Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Tłuczenie z przodu powyżej 90 km/h przy jeździe prost
Autor Wiadomość
daboss 
Mitsumaniak


Auto: 97' Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 169
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-04-2013, 10:48   [EAxx] Tłuczenie z przodu powyżej 90 km/h przy jeździe prost

Witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś nazwałem nie tak lub umieściłem nie tu. Mam Galanta z 97 roku, silnik 2.0 z instalacją LPG. Przy jeździe prostą drogą przy prędkości 90 - 100 km/h pojawia się tłuczenie z przodu i wibracje na kierownicy. Im większa prędkość tym mocniej tłucze. Przestaje gdy zejdę poniżej 100 km/h lub puszczę pedał gazu. W momencie odcięcia napędu przestaje tłuc. Wymieniłem dzisiaj przednie wahacze dolne z przodu wraz z tulejami (bo i tak były do wymiany), co nie rozwiązało mojego problemu. W dniu dzisiejszym zauważyłem również, że gdy na prostej drodze, przy niewielkiej prędkości wepnę wysoki bieg, to pojawia się podobne tłuczenie, tylko że pojedyncze, nie ciągłe, jak przy dużej prędkości.

Co może być przyczyną?

Koła mogą nie być wyważone, ale nie wydaje mi się, żeby wina leżała po ich stronie.
 
 
ogon56 
Mitsumaniak
Cheerish your life


Auto: Honda Accord 2.4 Type-S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-04-2013, 11:00   

-stan opon
-zbieżność kół
-łożyska
-układ napędowy: skrzynia, półosie, przegub

To mogą być główne przyczyny, jeśli wszystko powyżej jest okey to będziemy szukać dalej.
_________________
Historia mojego autka

Ex. Mitsubishi Galant 2.4GDI
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78977

Ex. Fiat 125P
http://forum.mitsumaniaki...1178798#1178798
 
 
 
daboss 
Mitsumaniak


Auto: 97' Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 169
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-04-2013, 11:11   

-Opony są w kiepskim stanie, do wymiany po tym sezonie,
-zbieżności nie ustawiałem, zajmę się tym,
-łożyska byłyby chyba słyszalne podczas jazdy, co nie?
-Tego ostatniego punktu się boję najbardziej :P

Dodam jeszcze że przy szybkich ruchach kierownica na boki (lewo prawo) przy zgaszonym silniku słychać dosyć głośne stukanie.
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 18-04-2013, 12:24   

daboss napisał/a:
-Opony są w kiepskim stanie, do wymiany po tym sezonie,


No to prawie pewne, że od tego. Zdziwiłbyś się jaki wpływ ma opona i felga na: sciąganie, bicie, prowadzenie ;) No i czy są wyważone, od tego też może coś tam telepać przy takich prędkościach.

daboss napisał/a:
-zbieżności nie ustawiałem, zajmę się tym,


To też przede wszystkim.

daboss napisał/a:
-łożyska byłyby chyba słyszalne podczas jazdy, co nie?


Jak słychać to już jest bardzo źle i są natychmiast do wymiany, a do sprawdzenia łożyska trzeba zdjąć koło i specjalnym przyrządem się sprawdza bodajże wychylenia i na tej podstawie ocenia jego zużycie i przydatność, ale dokładnie nie wiem.

daboss napisał/a:
-Tego ostatniego punktu się boję najbardziej


Najpierw zajmij się tym wyżej.

daboss napisał/a:
Dodam jeszcze że przy szybkich ruchach kierownica na boki (lewo prawo) przy zgaszonym silniku słychać dosyć głośne stukanie.



Tutaj znajdziesz wszystko o stukach: http://forum.mitsumaniaki...p=703977#703977
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
daboss 
Mitsumaniak


Auto: 97' Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 169
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-04-2013, 15:56   

Wyszło na to że to najprawdopodobniej przegub wewnętrzny prawy - metaliczne stukanie pojawia się przy załączeniu napędu

EDIT

Zmieniłem dzisiaj koła na alusy z letnimi kapciami, nieco szerszymi niż zimówki, bo 225. Koła wyważone, bicie się zmniejszyło. Drganie na kierownicy jest mniejsze, powyżej 150 kmph praktycznie ustaje. A bicia przy tej prędkości nie słychać, bo... jest za głośno w aucie :P . Ale zakładam że jest nadal. Przede mną jeszcze prostowanie felg z przodu (magik powiedział, że są krzywe) i zbieżność. A potem prawdopodobnie przegub, który ciężko znaleźć nawet w japparts...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.