 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przekładka silnika na v6 galant |
Autor |
Wiadomość |
xJameSx
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2018 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 15-04-2020, 18:38 Przekładka silnika na v6 galant
|
|
|
Witam.
Sprawa dość nie typowa, a dlatego, że nie znalazłem informacji by ktoś coś takiego próbował.
Zbieram się powoli do zamiany mojego gala na lancera 8. Ogólnie z wyglądu auto mi się bardzo podoba, tylko ta gama silników nie specjalnie do mnie przemawia.
Stąd pomysł przyszedł taki, żeby kupić takowego lancera, najlepiej z uszkodzonym silnikiem i włożyć do niego 2.5 v6 z galanta.
Pytanie, czy ktoś kiedyś słyszał by były próby zrobienia czegoś takiego ? Wiem, że dla nas Polaków niema rzeczy nie możliwych, inna sprawa czy to się opłaca ;p
Chętnie poczytam Waszych opini na ten temat.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 15-04-2020, 21:12
|
|
|
Gdzieś na FB trafiłem na Lancera z silnikiem Outlandera 3.0 v6 (i podobno prawie wszystko było p&p), ale o takim z Galanta nie słyszałem :/ |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
xJameSx
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2018 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-04-2020, 21:19
|
|
|
Z tego co zauważyłem ten motor, o którym wspominasz, konstrukcyjnie różni się od tego co jeździ w galancie, jest to po prostu MIVEC tylko w wersji v6, więc pewnie dlatego pasuje bez większych przeróbek.
Mimo wszystko dzięki, jak byś kiedyś jeszcze natrafił na tego lancera na fb to daj znać. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-04-2020, 13:31
|
|
|
Zawsze jest prościej przełożyć silniki w samochodach tego samego lub podobnego rocznika lub generacji. Z uwagi, że Lancer i Outlander II mają niektóre części tożsame to może nawet nie być problemu z kostkami instalacji bo to przeważnie jest bariera. Napęd powinien być ten sam. Jedyny minus - dawca może być droższy niż biorca a silnik "ubrany" we wszystko może cię drogo kosztować i jest raczej trudny do zdobycia.
Co do silnika 2.5 V6 z Galanta. Polak potrafi wszystko. Mechanicznie może być większy problem z łapami, problem z półosiami (trzeba zobaczyć ilość zębów, rozmiary obudowy), największy problem pojawia się z elektryką bo robisz downgrade pomiędzy generacjami. Galant ma komputer silnika, jakiś tam prosty ETACS, który nie ma w zasadzie połączenia z innymi elementami pojazdu. W Lancerze jest komputer silnika i rozbudowany ETACS, który połączony jest z komp. silnika i innymi elementami i łączy się to szyną can. Wyeliminowanie jednego elementu powoduje błędy. O przeróbkach połączeń między starą i nową instalacją nie wspomnę, byłoby dużo lutowania bo wsuwki w kostkach pewnie inne.
Ale nie jest to niewykonalne. Musiałbyś zdecydować na podstawie schematów co podłączać i do czego. Co wyrzucić a co dostosować. Najlepiej posiadać dwa samochody dawce i biorce bo wtedy lepiej coś dopasować.
Moim zdaniem około 15 KM więcej i lepszy moment nie jest wart takiego swapa. Niskie koszty ale dużo czasu na robienie przekładki.
Chyba, że jesteś mechanikiem , elektrykiem, spawaczem w jednym i posiadasz pomieszczenie w którym postawisz na minimum pół roku samochód. Jeżeli masz troche więcej kasy to proponuje kupić Miśka który będzie miał odpowiedni silnik dla ciebie. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-04-2020, 14:28
|
|
|
Tak jak napisał grzesiopol, paskudna sprawa że to różne generacje i zupełnie inny poziom zaawansowania elektroniki. Raczej ciężko będzie zgrać sterownik z Gala z resztą elektroniki. Jeśli dało by się zostawić stary sterownik i jakoś go zemulować by myślał że normalnie pracuje ale to też pewnie będzie trudne lub może i niemożliwe a na pewno nieuzasadnione ekonomicznie. Moim zdaniem największą przeszkodą jest elektronika. |
|
|
|
 |
xJameSx
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2018 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-04-2020, 22:31
|
|
|
No właśnie, tak myślałem, że elektronika będzie bardzo dużym problemem. pewnie najlepiej było by wrzucić ten motor z outlandera, ale faktycznie to może być duży koszt.
A jeśli chodzi o miśka z odpowiednim silnikiem to własnie mam taki problem, że zakochałem się w V6 , pomimo tego że 2.0 MIVEC, ma praktycznie taką samą moc, nie przekonuje mnie to, a pchać się w 2.0TT raczej nie chce.
Myślę, że temat wyjaśniony, dzięki za pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
|
|
|
 |
|
|