| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Koszty utrzymania Mitsubishi Grandis 2.4 Mivec |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | stanley_1985   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Audi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Maj 2013
 Posty: 2
 Skąd: Śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-05-2013, 08:37   Koszty utrzymania Mitsubishi Grandis 2.4 Mivec |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich forumowiczów. Wybieram się do Niemiec po Grandisa 2.4 Mivec ze skrzynią manualną. Czy możecie mi nakreślić jakie są realne koszty utrzymania tego auta. Chodzi mi o wymianę kompletnego rozrządu i innych materiałów eksploatacyjnych. Jak wygląda dostępność częci zamiennych u nas w Polsce. I jeszcze jedno jak wygląda użytkowanie go na LPG. Chodzi mi o to jaką butlę idzie zamontować aby można było przejechać od 400km wzwyż w trasie. Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | magicadm   Forumowicz
 
 Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Gru 2010
 Posty: 101
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-05-2013, 19:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć Ja mam dokładnie takie auto jakiego szukasz - ale nie sprzedaję. Za dobre jest
   
 Rozrząd to koszt ok 800zł (części  500zł + robocizna 300zł) - zależy gdzie kupisz części (wymieniałem komplet pasków, rolek, napinaczy - w tym hydro). Paski mam Mitsuboshi - ale ten balansowy zdaniem Tomka Michalaka chyba włożyć ORY, podobno bardziej dostaje w d... niż ten od rozrządu (2x szybciej się kręci).
 
 Z lpg jest tak: Ci co nie mają i płacząc - płacąc za benzynę "wiedzą lepiej", że gaz w Mivec to zło
   Ci co wsadzili LPG ''u szwagra" i "po taniości" powiedzą to samo
   
 A z mojej perspektywy: dobre wtryski (ja mam HANĘ GREEN) + wydajny reduktor (ja mam NIKO tłokowy do mocy max 250KM) io nie ma problemu z Checkami, ESP OFF i palonej głowicy. Kontrola luzu zaworowego co 10 tys km nie wskazuje na żaden Armagedon w silniku. W ciągu roku robiąc 20 tys km zaoszczędziłem prawie na dwa kolejne silniki używane
   
 Komputer LPG mam STAGa - i tutaj trzeba troszkę potrafić by dobrze go zestroić - chodzi o odpowiednią współpracę ze skrzynią automatyczną - w razie czego mam opanowany temat i pomogę.
 
 Co do butli....ja mam za jednym siedzeniem butlę w bagażniku - na pół zagłębienia - więc tylko drugi fotel idzie 'na płask'. wchodzi ok 37l - co daje w trasie zasięg ok 300km
 Rozważ czy taki zasięg Tobie wystarczy - nie wierzę byś nie znalazł szybciej niż 100km stacji z LPG.  Albo wrzucasz butlę za dwa fotele i tylko je składasz oparciami do przodu.
 
 Butlę podwieszaną pod bagażnikiem w miejscu dojazdówki szczerze odradzam: wygląda strasznie bo potwornie wystaje i obniża prześwit dramatycznie.
 
 
 Aha
 W automacie trzeba dbać o olej i wymieniać go co jakieś 30-50 tys km.
 Ale Grandis z automatem jest wart każdej kasy
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |