Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] 4g13 pękł wałek rozrządu
Autor Wiadomość
ttkntnrf 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 12v 91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2012, 16:58   [CA1A 1.3] 4g13 pękł wałek rozrządu

witam myślałem że mam auto z 91 a się okazaqło że 92 więc piszę tutaj.
Zgasł mi silnik chwilę po ruszeniu, nie ma iskry.
Odpinam kopułkę- nie kręci się aparat zapłonowy, lookam przez korek wlewu oleju - stoją zawory.
Dzisiaj podniosłem pokrywę zaworów i co?- no 2 pierwsze cylindry ruszają zaworami a 2 następne juz nie- czyli pekł wałek :evil: - ta legendarna japońska robota i stal na katany :badgrin:
Autko jest za granicą więc jest problem z kosztami mechanika- jak ma mi zeżreć połowę wartosci autka to je zostawię na złomie i już. Ale może dam radę sam wymienic wałek?
jakie cześci są naprawdę niezbędne?- pytam bo kupię w Polsce i sobie prześlę pocztą(no znaczy rodzina), klucz dynamometryczny? czy niekonieczny?
no i jak sie za to brać?- ściągnąłem serwisówke EN ale taka jakaś oszczędna jest :(
się olej wycieka spod pompy wody to moze od razu tez bym uszczelnił?- to dużo roboty?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 17-05-2012, 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2012, 18:01   

Wszystko jest możliwe, ale w tym wypadku raczej nie opłacalne. Zapewne w środku jest sajgon...Najprościej i najtaniej byłoby przełożyć "nowy", sprawny silnik.
 
 
ttkntnrf 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 12v 91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2012, 18:21   4g13 jest bezkolizyjny nie?

sam silnika nie wymienię a u mechanika zabulę za wymianę minimum 200e+koszt silnika więc jak dla mnie to rzeźnia.
No a co ma się niby pochrzanić?
jeżeli jest bezkolizyjny to zawory ok, nie wiem czy nie ma jakichś opiłów od tego sk... wałka i to mnie trochę męczy- zależy jak pękł.
Jakby się części w 300-400pln zmieściły to myślę żeby się bawić- silnika za 200e nie kupię bo tutaj to nietypowe auto.
najtaniej moge 1,8 z lancera gti za 500e- ale nie wiem ile rzeźbienia z taką przekładką.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 28-02-2012, 18:25   

ttkntnrf napisał/a:
Jakby się części w 300-400pln zmieściły

Za 300zł kupisz silnik w PL i będziesz miał wszystkie części.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-02-2012, 18:58   

wałek rozrządu wymienisz śmiesznie prosto - musisz zdjąć pokrywę zaworów, pokrywy rozrządu, cofnąć napinacz rozrządu, zdjąć pasek potem 8 śrub i wałek z dźwigniami masz na wierzchu
jak drugi wałek będzie z dźwigniami, to nawet nie musisz przekładać - więc tylko przykręcasz, regulujesz zawory, składasz rozrząd i w drogę
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2012, 20:15   

Wszystko fajnie, tylko nie wiadomo co jeszcze się mogło pochrzanić. Wymienisz wałek, a jak to nie wystarczy? Wtedy robota na marne. Silnik z GTi raczej odpuść, za dużo byś miał zabawy przy swapie, a rozumiem że chcesz to zrobić na szybko i tanio.

Z drugiej strony jak chcesz się pobawić...to czemu nie :wink:
 
 
ttkntnrf 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 12v 91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2012, 22:53   wielkie dzięki dobre człowieki-Polaki

jestem teraz na Teneryfie więc nie ma szans na silnik z Polski :( ,
nie mówi się o tym ale tutaj są zaj...e drogi w górach równy asfalt i kręte jak tłumaczenia Tuska :P no a to oznacza dużo redukcji przed zakrętami i podpieranie sie silnikiem w zakrętach tj zabawa w nad i podsterowność żeby sie zmieścić.
Dawno n ie jeżdziłem takim autkiem i przyznam że łatwa do wywołania nadsterowność (wystarczy zdjąć nogę z gazu w zakręcie) kilka razy wywołała spore emocje u załogi czerwonego szerszenia.
Autko kupiłem odświeżane i stąd problemy tj nieporządnie poskręcane po podmalowywaniu(tutaj nawiewa piasek z sahary i się zżera powłoka lakiernicza).
Silnik mnie rozczarował i nikomu go nie polecam - cieniactwo w porównaniu do uno 1,4ie to... w ogóle nie ma porównania. A wyprzedzania na gorskich serpentynach ze mną i 2 kobietami 50kg/szt to horror. A skrzynię biegów obsługuję nieco szybciej niż typowy kierowca.
No ale widziały gały co brały. oby się tylko dał naprawić.
Krzyżak jak tu będziesz to masz u mnie piwo- i to takie naprawdę fajne DORADA(jak to pisza na butelkach official sponsor of canarian way of life :D )
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-02-2012, 11:26   

To że pękł Ci wałek, masz awarie silnika nie świadczy od razu o złej jakości japońskich wyrobów :wink: Takie sytuacje się czasem zdarzają, zwłaszcza że z tego co piszesz auto miało wcześniej słabe osiągi, może od dawna coś było nie tak...
Akurat Mitsu pod względem jakości, technologii bije na głowę każde Uno i inne włoskie wytwory :P

Powodzenia przy naprawie.
 
 
ttkntnrf 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 12v 91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 29-02-2012, 15:53   to nie to że jakość fiata jest cool

bo akurat chodzi o osiągi, fiaty z tym silnikiem startowały w kjs-ach i popularkach z autkami w klasie 1600 i łoiły im d..y.
Dawno nie jeździłem autem z taką mocą więc może rzeczywiście mam wygórowane wymagania :lol: .
Niestety nie miałem wyboru- wszystko co oglądałem wcześniej było lekko pozarzynane- a na marbelkę rodzina się nie zgodziła- i niech teraz cierpią bo części do marbelki zrobiłbym sobie sam z kawałków sznurka i puszek po konserwach :lol:
Wiesz to nie jest tak że nie jestem wielbicielem mitsubishi- lancer w Evo VI będzie mój z pewnością jak tylko ogarnę co i jak z importem z Japonii bo w kraju to raczej nie kupię- żal kasy. Tutaj mogę zarejestrowac autko z kierownicą po prawej stronie- tylko trochę strach przy wyprzedzaniach :shock:
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-02-2012, 19:57   

Evo VI.. :biggrin: Sam gdybym miał możliwość, ściągnął bym Evelinę z Japonii i zrobił przekładkę z pogańskiej, prawej strony :wink:
 
 
ttkntnrf 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 12v 91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2012, 23:43   uszczelniacze wałka rozrządu-co pasuje?

bo nie było z jednej strony w intercarsie- znaczy średnica ok tylko obroty w drugą stronę,
mozna założyć dwa takie same? ktos modził? pasuje od czegoś innego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.