 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS GDI] kontrolka silnika CE |
Autor |
Wiadomość |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 28-08-2012, 19:37 [MSS GDI] kontrolka silnika CE
|
|
|
Czy pomarańczowa kontrolka silnika zawsze swoim świeceniem informuje o błędzie?
Czy jeśli CE nie świeci to nie ma żadnego błędu?
Jeśli założę zworkę 1-4 na złączu diagnostycznym to czy jakieś błędy mogą się "wybłyszczeć" mimo iż CE nie świeci???? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-08-2012, 22:09
|
|
|
Kontrolka zaświeca się w momencie zaistnienia problemu i jeśli dalej problem nie występuje, kontrolka się nie zaświeci. Mimo to w pamięci komputera będzie zapisany błąd, który wcześniej zarejestrował komputer i jeśli po tym czasie akumulator nie był odłączany, to ten błąd można odczytać np. poprzez wspomniane przez Ciebie "wybłyskanie". Tylko ta metoda nie działa we wszystkich autach, np w Carismie 1.6 i 1.8GDI działa do rocznika 2001, brat ma Carismę z początku 2001 i u niego to działa a ja mam z końca 2001 i u mnie błędów już nie da się tak sprawdzić. Ale jeśli nawet nie masz żadnych błędów, to da się sprawdzić, czy ta metoda działa u Ciebie. Jeśli metoda błyskowa u Ciebie działa, to po zmostkowaniu pinów w złączu diagnostycznym i po włączeniu zapłonu kontrolka powinna mrugać jednostajnie jeśli nie ma żadnych błędów lub powinna mrugać w różnych sekwencjach jeśli błędy są zapisane w pamięci kompa.
Jednak jeśli chodzi o GDI, to samo sprawdzenie błędów często nie wystarcza i najlepiej jest podłączyć auto pod komputer. Zainteresuj się tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Kabel do tego silnika kosztuje około 40zł a program niewiele więcej tylko cena w dolarach. |
|
|
|
 |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 30-08-2012, 18:19
|
|
|
No i "szafa gra"
Błąd odczytany.
Dziękuję |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 30-08-2012, 18:43
|
|
|
majo, opisz szerzej co było przyczyną, bo to rzadki przypadek |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: śląskie
|
|
|
|
 |
|
|