Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi colt brak mocy, mechanicy bezradni
Autor Wiadomość
hubcio443 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubsihi colt III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Braniewo
Wysłany: 20-02-2012, 23:11   Mitsubishi colt brak mocy, mechanicy bezradni

To mój pierwszy post tutaj, także proszę o wyrozumiałość.Posiadam Mitsubishi Colt III z 91r 1.5 na wtrysku wielopunktowym.Problem polega na tym ,że nie odpala na zimnym silniku, tylko na zaciąg.Po odpaleniu auto się dusi, dławi, trzeba 3mać gaz powyżej 2 tysięcy obrotów, ponieważ tak jak spuści się poniżej, to zgaśnie to już nie odpali.W czasie jazdy nie można dać gwałtownie gazu,ponieważ traci moc, jak dodaje się lekko, to jeszcze się rozpędza jakoś w miarę, lecz tylko do 3tys obrotów max.Czasami podczas jazdy gdy próbuje jechać autko szarpie, czasami nieźle zatrzęsie samochodem, jakby silnik miał eksplodować.Świece są nowe, przewody też, iskra jest.Napięcie na wtryskach jest około 2V na każdym, tylko na takim jednym czujniku co jest na listwie jest 0,5V??? czy to może być wina???Po przejechaniu około 70km auta nie trzeba 3mać na postoju na gazie, żeby chociaż chodził, jak jest zagrzane, to na biegu jałowym nie gaśnie aż tak często, gdy go zgaszę i odpalam ponownie to zapala.Tylko po odpaleniu nie wkręca się na obroty, i w ogóle nie reaguje na gaz.Czasami jakby chciał zaskoczyć na obroty i spada na 400obrotów i tak do tego momentu aż wyczuję kiedy mam dodać gaz, to czasami załapie na obroty.Lecz podczas jazdy problem utraty mocy i dławienia pozostaje.Benzyna jest podawana na wtryski, bo jak wykręcam całą listwę to benzyna ulatuje bokami.Wtryski były zmieniane, komputer oglądał elektryk, kondensatory są w dobrej kondycji.cały komputer ładnie zakonserwowany.Po odłączeniu czujnika temperatury jest to samo i po odłączniu sondy lambda też.Przepływomierz działa, silniczek krokowy nie ma nic wspólnego z utratą mocy, tak mi się zdaje, czujnik położenia przepustnicy dobry.Nadmienię że spalanie bardzo wzrosło około 20l benzyny na 100km jak czasami i więcej.Proszę o w miarę szybkie sugestie czym może być to spowodowane, ponieważ jeśli nie rozwiążę problemu do czwartku,autko ląduje na szrocie, a jest bardzo ładne.szkoda by było.Niedługo uzupełnię swój profil, proszę o porady.Z góry dziękuję.
 
 
Major93 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 122
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-02-2012, 23:30   

przelookaj forum, pełno jest tematów z tym problemem, chocby i nawet sprawdz temat od izy, moze inny misiek ale problem ten sam Kliknij Tutaj :)
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-02-2012, 07:05   

do wymiany czujnik temp. silnika to raz, regulacja zaworów to dwa, wymiana kondensatorów w ECU to trzy i jeszcze bym dodał sprawdzenie/wymiana czujnika położenia przepustnicy

pierwsze 3 rzeczy są tanie (razem max. 100 zł), ostatnia - czujnik używany można kupić za 30 zł
 
 
hubcio443 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubsihi colt III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Braniewo
Wysłany: 21-02-2012, 08:34   

Krzyzak napisał/a:
do wymiany czujnik temp. silnika to raz, regulacja zaworów to dwa, wymiana kondensatorów w ECU to trzy i jeszcze bym dodał sprawdzenie/wymiana czujnika położenia przepustnicy

pierwsze 3 rzeczy są tanie (razem max. 100 zł), ostatnia - czujnik używany można kupić za 30 zł



Witam drodzy użytkownicy.Krzyżak, a silnik nie powinien palić normalnie jak odłączę czujnik temperatury???Bo czujnik wtedy na zimnym silniku reguluje dawkę taką jaką powinien mieć silnik na ciepłym, rozgrzanym silniku Tak???To jak powinno się go odłączyć to powinien chodzić?tak mi ktoś poradził.Ale niestety jest to samo.Ale wykonam dziś wszystkie te wskazówki.dziękuję za odpowiedzi

[ Dodano: 21-02-2012, 10:15 ]
A ten czujnik temperatury jak wygląda? bo są wkręcane dwa w silnik obok siebie.Jeden jest mniejszy, nachodzi na niego jeden kabelek a drugi jest większy, przy kopułce zapłonowej i nachodzi na niego kostka??? który mam zmienić??
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 21-02-2012, 12:12   

Musisz zmienić ten czujnik temperatury do którego idą dwa kabelki, on jest od komputera, ten z jednym kabelkiem to tylko wskazówkę temperatury rusza. Polecam także sprawdzić kody błędów komputera ecu, instrukcje znajdziesz na stronie kolegi Krzyżaka. Jak takie cyrki masz to na pewno jakieś błędy wyświetli.

A tak poza tym to możesz jeszcze sprawdzić stan kopułki i palca rozdzielacza. Ja miałem kiedyś podobne problemy ale tylko sporadycznie i na ciepłym silniku, wymiana kabli w.n., kopułki i palca chyba pomogła bo dawno już nic się nie dzieje, aha i jeszcze poruszałem wtyczki przy czujniku temperatury, bo on sam działał ale chyba styki zaśniedziały.

Daj znać o efektach, to pewnie jakaś bzdura i szkoda by autko na szrot wysyłać.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-02-2012, 22:02   

hubcio443 napisał/a:
To jak powinno się go odłączyć to powinien chodzić?tak mi ktoś poradził.
niestety źle poradził - masz rozwarcie = silnik rozgrzany = nie odpali na zimnym... (no chyba, że latem)

zaczynam od najtańszych spraw - może być jeszcze sporo innych rzeczy z uszkodzonym silnikiem włącznie

czujnik z dwoma stykami jak już bobik pisał
zmierz mu opór na zimnym zanim wymienisz, bo może być dobry
 
 
hubcio443 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubsihi colt III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Braniewo
Wysłany: 22-02-2012, 16:18   

bobik247 a czy mój model auta posiada wtyczkę, żeby podpiąć go pod komputer i odczytać błędy z ECU???Stan kopułki i rozdzielacza jest bardzo dobry.Nie zaśniedziałe etc.Ruszałem wtyczką od czujnika temperatury, czyściłem wtyczkę i nic nie pomogło.


Krzyzak, opór na zimnym silniku powinien mieć od 2 do 3tys omów??? Jak uda mi się go odpalić to zmierzę też na ciepłym.Dodam że ta usterka nawarstwiała się nie tak od razu, dopiero jak przejechałem nim około 30tys km zaczęło się takie coś dziać tzn. podczas jazdy nie miał samochód ciągu, musiałem wrzucić na luz i przy gazować do obrotów krytycznych i po chwili wszystko wracało do normy.Aż do momentu, gdy już w ogóle nie dało się jechać.Od 2miechów doszły problemy z odpaleniem i reakcją na gaz, tak jak opisałem z resztą powyżej.a co sądzicie o sondzie lambda i o tym czujniku położenia przepustnicy??? będę wymieniał wszystko pokolei i dam znać o efektach.Piszcie wszystkie pomysły zaglądam tu często i będę odpisywał.

pozdrawiam

[ Dodano: 22-02-2012, 16:25 ]
Mogła by też być przytarta głowica? tak sugeruje mój brat że jest do wyrzucenia
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-02-2012, 17:22   

hubcio443 napisał/a:
co sądzicie o sondzie lambda
wątpię - bez lambdy też będzie jeździł i odpalał
prędzej: REGULACJA ZAWORÓW

hubcio443 napisał/a:
czujniku położenia przepustnicy?
możliwe, ale ten z reguły zgłasza błędy

gaz jest?
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 22-02-2012, 17:33   

hubcio443 napisał/a:
bobik247 a czy mój model auta posiada wtyczkę, żeby podpiąć go pod komputer i odczytać błędy z ECU???Stan kopułki i rozdzielacza jest bardzo dobry.Nie zaśniedziałe etc.Ruszałem wtyczką od czujnika temperatury, czyściłem wtyczkę i nic nie pomogło.


Tak jak napisałem cała instrukcja odczytywania błędów ecu jest opisana na stronie Krzyżaka. Wtyczka jest na pewno pod kierownicą obok bezpieczników, potrzebna będzie ci jedynie dioda 12v lub słabsza z opornikiem. W sumie z lutowaniem diody do opornika to jest 10 minut roboty, jeśli oczywiście masz diode i opornik. Powinieneś zacząć od sprawdzenia błędów ecu. Może to da ci odpowiedź o co chodzi.

A zapalała ci się kontrolka check engine?

A może przyczyny trzeba szukać w uszkodzonym module zapłonowym?
 
 
hubcio443 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubsihi colt III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Braniewo
Wysłany: 22-02-2012, 17:45   

Krzyzak, zawory nie są podparte, ani nic z kolei.. sprawdzałem razem z mechanikiem, ustawialiśmy na ssącym 0,2mm a na wydechu 0,25, gazu nie ma, lecz kiedyś był, tylko został wymontowany przed kupnem...


bobik247 kontrolka check engine zapalała mi się czasami podczas jazdy ale po jakimś momencie gasła, Myślę, że nie będzie to układ zapłonowy bo problemy z odpalaniem miałbym również na bardzo rozgrzanym silniku.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-02-2012, 17:47   

strona działa tylko do 4 marca, potem niestety wygasa...
 
 
hubcio443 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubsihi colt III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Braniewo
Wysłany: 22-02-2012, 17:53   

jak bedzie to jedna z podanych przez Was przyczyn to stawiam dobrego browca
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 22-02-2012, 20:43   

Skoro kontrolka się zapala czasami to w pamięci komputera na pewno są zapisane kody błędów. Odczytaj je według instrukcji Krzyżaka. Jeśli długo nie odłączałeś akumulatora może ich być całkiem sporo (odłączenie akumulatora na chwilę powoduje restart komputera). Zapisz wszystkie błędy, później możesz zrestartować komputer, następnie trochę pojeździć i zobaczyć jakie błędy wyskoczą, będziesz miał pewność że nie są to stare błędy których przyczyna może już nie istnieć.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-02-2012, 22:23   

sprawdź ten czujnik - zamiennik kosztuje 30-60 zł
tak w ogóle to bardzo często padająca rzecz w Misiach z tych lat (w Galancie 3 szt. wymieniłem już - co prawda dopiero ostatni był nowy)
 
 
hubcio443 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubsihi colt III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Braniewo
Wysłany: 24-02-2012, 20:59   

Witam, czujnik wymieniłem, autko na rozruszniku kreci jak szalone, niestety się nie odzywa.na zaciąg jak wziąłem to tak jakby początkowo nie chodził jakiś gar.na rozgrzanym silniku autko raz zapala a raz muszę bardzo długo kręcić i powoli zaskakuje.Akumulator niestety był odłączany.Przyczyną może być palec rozdzielacza lub cewka? jak to sprawdzić??? dysponuję tylko miernikiem wychyłkowym. Może być tez pompa paliwa????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.