Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Problem z elektryką szyb
Autor Wiadomość
Maleństwo84 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Puławy.. prawie
  Wysłany: 16-04-2008, 09:39   [EAxx] Problem z elektryką szyb

Witam Kochani.
Króciutko, żeby nie zanudzić :P ... czy ktoś z Was podpowie jak powinny być prawidłowo podłączone kabelki w kostce, którą podpina się do sterownika szyb w drzwiach kierowcy?
Licze na Was :biggrin:
Z góry dziękuje i gooorąco pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 30-12-2012, 11:34, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2008, 15:40   

patrzac na wtyk (zenski konektor) leci od lewej wierszami na gorze piny 1 do 4 na dole 5 do 10
2-Zielony
6-Zolty niebieski
8-Zielony czarny
9-Czarny
 
 
Maleństwo84 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Puławy.. prawie
Wysłany: 16-04-2008, 16:21   

Dzięki Robert :)

[ Dodano: 17-04-2008, 15:51 ]
No i zonk... po sprawdzeniu kabelków okazało się, że wszystko jest oky...
więc jednak muszę Was nieco przynudzić i opowiedzieć cała historię... po awarii przycisku otwierającego szybkę kierowcy na czas załatwienia sprawnego sterownika elektryk zrobił prowizorkę i jak to powiedział "pozamieniał jakieś kabelki, żeby niedziałający przycisk od szyby kierowcy zastąpić drugim leżącym obok a konkretnie pasażera z boku". I w ten cudowny sposób za pomocą jednego przycisku otwierały się dwie przednie szybki... Teraz sterownik jest nowy ale co z tego skoro kable są pomieszane... A co najlepsze pan elektryk wyjechał na jakiś czas i nawet nie ma z nim kontaktu... i bądź tu mądry... ma ktoś pomysł? :doubt:
Nieco wyżej w drzwiach jest druga kostka i wydaje sie, że to ona była "kombinowana"
[img]g]
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2008, 23:13   

wg moich doswiadczen z EA jest tak:
panel kierowcy steruje szybami tak ze 1-nym przewodem podawany jest sygnal na wszystkie 4 silniki okien i kazdy silnik dostajac informacje dekoduje ja i tylko odpowiedni silnik dziala. samo motanie kabelkami wg mnie nic by nie dalo (pomijajac mostkowanie w starym panelu) i wyglada na to ze w drzwiach jest mechanizm podmieniony na taki z anglika bo w tym jedynym przypadku moze dojsc do sytuacji w ktorej nacisniecie sterownika u kierowcy wymusi dzialanie szyby pasazera.

napisz co sie dzieje z nowym sterownikiem jak nacisniesz
1- panel kierowcy szyba kierowcy
2- panel kierowcy szyba pasazera
3- panel pasazera

to zdjecie to rozumiem ze drzwi kierowcy tak? to wiazka jest europejska ale sam silnik jest z anglika bo europejski kierowcy ma 3 kable a anglik kierowcy 5. srubki mocujace sam silnik tez nie sa orginalne. oj bylo kombinowane bylo.
 
 
Maleństwo84 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Puławy.. prawie
Wysłany: 18-04-2008, 06:01   

PLPynton napisał/a:
napisz co sie dzieje z nowym sterownikiem jak nacisniesz
1- panel kierowcy szyba kierowcy
2- panel kierowcy szyba pasazera
3- panel pasazera

1- nie działa
2- otwiera szybę kierowcy i pasażera
3- działąją bez zarzutów
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 06:39   

wieczorem sprawdze jeszcze raz jak jest w angliku i odpowiem na 100%. w tym momencie na 99% jest to wina mechanizmu zalozonego z anglika.

tak jak napisalem trzeba by mechanizm szyb z europejczyka wsadzic inaczej nie do obejscia bez doslownie konkretnej wiedzy o elektronice. ja bym wyslal meza do elektryka jak wroci i zarzadal drobnych wyjasnien.
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 18-04-2008, 22:17   

eee tam... jak od angola to 20 minut i było by zrobione :) ... troszeczke lutowania i po sprawie...
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 22:42   

trzeba by procka w sterowniku wymienic a skad taki?, zauwaz ze tu mamy do czynienia z trzema silnikiami LHD i czwartym RHD identyfikujacym sie jako dublet drugiego LHD :wink:
no chyba ze czegos nie wiem a chetnie sie dowiem albo masz na mysli przerobke panelu? bo ta nie wchodzi w gre w tej kombinacji bo dwa odbiorniki dziela ten sam adres na magistrali.
 
 
Maleństwo84 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Puławy.. prawie
Wysłany: 19-04-2008, 08:22   

Znając życie okaże się, że trzeba będzie kupić new europejski mechanizm... (Chyba PLPynton będe miała do Ciebie romans :lol: ).

Ciekawe tylko czy to (wymiana mechanizmu szyb) to pomysł elektryka czy poprzedniego właściciela? Obawiam się, że to drugie, bo szybka juz się nie otwierała przy zakupie a nieobrażając nikogo ... owy elektryk zobaczywszy galanta pytał nas co to za auto bo takiego nie widział :shock: :badgrin: ... ech za to tak kocham Galancika :twisted:

No cóż takie życie... dzięki za pomoc :)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-12-2012, 23:01   

Dzisiaj montowałem przednie prawe drzwi do Gala w sedanie, wersja europejska. Dawcą było kombi i anglik (więc drzwi kierowcy), ale z tego co wyczytałem tutaj przednie drzwi w kombi i sedanie są takie same. Jak łatwo się domyślić musialem zamienić wiązki kabli, bo anglik miał w tych drzwiach sterowanie 4 szybami i blokadę (inna wtyczka i jeden kabel więcej) oraz inna była wtyczka do zamka, ale nie o to chodzi. Wszystko poszło gładko i pięknie działa (centralny, klamki, lusterko sie składa, reguluje we wszystkich kierunkach i podgrzewa, ale jest problem z elektryczna szybą. Otóż podnosi się do połowy, po czym jest opór taki, że w wyniku przeciążenia wraca na dół. Tak jakby się klinuje i wysuwa się wtedy z prowadnicy przy słupku. Nie mam pojęcia co jest nie tak, mechanizm przekładałem ze starych drzwi (wersja europejska), wszystkie otwory pasowały idealnie, szyba również, na mocowaniach nie widzę regulacji, szybę również założyłem europejską i od sedana. Raczej nie ma możliwości złego montażu podnośnika do szyby w drzwiach, bo nic by nie pasowało. Na szczęście mam też szybę, która była oryginalnie w tych angielskich drzwiach i tak myślę i myślę i czy możliwe, że kombi miało inne w szyby przednich drzwiach? Inaczej wyprofilowane, szersze, no ogólnie inne? Pomóżcie...
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 29-12-2012, 23:29   

Hugo, a nie masz jakiegos paprocha w powadnicy szyby? Zawsze zacina sie w tym samym polozeniu? Moze jakis brud blokuje szybe?
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 30-12-2012, 00:02   

Hugo napisał/a:
...czy możliwe, że kombi miało inne w szyby przednich drzwiach? Inaczej wyprofilowane, szersze, no ogólnie inne? Pomóżcie...

Tak, pewnie inny profil budy. W sedanie bardziej nachylona do środka? :doubt:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-12-2012, 00:20   

swinks_UK napisał/a:
Hugo napisał/a:
...czy możliwe, że kombi miało inne w szyby przednich drzwiach? Inaczej wyprofilowane, szersze, no ogólnie inne? Pomóżcie...

Tak, pewnie inny profil budy. W sedanie bardziej nachylona do środka? :doubt:

Ty to na poważnie mówisz? Jeśli tak to właśnie obalasz tezę, że przednie drzwi w EA pasują wymiennie zawsze i wszędzie :shock:
Może dlatego u mnie tak sterczą dziwnie i wcale nie miał dzwonka w słupek :D
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-12-2012, 09:15   

Mechanizm sam w sobie jako tako niemalże wcale nie ma regulacji czy to na mocowaniu do konstrukcji drzwi czy też do mocowania ramki szyby, sama prowadnica posiada mechanizm spręzynujący który pozwala szybie pokonywac drobne niedogodnienia na drodze, trzeba dokładniej przejrzeć rynienki z gumkami a w szczególności tą koło lusterka zewnętrznego, byc może przy przekładaniu osprzętu podwinęła się gumowa ramka.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-12-2012, 11:24   

swinks_UK napisał/a:
Tak, pewnie inny profil budy. W sedanie bardziej nachylona do środka?
Niestety tak pomyślałem, bo ramka trochę odstawała od dachu, jednak bez problemu ją dogiąłem (zaznaczam, ze szyba nawet przed tym się zacinała)
komarsnk napisał/a:
Jeśli tak to właśnie obalasz tezę, że przednie drzwi w EA pasują wymiennie zawsze i wszędzie
No właśnie, wcześniej każdy pisał, że pasują p&p, nic nie wspominając o takich problemach. Dziwne, jestem nieco zaskoczony.
komarsnk napisał/a:
Może dlatego u mnie tak sterczą dziwnie i wcale nie miał dzwonka w słupek
Gdzie sterczą? Ty masz kombi, więc powinny albo przylegać normalnie, albo w przypadku gdybyś miał przednie drzwi od sedana to mógłbyś mieć problem z ich zamknięciem (więcej siły do zamknięcia).
robertdg napisał/a:
trzeba dokładniej przejrzeć rynienki z gumkami a w szczególności tą koło lusterka zewnętrznego, byc może przy przekładaniu osprzętu podwinęła się gumowa ramka
Tak, to również jedna z opcji, no nic, szybę trzeba wyjąć, na szczęście próba była bez tapicerki jeszcze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.