 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Tłuczenie z przodu powyżej 90 km/h przy jeździe prost |
Autor |
Wiadomość |
daboss
Mitsumaniak

Auto: 97' Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 169 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-04-2013, 10:48 [EAxx] Tłuczenie z przodu powyżej 90 km/h przy jeździe prost
|
|
|
Witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś nazwałem nie tak lub umieściłem nie tu. Mam Galanta z 97 roku, silnik 2.0 z instalacją LPG. Przy jeździe prostą drogą przy prędkości 90 - 100 km/h pojawia się tłuczenie z przodu i wibracje na kierownicy. Im większa prędkość tym mocniej tłucze. Przestaje gdy zejdę poniżej 100 km/h lub puszczę pedał gazu. W momencie odcięcia napędu przestaje tłuc. Wymieniłem dzisiaj przednie wahacze dolne z przodu wraz z tulejami (bo i tak były do wymiany), co nie rozwiązało mojego problemu. W dniu dzisiejszym zauważyłem również, że gdy na prostej drodze, przy niewielkiej prędkości wepnę wysoki bieg, to pojawia się podobne tłuczenie, tylko że pojedyncze, nie ciągłe, jak przy dużej prędkości.
Co może być przyczyną?
Koła mogą nie być wyważone, ale nie wydaje mi się, żeby wina leżała po ich stronie. |
|
|
|
 |
ogon56
Mitsumaniak Cheerish your life

Auto: Honda Accord 2.4 Type-S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 134 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
daboss
Mitsumaniak

Auto: 97' Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 169 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-04-2013, 11:11
|
|
|
-Opony są w kiepskim stanie, do wymiany po tym sezonie,
-zbieżności nie ustawiałem, zajmę się tym,
-łożyska byłyby chyba słyszalne podczas jazdy, co nie?
-Tego ostatniego punktu się boję najbardziej
Dodam jeszcze że przy szybkich ruchach kierownica na boki (lewo prawo) przy zgaszonym silniku słychać dosyć głośne stukanie. |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 18-04-2013, 12:24
|
|
|
daboss napisał/a: | -Opony są w kiepskim stanie, do wymiany po tym sezonie, |
No to prawie pewne, że od tego. Zdziwiłbyś się jaki wpływ ma opona i felga na: sciąganie, bicie, prowadzenie No i czy są wyważone, od tego też może coś tam telepać przy takich prędkościach.
daboss napisał/a: | -zbieżności nie ustawiałem, zajmę się tym, |
To też przede wszystkim.
daboss napisał/a: | -łożyska byłyby chyba słyszalne podczas jazdy, co nie? |
Jak słychać to już jest bardzo źle i są natychmiast do wymiany, a do sprawdzenia łożyska trzeba zdjąć koło i specjalnym przyrządem się sprawdza bodajże wychylenia i na tej podstawie ocenia jego zużycie i przydatność, ale dokładnie nie wiem.
daboss napisał/a: | -Tego ostatniego punktu się boję najbardziej |
Najpierw zajmij się tym wyżej.
daboss napisał/a: | Dodam jeszcze że przy szybkich ruchach kierownica na boki (lewo prawo) przy zgaszonym silniku słychać dosyć głośne stukanie. |
Tutaj znajdziesz wszystko o stukach: http://forum.mitsumaniaki...p=703977#703977 |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
daboss
Mitsumaniak

Auto: 97' Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 169 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-04-2013, 15:56
|
|
|
Wyszło na to że to najprawdopodobniej przegub wewnętrzny prawy - metaliczne stukanie pojawia się przy załączeniu napędu
EDIT
Zmieniłem dzisiaj koła na alusy z letnimi kapciami, nieco szerszymi niż zimówki, bo 225. Koła wyważone, bicie się zmniejszyło. Drganie na kierownicy jest mniejsze, powyżej 150 kmph praktycznie ustaje. A bicia przy tej prędkości nie słychać, bo... jest za głośno w aucie . Ale zakładam że jest nadal. Przede mną jeszcze prostowanie felg z przodu (magik powiedział, że są krzywe) i zbieżność. A potem prawdopodobnie przegub, który ciężko znaleźć nawet w japparts... |
|
|
|
 |
|
|