 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Brak mocy, szarpanie (tylko po rozgrzaniu) |
Autor |
Wiadomość |
crystal280184
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Galant Kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2013 Posty: 16 Skąd: Żary
|
Wysłany: 30-07-2014, 22:12 Brak mocy, szarpanie (tylko po rozgrzaniu)
|
|
|
Witam
Jako że auto jest w tej chwili u mechanika (problem z kolumną kierowniczą), pomyślałem że zajmę się również tym problemem. Tak jak w temacie: Na zimnym silniku jest wszystko ok, natomiast po rozgrzaniu (10-15km), coraz częściej zaczyna szarpać i brakuje mocy. Szarpie zazwyczaj na 2 i 3 biegu przy ujmowaniu gazu, podczas przyspieszania przeważnie na 3 biegu dostaje chwilowej zadyszki (2-3 sek.) i wtedy czuje że zaczyna przyspieszać. Przykład: Jadę spokojnie, zatrzymuje się na skrzyżowaniu, ruszam bardziej dynamicznie, 1 i 2 bieg normalnie, na 3 biegu chwilowa "ściana", po 2-3 sek. przyśpiesza. Jeśli chodzi o szarpanie to zazwyczaj jest to podczas ujmowania gazu lub podczas próby dynamicznego przyśpieszania (zdecydowanie częściej zdarza się to pierwsze).
Samochód mam od 2 lat, nie wymieniałem w tym czasie świec i kabli (nie wiem też kiedy poprzedni właściciel je wymieniał), ale mechanik niedawno sprawdzał i mówił że są ok. Z tego co przeczytałem to raczej problem będzie w czymś innym. Aparat zapłonowy, cewka? Jak to sprawdzić i ewentualnie na co się nastawiać?
Przepraszam jeśli coś źle napisałem ,ale jeśli chodzi o sprawy motoryzacyjne to nie za dużo wiem
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 30-07-2014, 23:03
|
|
|
lepiej sprawdź dobrze zestaw cewki+przewody+fajki+świeczki - z naciskiem na cewki...
To nie oferta handlowa, ale:
jak coś, to mam dobry, używany zestaw kabli + świece + fajki - wymieniłem, bo też nie od razu trafiłem, że to cewka mi szwankowała... kilkadziesiąt tkm, można nim jeszcze przetrzaskać... PW jak coś. |
|
|
|
 |
blazejjjj
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2013 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-08-2014, 00:29
|
|
|
Witam,
podepnę się, bo mam podobnie z tą różnicą, że żeby zaczęło szarpać to muszę przejechać ok 100km i naprawde dobrze rozgrzać auto.
Dokładnie wygląda to tak, że jadę normalnie i po dłuższym odcinku (ok. 100km) auto zaczyna szarpać zaczynając. Zazwyczaj szarpie powyżej 3k obrotów i jak już zacznie przerywać to robi to idealnie równo np. 3.9k obrotów i sobie idealnie przerywa.
Jak wystygnie to jest wszystko ok i mozna jechać kolejne 50-100km
Jakieś pomysły? Ojciec mówi, że cewka właśnie, ale jak to sprawdzić?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 12-08-2014, 07:56
|
|
|
blazejjjj napisał/a: | Ojciec mówi, że cewka właśnie, ale jak to sprawdzić? |
fakt, że 100% sprawdzenie nie jest proste: http://autokult.pl/2012/0...wac-jej-usterke
Często jest tak, że problemy z elektryką nasilają się w wilgotne dni... |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 12-08-2014, 20:09
|
|
|
Do wymiany świece/fajki fajkocewek (lub całe cewki) + przewody WN
LPG czy tylko benzyna? |
|
|
|
 |
|
|