Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] DYWAGACJE NA TEMAT FILTRA POWIETRZA
Autor Wiadomość
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-02-2012, 10:49   [E54A 2.0 V6] DYWAGACJE NA TEMAT FILTRA POWIETRZA

Słuchajcie : powiedzcie mi czy jakąś realną moc daje wymiana filtra powietrza ze zwykłego na sportowy ? Zwykły filtr kosztuje w granicach 30-40 zł, sportowy ok 250 zł (stożkowy lub "normalny") np takie :

http://allegro.pl/mitsubi...2052105982.html

http://allegro.pl/mitsubi...2097471829.html

Chciałem poczytać wasze opinie ponieważ wśród moich znajomych są one podzielone, jedni mówią że nie ma sensu wydawać 250 zł bo moc silnika praktycznie nie wzrośnie, co wy maniaki mitsubishi powiecie ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-02-2012, 11:10   

Nie wzrośnie moc zapomonij nawet spednie jeżeli stożkowi nie zapewnisz solidnej obudowy chroniacej go od ciepła

Filtr to tylko filtr on nic nie zmienia prócz predkości przepłuwu powietrza przez niego i charakterystyki strumienia powietrza fabryczny układ dolotowy jest tak zaprojektowany by dawał optymalna ilość powietrza do osiągów fabrycznych silnika nic go nie dławi
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-02-2012, 12:32   

No właśnie, zgadzam się, to po jakiego grzyba sprzedają filtry za 250 zł i opisują jak to wzrośnie moc itp, naciągacze.
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-02-2012, 13:40   

nie no wiesz dobry dolot to bardzo ważna sprawa może dać duzy przyrost mocy :P ale nie on sam :P kupić dobry filtr normalny jakąś wkladke KN czy coś i w pęłni styka przy Twoim aucie :P

Nie baw się w tuning wolnossaka bo tuning N/A koliduje z komfortem :P jeżeli chcesz mieć normalne wozidelko znośne na co dzień to nie dłub przy wolnossaku tylko doprowadź do stanu igła by odzyskal wszyskie kucyki :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-02-2012, 17:10   

dooobrze tatoooo..... :P

Ja tam w tuningi nie chcę się bawić, tak zarzuciłem temat, co by trochę wiedzy posiąść, a i innym amatorom na pewno takowe pytania rodzą się w głowie :) ziarnko do ziarnka i wiecie co będzie :)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Danielox 
Forumowicz

Auto: mitsubishi Galant 2.0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 53
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 01-04-2012, 19:59   Re: DYWAGACJE NA TEMAT FILTRA POWIETRZA

Ja mam stozek za 50zł hehe oczywiscie adapter na przepływomierz dolot zimneo powietrza i to co miezyli mi na hamowni to plus 4km wydatek prawie 100zł efekt minimalny czasem nawet nie zauwazalny tylko syczenie spod maski i tyle,moze jakby to robili fachowcy to by było więcej konikow;d
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-04-2012, 08:30   

Danielox napisał/a:
jakby to robili fachowcy to by było więcej konikow;d


Nie było by ;) co ma niby filtr zmienić bo nie rozumiem? silnik potrzebuję tyle i tyle powietrza chodź byś mu tłoczył z kompresora powietrze do dolotu to nic nie da nie weźmie więcej bo potrzebuje tylko tyle i tyle do spalenia mieszanki ;) a fabryczny filtr jest dopasowany idealnie do tego co silnik potrzebuję i jeżeli jaki kolwiek przyrost mocy wystąpi to znaczy że Twoj fabryczny dolot miał dość w sensie stary filtr cienkiej jakość filtr syf w dolocie :) stożek co najwyżej może zmienić przebieg momentu przez to że minimalnie może zmienić przebieg powietrza w dolocie i może minimalnie szybciej silnik wstawać jeżeli będzie dogodny strumień lub wręcz przeciwnie zmienienie charakterystyki przepływu powietrza da nie prawidłowe wskazania przepływomierza i pogorszą się osiągi :)

Te 4KM więcej to mogły już wyjechać z fabryki ;) albo błąd pomiarowy hamowni albo inne warunki atmosferyczne przy pomiarze mocy niż te przy których fabryka mierzyła ;)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Danielox 
Forumowicz

Auto: mitsubishi Galant 2.0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 53
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 02-04-2012, 20:57   

mozliwe bo jak znajac zycie to stozek tylko daje efekt syczenia a moc znikoma tak samo jak te strumienice sportowe swiece i inne duperele lepiej zapłon dobrze ustawic nalac benzynki 100 oktan i sa efekty małe ;d
 
 
slavo_p 
Forumowicz
slavo_p

Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 03-04-2012, 13:27   

równie dobrze mozesz przykręcic sportową koncówke wydechu :D i masz 15 koni :D ponoc tez czerwony kolor auta daje wiecej mocy :D sątacy co w to wierzą :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.