[E54A 2.0 V6] DYWAGACJE NA TEMAT FILTRA POWIETRZA |
Autor |
Wiadomość |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-02-2012, 10:49 [E54A 2.0 V6] DYWAGACJE NA TEMAT FILTRA POWIETRZA
|
|
|
Słuchajcie : powiedzcie mi czy jakąś realną moc daje wymiana filtra powietrza ze zwykłego na sportowy ? Zwykły filtr kosztuje w granicach 30-40 zł, sportowy ok 250 zł (stożkowy lub "normalny") np takie :
http://allegro.pl/mitsubi...2052105982.html
http://allegro.pl/mitsubi...2097471829.html
Chciałem poczytać wasze opinie ponieważ wśród moich znajomych są one podzielone, jedni mówią że nie ma sensu wydawać 250 zł bo moc silnika praktycznie nie wzrośnie, co wy maniaki mitsubishi powiecie ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-02-2012, 11:10
|
|
|
Nie wzrośnie moc zapomonij nawet spednie jeżeli stożkowi nie zapewnisz solidnej obudowy chroniacej go od ciepła
Filtr to tylko filtr on nic nie zmienia prócz predkości przepłuwu powietrza przez niego i charakterystyki strumienia powietrza fabryczny układ dolotowy jest tak zaprojektowany by dawał optymalna ilość powietrza do osiągów fabrycznych silnika nic go nie dławi |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-02-2012, 12:32
|
|
|
No właśnie, zgadzam się, to po jakiego grzyba sprzedają filtry za 250 zł i opisują jak to wzrośnie moc itp, naciągacze. |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-02-2012, 13:40
|
|
|
nie no wiesz dobry dolot to bardzo ważna sprawa może dać duzy przyrost mocy ale nie on sam kupić dobry filtr normalny jakąś wkladke KN czy coś i w pęłni styka przy Twoim aucie
Nie baw się w tuning wolnossaka bo tuning N/A koliduje z komfortem jeżeli chcesz mieć normalne wozidelko znośne na co dzień to nie dłub przy wolnossaku tylko doprowadź do stanu igła by odzyskal wszyskie kucyki |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-02-2012, 17:10
|
|
|
dooobrze tatoooo.....
Ja tam w tuningi nie chcę się bawić, tak zarzuciłem temat, co by trochę wiedzy posiąść, a i innym amatorom na pewno takowe pytania rodzą się w głowie ziarnko do ziarnka i wiecie co będzie |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Danielox
Forumowicz
Auto: mitsubishi Galant 2.0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 53 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 01-04-2012, 19:59 Re: DYWAGACJE NA TEMAT FILTRA POWIETRZA
|
|
|
Ja mam stozek za 50zł hehe oczywiscie adapter na przepływomierz dolot zimneo powietrza i to co miezyli mi na hamowni to plus 4km wydatek prawie 100zł efekt minimalny czasem nawet nie zauwazalny tylko syczenie spod maski i tyle,moze jakby to robili fachowcy to by było więcej konikow;d |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-04-2012, 08:30
|
|
|
Danielox napisał/a: | jakby to robili fachowcy to by było więcej konikow;d |
Nie było by co ma niby filtr zmienić bo nie rozumiem? silnik potrzebuję tyle i tyle powietrza chodź byś mu tłoczył z kompresora powietrze do dolotu to nic nie da nie weźmie więcej bo potrzebuje tylko tyle i tyle do spalenia mieszanki a fabryczny filtr jest dopasowany idealnie do tego co silnik potrzebuję i jeżeli jaki kolwiek przyrost mocy wystąpi to znaczy że Twoj fabryczny dolot miał dość w sensie stary filtr cienkiej jakość filtr syf w dolocie stożek co najwyżej może zmienić przebieg momentu przez to że minimalnie może zmienić przebieg powietrza w dolocie i może minimalnie szybciej silnik wstawać jeżeli będzie dogodny strumień lub wręcz przeciwnie zmienienie charakterystyki przepływu powietrza da nie prawidłowe wskazania przepływomierza i pogorszą się osiągi
Te 4KM więcej to mogły już wyjechać z fabryki albo błąd pomiarowy hamowni albo inne warunki atmosferyczne przy pomiarze mocy niż te przy których fabryka mierzyła |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Danielox
Forumowicz
Auto: mitsubishi Galant 2.0 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 53 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 02-04-2012, 20:57
|
|
|
mozliwe bo jak znajac zycie to stozek tylko daje efekt syczenia a moc znikoma tak samo jak te strumienice sportowe swiece i inne duperele lepiej zapłon dobrze ustawic nalac benzynki 100 oktan i sa efekty małe ;d |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 03-04-2012, 13:27
|
|
|
równie dobrze mozesz przykręcic sportową koncówke wydechu i masz 15 koni ponoc tez czerwony kolor auta daje wiecej mocy sątacy co w to wierzą |
|
|
|
 |
|