Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A] Obroty a wspomaganie
Autor Wiadomość
pit77 
Mitsumaniak

Auto: EA5A V6 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-03-2012, 18:08   [EA5A] Obroty a wspomaganie

Mam pytanie jak wytłumaczyć że jak kręce kierą na postoju to obroty skacza min od 500 do 1500 , a nawet zgasł silnik?
_________________

 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 07-03-2012, 18:35   

może pompa wspomy padła/łożysko padło i stawia b. duży opór
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-03-2012, 18:38   

To nie dobrze jest coś z pompą wspomagania słychać odgłosy z pompy hałasuje ? olej zmieniany był ?
Dlaczego do 1500 obr skacze Ci ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 07-03-2012, 19:48   

a może czujnik ciśnienia na przewodach hydraulicznych wspomagania źle steruje obrotami...
 
 
satsun 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-03-2012, 20:05   

Też bardzo możliwe, najlepiej byłoby podmienić - najszybsze wyjście chyba - ten zawór przy rozrządzie na rurce od wspomagania do którego dochodzą dwa przewody od kolektora i dolotu jakbyś nie wiedział.
Jeszcze jest czujnik ciśnienia w pompie, można go też sprawdzić, w serwisówce masz jak to zrobić.
Można też ściągnąć pasek i zobaczyć ręką jak pompa chodzi.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-03-2012, 20:34   

polaff napisał/a:
a może czujnik ciśnienia na przewodach hydraulicznych wspomagania źle steruje obrotami...
A w którym miejscu to się znajduje?
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 07-03-2012, 20:38   

na rurce idącej od pompy do przekładni stojąc przed autem masz po lewej stronie rurkę idącą w stronę chłodnicy i w nią wkręcone jest coś co wygląda ja czujnik ciśnienia oleju.
chyba znajdziesz :) :P
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-03-2012, 21:11   

Kurcze widze, że w 2.0 nie ma tego (ani żadnego innego) czujnika. Szkoda myślałem, że to będzie jakiś trop, bo od zakupu auta wspomaganie nma defekt, którego do tej pory nie usunąłem.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 07-03-2012, 21:16   

musi być tym bardziej, że w mniejszym silniku obciążenie pompą ma większy wpływ na spadek obrotów.

może jest inaczej to realizowane w rzędówce niż u nas...
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-03-2012, 21:18   

Hugo napisał/a:
Kurcze widze, że w 2.0 nie ma tego (ani żadnego innego) czujnika.


HUGO , coś zle patrzysz :wink:

http://moto.allegro.pl/po...2108438888.html
http://moto.allegro.pl/po...2152245754.html
To jest tak zwany " Czujnik obciążenia "
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-03-2012, 13:54   

Aha o tym czujniku wiedziałem :wink: Czyli spełnia tę samą funkcję, co czujnik na przewodzie w 2.5
 
 
zkogal 
Forumowicz

Auto: Galant Kombi 2,5V624V AT Matt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 32
Skąd: Koszalin
Wysłany: 09-03-2012, 09:17   

Musi być czujnik ciśnienia wspomagania, najlepiej jak byś sprawdził na kompie czy nie wywala błędu.
Ja miałem ostatnio z tym problem w firmowym Partnerze, silnik gasł po dokręceniu kiery do końca, okazało się że wypięta była kostka od przewodów czujnika. Po spięciu było ok.

Fakt też że w Partnerze z silnikiem 1,6 obroty bardziej skaczą niż w moim 2,5.
_________________
Moje odcięcie zapłonu w galu włącza się przy 120kmh, siedzi na prawym fotelu i jest cholernie drogie w utrzymaniu.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-03-2012, 11:01   

zkogal napisał/a:
najlepiej jak byś sprawdził na kompie czy nie wywala błędu.
U mnie błędów brak.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 09-03-2012, 11:42   

ja bym sprawdził czy będzie różnica w pracy silnika z odłączonym czujnikiem ciśnienia w układzie wspomagania.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-03-2012, 14:22   

polaff napisał/a:
ja bym sprawdził czy będzie różnica w pracy silnika z odłączonym czujnikiem ciśnienia w układzie wspomagania
U mnie nie ma żadnej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.