[E54A v6 24v 2.0l] Uszkodzony moduł zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-02-2012, 19:12 [E54A v6 24v 2.0l] Uszkodzony moduł zapłonu
|
|
|
Witam.
Mam do was następujące pytanie:
co może być przyczyną uwalenia modułu zapłonu - właśnie padł mi już 2.
A cała historia wyglądała następująco:
Podczas jazdy na gazie, przy 140km/h i z obrotami rzędu 4000 padł moduł zapłonu. Jako, że świece i przewody wymagały wymiany postanowiłem je również wymienić.
Kupiłem nowy moduł (nie oryginał ale nowy), założyłem i po 3 dniach wymieniłem świece i przewody. Po zmianie okazało się, że moduł już jest uwalony - błąd 53.
Zamówiłem regenerowany, założyłem i wszystko było cudownie, auto na nowych świecach i przewodach chodziło rewelacyjnie. Zarówno na benzynie jak i na gazie.
Moja radość nie trwała zbyt długo, bo podczas jazdy na gazie znowu przy 140km/h moduł znowu padł. Wymrugało błąd 52 oraz 53.
Jako, że moduł padał przy jeździe na gazie, podejrzewam, że właśnie przyczyną uszkodzenia modułu jest gaz, ale w 100% nie jestem pewny, może to być tylko zbieg okoliczności.
Ale jeżeli instalacja gazowa powoduje uszkodzenia modułu to co dokładnie, czego i gdzie szukać, co wymienić? Instalacja II generacji, ma jakieś 7 lat i przejechane ponad 170 000km.
Rozmawiałem z jednym mechanikiem, który mówił, że instalacja gazowa może powodować uszkodzenia modułu. Ponoć można zregenerować moduł dodając wzmacniacz, który będzie chronić go przed uwaleniem.
Myślicie, że to prawda, czy tylko takie gadanie mechanika, żeby pogadać.
Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem, że 2 moduły łącznie nie wytrzymały 600km.
Proszę dajcie jakieś wskazówki, jakikolwiek punkt zaczepienia. |
|
|
|
 |
Audiox
Forumowicz

Auto: Galant'96 2.0 V6 E54A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-02-2012, 11:21
|
|
|
Być może masz jakieś przebicie nawet lekkie i może ci uszkadzać moduł. Gadałem z mechanikiem w Jettronicu i powiedział że moduły są czułe więc najpierw zobacz czy nie masz gdzieś przebić. Mam nadzieje że to będzie to |
|
|
|
 |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-02-2012, 15:57
|
|
|
A podpowiedz gdzie tych przebić szukać? Od czego zacząć... |
|
|
|
 |
Audiox
Forumowicz

Auto: Galant'96 2.0 V6 E54A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-02-2012, 19:20
|
|
|
Najlepiej oddać do elektryka. Samemu bym zaczął sprawdzać kabel od modułu i przewody wysokiego. |
|
|
|
 |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-02-2012, 20:41
|
|
|
A znasz i możesz polecić dobrego elektryka z Wrocławia? Bo sam na bank nie będę grzebał w elektryce.
Przewody WN dopiero wymieniłem, więc ich nie podejrzewam, że mają przebicia. |
|
|
|
 |
Audiox
Forumowicz

Auto: Galant'96 2.0 V6 E54A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-02-2012, 21:48
|
|
|
Na grabiszyńskiej jest ale nie wiem czy nie będzie lepiej pojechać do Jetronica zapłacisz 250zł ale będziesz miał pewne co jest nie tak. Więc decyzja należy do ciebie |
|
|
|
 |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-03-2012, 14:39
|
|
|
Dzięki za info. Już się umówiłem w Jetroniku. W wtorek będzie wszystko jasne - mam nadzieję.
Jak poznam diagnozę, to napiszę co było nie tak. |
|
|
|
 |
Audiox
Forumowicz

Auto: Galant'96 2.0 V6 E54A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-03-2012, 12:51
|
|
|
Ja też niedługo będę musiał odwiedzić Jetronica ale narazie nie ma za co |
|
|
|
 |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-03-2012, 18:55
|
|
|
Znam ten ból. W ostatnich tygodniach wydałem na miśka ponad 2k a i tak jeszcze nie wszystko zrobione.
Za parę dni biorę się za wydech bo wypierdziało mi za katalizatorem, potem wahacze i stabilizator, no a jak będzie cieplej to idzie do lakiernika.
Potroję wartość auta ale tylko w własnym mniemaniu |
|
|
|
 |
Audiox
Forumowicz

Auto: Galant'96 2.0 V6 E54A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-03-2012, 11:45
|
|
|
Ja miałem w swoim katalizator na 70 KM no i niestety nie wytrzymał mocy i totalnie się stopił |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 06-03-2012, 07:23
|
|
|
Co do modułu, można równie dobrze zastosować samoróbki na dobrych częściach ze sklepu elektronicznego (najważniejszy tranzystor mocy) W przypadku naszych V6 trzeba złożyć 3 bliźniacze moduły i wykorzystać też część starego.
Druga alternatywa to poszukać modułów od Gala E3xA, w zależności ile trzeba (1,2 lub 3) W moim wypadku za kadencji poprzedniego właściciela fachowcy dołożyli dwa moduły od E3xA. Na poważnie to w oryginalnej kostce modułu jest 3 niezależne moduły po jednym na każdą cewkę, do tego jeszcze bramka cyfrowa, która odpowiednio przetwarza sygnały z wszystkich 3 PT i daje znać o obrotach do obrotomierza i ECU
Nie jest powiedziane, że jak moduł padł, to w całości. Myślę, że wspomniana bramka praktycznie nigdy nie ulega uszkodzeniu a jedynie same tranzystory mocy. W moim wypadku padło w module 2 PT (= 4 cylindry), został jeden dobry razem z bramką, odpowiednio dołączone zastępczo 2 kości z E3xA i w moim posiadaniu przejechało już tak ponad 60tys, przy czym około 50tys na LPG... |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-03-2012, 16:23
|
|
|
Po wczorajszej wizycie w Jetroniku - stwierdzono, że mam uwaloną końcówkę mocy w instalacji gazowej. Stąd przy jeździe na LPG paliło moduł zapłonu.
Także teraz czeka mnie wizyta u gazownika, żeby zajął się instalacją.
Co do kombinacji przy elektryce jakoś nie mam zbyt wielkiego zaufania. Miałbym pewne obawy przed jazdą, szczególnie w jakąś daleką trasę, z poskładanym z innych części modułem.
Kupiłem używany oryginał i jest okej. Tyle, że nie włączam LPG. |
|
|
|
 |
Audiox
Forumowicz

Auto: Galant'96 2.0 V6 E54A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-03-2012, 17:20
|
|
|
Krzysiek to najlepszy diagnosta we wrocku także jak coś będzie nie tak to radze odrazu do niego walić |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 08-03-2012, 19:25
|
|
|
magumil napisał/a: |
Co do kombinacji przy elektryce jakoś nie mam zbyt wielkiego zaufania. Miałbym pewne obawy przed jazdą, szczególnie w jakąś daleką trasę, z poskładanym z innych części modułem.
|
Hm...ja pokonuję trasy NL-PL i na odwrót kilka razy w roku, a jest w jedną stronę 1500km
Swoją drogą jak to jest że sterownik LPG pali moduł zapłonu? W jaki sposób, jeśli można wiedzieć, wzięty jest sygnał obrotów? Przed jedną z cewek, czy też z wyżej wspomnianego wyjścia dla obrotomierza (opisane na module zapł.- "TACHO")? |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
 |
|