Silnik z 3000GT w DODGE CARAVAN problem w. korbowy |
Autor |
Wiadomość |
Patrykus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2012, 00:21 Silnik z 3000GT w DODGE CARAVAN problem w. korbowy
|
|
|
Mam dodge caravan 3.0 z 94r, z silnikiem "nie do zajechania 650tyś" wystepujacym w mitsubishi pajero 3000 itd. Więc, robiłem profilaktycznie z braku innej roboty remont silnika i zaoszczędziłem na panewkach gdyż "jeszcze aż tak nie waliły" a więc na złość mi po 2 miesiącach panewka tak zaczęła jeb**, że wytarła wał korbowy zaznaczam (jedna) wszystkie inne trzymają na jednej jest luz i to ładny, a że nie chce mi się znów rozbierać silnika i wyciągać wału korbowego może znacie jakiś magików ktorzy (napawają? dorobią?) panewkę od dołu na wał? W ogóle da się tak zrobić? Wiem, że auto nie warte naprawy lecz dla mnie sentyment 12-lat w rodzinie, po za tym zrobiony również całkowity remont skrzyni, i po remontach samochód 200km/h zamykał mając 160 na szafie. Polećcie, pomóżcie. Najlepiej kogoś z W-wa. PZDR |
|
|
|
 |
kleryk-3kgt
Forumowicz

Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 231 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 04-03-2012, 20:28
|
|
|
O ile rozumiem, to obróciło Ci panewkę? |
|
|
|
 |
Patrykus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-03-2012, 20:06
|
|
|
Nie, wydarło ale się nie obróciła, no i kupiłem nowe nominalne założyłem lecz na zamku ta która się wyjechała ma luz i wali, więc rzekomo wał jest do wyciągniecia ale jak wczesniej napisałem chce tego uniknąć. |
|
|
|
 |
kleryk-3kgt
Forumowicz

Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 231 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 08-03-2012, 13:58
|
|
|
Jeszcze raz i po Polsku. |
|
|
|
 |
Patrykus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2012, 17:35
|
|
|
Jedna panewka wyrobiła wał korbowy i zalecane jest to aby rozebrać silnik wyciągnąć go i dać do roboty aby panewka o wymiarach nominalnych pasowała lub kupić inny wał nie zjechany i wsadzić. Nie chcę tego robić, bo to kolejne koszta i strata czasu więc szukam kogoś kto może dorobić panewkę na wał bez wyciągania go. |
|
|
|
 |
kleryk-3kgt
Forumowicz

Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 231 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 09-03-2012, 13:02
|
|
|
Szaleństwo i druciarstwo! Pamiętaj że panewka nawet dorobiona, będzie miała inna masę niż ori. na sprawnym wale.
Wg. mnie będzie skutek taki że będą bicia poprzeczne, co spowoduje teksańską masakrę dorabianą panewką. Chyba że całość wymontujesz z tą dorabianą panewka i dasz do wyważania dynamicznego.
Kup wał, używany, zapłacisz dużo mniej niż za tą chora operację. |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 09-03-2012, 13:04
|
|
|
a wał jest uszkodzony czy nie ?? Bo jeżeli tak to żadna panewka bez robienia wału się na nim nie utrzyma.
Wał możesz sobie zmierzyć porządną sufmiarką i sprawdzić wymiar panewek nominalnych jak i po kolejnych szlifach, lecz jeżeli wał został uszkodzony to trzeba dać go do tokarza nie ma na to rady ani opcji obejścia.
Z tego co zrozumiałem po przeczytaniu Twoich postów, to panewka uszkodziła wał --> zapraszamy do tokarza, nie ma innej opcji która naprawi szkode i zapewni dalsze prawidłowe funkcjinowanie silnika |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-03-2012, 13:08
|
|
|
Cytat: | Kup wał, używany, zapłacisz dużo mniej niż za tą chora operację |
dokładnie - i tak musisz wyciągnąć wał do szlifu
Dodam tylko,żeby był w nominale, nie szlifowany, cudowany
wymieniasz wał, panewki i zapominasz o temacie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-03-2012, 09:42
|
|
|
A silników SOHC12V jest dużo do wyboru |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|