy. I ostatni problem podczas puszczania gazu i hamowaniu obroty silnika spadają do tak 200 obrotów podbijają się do 900 i spadają na 500. Posiadam Carismę 1.8 GDI rocznik 1998. Co może być przyczyną takiego zachowania samochodu? Nie jest to strasznie uciążliwe, ale trochę denerwujące. Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-02-2012, 21:21
|
|
|
To auto najlepiej podłączyć pod komputer, co nie oznacza jakichś wielkich kosztów. Tu masz temat o programie i kabelku do tego auta oraz wielu życzliwych ludzi którzy na pewno pomogą:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 |
|
|
|
 |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 21-02-2012, 21:40
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58255
i też tego nie mogę rozwiązać pytanie czy silnik działa poprawnie jak u mnie a tylko obrotomierz może przekłamywać |
_________________ Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-02-2012, 19:28
|
|
|
Musze jednak podłączyć autko pod kabel. A co z tym przyspieszaniem i zwalnianiem autka? Znalazłem post na forum o kontrolce eco. Gdzie znajduje się ta kontrolka? Jedyną jaką znalazłem to na środkowym panelu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-02-2012, 19:58
|
|
|
W twoim aucie nie ma tej kontrolki. Takie delikatne szarpnięcie może być podczas spokojnej jazdy kiedy auto przestawia się w tryb Eco i spowrotem. |
|
|
|
 |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-02-2012, 20:15
|
|
|
Dzisiaj przyuważyłem że tak się dzieje jak silnik się nagrzeje lub jest w połowie nagrzany. Ale przyglądałem się zużyciu chwilowym paliwa jak komputer wskazuje ponad 6 jest przyspieszenie jak poniżej 6 jest spowolnienie. Od którego rocznika występowała kontrolka ECO? Dzięki plecho1 być może jest to przełączenie w tryb eco. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-02-2012, 20:25
|
|
|
Kontrolka pojawiła się w drugiej wersji czyli po lifcie.
W twoim przypadku naprawdę warto kupić kabel do diagnostyki, ja za swój dałem 50zł z przesyłką. |
|
|
|
 |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-02-2012, 20:48
|
|
|
Gdzie kupowałeś? Możesz podać namiar na sklep? Jeszcze jedno pytanie czy można badać cari tylko evoscanem czy też innym programem diagnostycznym. Czytałem już o kabelku. Gdzie można dostać ten program? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-02-2012, 22:00
|
|
|
Kabel kupiłem na Alledrogo, Vag KKL na FTDI 232, tak jak jest to opisane w temacie o evoscanie na początkowych stronach.
W razie niepewności trzeba pytać sprzedawcę, czy kabel na pewno jest na takim układzie. |
|
|
|
 |
game1
Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24-02-2012, 20:40
|
|
|
Czy da się podłączyć samochód nie na kablu ftdi 232 tylko na kablu z układem ELM 327? Coraz częściej występują kable z tym układem. |
|
|
|
 |
|