Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Maslo po korkiem plynu chlodzacego
Autor Wiadomość
Dman666 
Forumowicz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: DC
Wysłany: 11-08-2009, 14:42   [EA5A/W 2.5] Maslo po korkiem plynu chlodzacego

W zwiazku z permanentnym ubywaniem plynu chlodzacego (tak z pol litra na 1K kilometrow) i prowadzonym w tym kierunku sledztwem dotarlem do teorii walnietego korka na chlodnicy. Odkrecilem rzeczone ustrojstwo wczoraj i moim oczom ukazal sie piekny rdzawy pierscionek z jakiejs mazi na korku oraz czop z "czegos" w otworze chlodnicy. Korek wyczysicilem ale przy probie wyjecia czopa z gardzieli chlodnicy ten dal nura do srodka i tyle go widzieli. Operacje prowadzilem na zimnym silniku....

Wiedziony zylka detektywistyczna zajrzalem dzisiaj po przejechaniu 50km...czopa nie bylo, ale znow pojawil sie fragment tego czegos na korku. Juz nie caly piercien ale jego fragment. W dotyku to troche jak glina albo inna maz (maslo to przypomina ale z wygladu tylko-jest raczej rdzawe). Nie jest raczej oleiste a przypomina bardziej mul z rzeki ;-) .
Szlam1
Szlam2
Szlam3
Szlam4

Teorie mam dwie:
1. Gal po dzwonie ma chlodnice/weze z innego czegos i osady ilaste to naturalny proces zwiazany z zaleganiem gratow na polkach szrotu z czesciami
2. No wlasnie co?! ;-)

Any ideas?
Ostatnio zmieniony przez robertdg 10-01-2010, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 11-08-2009, 15:31   

2. Uszczelka pod głowicą... pod korkiem oleju nie masz podobnego `masła` przypadkiem?
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 11-08-2009, 15:33   

Mariusz nie chce Cie straszyć ale wedle mnie uszczelka na głowicy kończy żywot,sprawdź czy nie masz podobnego osadu pod korkiem wlewu oleju.
Tylko teraz jest problem na której???
Szykuj się niestety na koszta.
 
 
 
Dman666 
Forumowicz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: DC
Wysłany: 11-08-2009, 15:54   

Chlopaki, tak myslalem ;-) Ale czlowiek naiwny wierzy, ze jemu sie nie przytrafi ;-)

Pod bagnetem od oleju cisza (ciekawe, nie?).

Pytania:
1. Ile szykowac talarow?
2. Ile mam czasu zeby nie udupic auta (a moze jutro wstawic do Grojca do Michalaka jak sie da).

Najgorsze, ze nie moge zostac bez fury za baudzo (kolejny syn chce wyskoczyc zaniedlugo na swiat). ;-/
 
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-08-2009, 16:06   

Potwierdzam,

Tego typu naloty mają miejsce gdy dochodzi do wymieszania oleju z płynem w chłodnicy. Przyczyną może być:
- Uszczelka pod głowicą nie trzyma jak powinna,
- Pęknięcia głowicy lub bloku w pobliżu kanału chłodzącego (oby nie! Tfu tfu odpukać)

Niestety działa to w dwie strony. Skoro olej dostaje się do układu chłodzenia to czemu płyn z chłodnicy miałby się nie dostać do obiegu oleju...
Często takiej usterce towarzyszy jeszcze jeden niemiły efekt. Woń przypominająca zgniłe jajka.
Dman666 jak u Ciebie z węchem? :)
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Dman666 
Forumowicz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: DC
Wysłany: 11-08-2009, 16:09   

pitbu77 napisał/a:

Często takiej usterce towarzyszy jeszcze jeden niemiły efekt. Woń przypominająca zgniłe jajka.
Dman666 jak u Ciebie z węchem? :)

Calkiem dobrze ;-) Czasami cos zaleci ale to incydentalne wiec raczej bardziej ode mnie niz od gala ;-)
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-08-2009, 16:15   

Diagnozę która uszczelka puszcza dostaniesz po zdjęciu obu głowic, albo i nie dostaniesz - wtedy sprawdzenie ciśnieniowe obu głowic potrzebne.

Poobserwuj jeszcze chwilę, zanim rozbierzesz cały motor - może w częściach ze szrotu było trochę oleju, który zmieszany z płynem robi ten efekt - dla lepszego sprawdzenia możesz wymienić płyn chłodzący (zlewając z chłodnicy i bloku cały stary), a to masełko skutecznie blokuje działanie korka i stąd znikanie płynu (który przesącza się powoli, tylko po pełnym nagrzaniu pod dużym ciśnieniem np przy pompie wody, czego nie zauważysz)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kyniec 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 v6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Starachowice
Wysłany: 11-08-2009, 16:58   

Witam.
Taką maź miałem w poprzednim galancie i okazało się, że pękła głowica na długości ok. 5cm. Była to mikroszczelinka przez, którą cały płyn z chłodnicy przedostawał się do motoru.
Konieczna była wymiana głowicy, która kosztowała 1 tysiara więc skończyło się wymianą całego silnika w cenie 600zł+usługa. Oby Ciebie to nie spotkało. Powodzenia
 
 
Dman666 
Forumowicz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: DC
  Wysłany: 11-08-2009, 19:21   

Dzieki chlopaki,
troche za duzo zmartwien dla mnie jak na 3 miesiac posiadania galanta :(
Fajna rodzina, ale to auto mnie NIE lubi ;-)

Btw, dam rade sam bez kanalu spuscic plyn? Gdzie szukac korka spustowego? jakis "prosiżer" (tutorial) na to jest? Sorry, za lamerskie pytanie, ale auta ktore mialem do tej pory po prostu nie chcialy sie psuc wiec nic nie musialem robic ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dman666 12-08-2009, 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 11-08-2009, 19:28   

Dman666, najprościej jest ściągnąć dolny wąż od chłodnicy i zleci,nie pamiętam czy jest korek spustowy w chłodnicy,dawno nie zaglądałem pod auto.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-08-2009, 21:50   

Dman666, podjedź jutro na spota, pokażę Ci wszystkie korki spustowe (są 3 - 2 w bloku silnika i jeden w chłodnicy). Na upartego da się to ogarnąć bez podnoszenia auta.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-08-2009, 22:01   

Bartek, zrob fotki miejsc, gdzie one w V6 sa - przyda sie :)
 
 
Dman666 
Forumowicz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: DC
Wysłany: 12-08-2009, 00:01   

Bartek napisał/a:
Dman666, podjedź jutro na spota, pokażę Ci wszystkie korki spustowe (są 3 - 2 w bloku silnika i jeden w chłodnicy). Na upartego da się to ogarnąć bez podnoszenia auta.

A wlasnie! moze da rade to sie doczlapie...jestescie tam gdzie zwykle jak rozumiem ;-) wezme zapas plynu do chlodnicy ;-)
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-08-2009, 01:18   

Na upartego znaczy, że trzeba zdemontować cały dolot do przepustnicy. Po 2 potrzebna jest duuuuuża wanna na płyn.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Dman666 
Forumowicz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 156
Skąd: DC
Wysłany: 15-08-2009, 00:19   

Bartek napisał/a:
Na upartego znaczy, że trzeba zdemontować cały dolot do przepustnicy. Po 2 potrzebna jest duuuuuża wanna na płyn.


Dzisiaj lewarowalem auto. Nie dalem rady odkrecic srub na bloku silnika (klucz plaski) a poza tym mialem lekka cykorie zeby mi na łeb nie spadlo te poltorej tony ;) . Spusilem z chlodnicy na 2 razy (plukanie destylowana). Jutro rano wypad do olsztyna na samej wodzie (2x 250 km).Zobaczymy jaki bedzie efekt.

PS' szukam wolnego podnosnika/kanalu zeby to cholerstwo spuscic z bloku
PS'2 ciekawe co jeszcze mi jutro "pieprznie ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.