[EA5A] Obroty a wspomaganie |
Autor |
Wiadomość |
pit77
Mitsumaniak
Auto: EA5A V6 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008 Posty: 42 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-03-2012, 18:08 [EA5A] Obroty a wspomaganie
|
|
|
Mam pytanie jak wytłumaczyć że jak kręce kierą na postoju to obroty skacza min od 500 do 1500 , a nawet zgasł silnik? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-03-2012, 18:38
|
|
|
To nie dobrze jest coś z pompą wspomagania słychać odgłosy z pompy hałasuje ? olej zmieniany był ?
Dlaczego do 1500 obr skacze Ci ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 07-03-2012, 19:48
|
|
|
a może czujnik ciśnienia na przewodach hydraulicznych wspomagania źle steruje obrotami... |
|
|
|
 |
satsun
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-03-2012, 20:05
|
|
|
Też bardzo możliwe, najlepiej byłoby podmienić - najszybsze wyjście chyba - ten zawór przy rozrządzie na rurce od wspomagania do którego dochodzą dwa przewody od kolektora i dolotu jakbyś nie wiedział.
Jeszcze jest czujnik ciśnienia w pompie, można go też sprawdzić, w serwisówce masz jak to zrobić.
Można też ściągnąć pasek i zobaczyć ręką jak pompa chodzi. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-03-2012, 20:34
|
|
|
polaff napisał/a: | a może czujnik ciśnienia na przewodach hydraulicznych wspomagania źle steruje obrotami... | A w którym miejscu to się znajduje? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 07-03-2012, 20:38
|
|
|
na rurce idącej od pompy do przekładni stojąc przed autem masz po lewej stronie rurkę idącą w stronę chłodnicy i w nią wkręcone jest coś co wygląda ja czujnik ciśnienia oleju.
chyba znajdziesz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-03-2012, 21:11
|
|
|
Kurcze widze, że w 2.0 nie ma tego (ani żadnego innego) czujnika. Szkoda myślałem, że to będzie jakiś trop, bo od zakupu auta wspomaganie nma defekt, którego do tej pory nie usunąłem. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 07-03-2012, 21:16
|
|
|
musi być tym bardziej, że w mniejszym silniku obciążenie pompą ma większy wpływ na spadek obrotów.
może jest inaczej to realizowane w rzędówce niż u nas... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-03-2012, 13:54
|
|
|
Aha o tym czujniku wiedziałem Czyli spełnia tę samą funkcję, co czujnik na przewodzie w 2.5 |
|
|
|
 |
zkogal
Forumowicz
Auto: Galant Kombi 2,5V624V AT Matt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 32 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 09-03-2012, 09:17
|
|
|
Musi być czujnik ciśnienia wspomagania, najlepiej jak byś sprawdził na kompie czy nie wywala błędu.
Ja miałem ostatnio z tym problem w firmowym Partnerze, silnik gasł po dokręceniu kiery do końca, okazało się że wypięta była kostka od przewodów czujnika. Po spięciu było ok.
Fakt też że w Partnerze z silnikiem 1,6 obroty bardziej skaczą niż w moim 2,5. |
_________________ Moje odcięcie zapłonu w galu włącza się przy 120kmh, siedzi na prawym fotelu i jest cholernie drogie w utrzymaniu. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-03-2012, 11:01
|
|
|
zkogal napisał/a: | najlepiej jak byś sprawdził na kompie czy nie wywala błędu. | U mnie błędów brak. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 09-03-2012, 11:42
|
|
|
ja bym sprawdził czy będzie różnica w pracy silnika z odłączonym czujnikiem ciśnienia w układzie wspomagania. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-03-2012, 14:22
|
|
|
polaff napisał/a: | ja bym sprawdził czy będzie różnica w pracy silnika z odłączonym czujnikiem ciśnienia w układzie wspomagania | U mnie nie ma żadnej. |
|
|
|
 |
|