| [Cari 1.6] Odpalanie na 3-4 razy / Check Engine | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Marcel   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma98
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Sty 2010
 Posty: 20
 Skąd: Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2013, 17:10   [Cari 1.6] Odpalanie na 3-4 razy / Check Engine |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich odwiedzających . Szperając w podobnych tematach nie natknąłem się na coś podobnego . Zawsze z rana od tygodnia odpalam auto na 3 - 4 razy , czasami nawet 5 i dławiąc się nabiera obrotów , przy dodaniu gazu od razu gaśnie . Wyszukałem że może to być cofające się paliwo co wskazywało by na pompę paliwową !? . W następnym tygodniu zapala się kontrolka CHECK ENGINE  - Po odpaleniu na 3-4 razy i palącej się kontrolce silnik pracuje normalnie (wszystko to zbiegło się z nową dziurą w tłumiku  ) Czy ktoś wie o co może chodzić i ile mogę z tym problemem przejechać ?
 
 Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc !!!
 |  
				| _________________ Marcin cari98
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek8622   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lis 2011
 Posty: 521
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2013, 17:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdź jaki błąd wymruga. Przyczyn może być wiele masz auto przed liftem więc nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu.Ten temat pokazuje wszystko http://forum.mitsumaniaki...ga%E6+b%B3%EAdy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcel   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma98
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Sty 2010
 Posty: 20
 Skąd: Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2013, 17:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za szybką odpowiedz , będę sprawdzał  . 
 [ Dodano: 09-06-2013, 18:55 ]
 Jeszcze nie sprawdziłem ,  ale - jeżeli to pompa i cofające się paliwo to błędów na pewno wyskoczy wiele , z powodu że wszystko nie działa jak powinno  !!?  świece , wtryski (przez dławienie )itd  ....... co wtedy , jeżeli tak może być !!??
 |  
				| _________________ Marcin cari98
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek8622   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lis 2011
 Posty: 521
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2013, 18:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcel,  może pompka w baku nie domaga(można ja przeczyścić).Sprawdź najpierw błędy co i jak może wyskoczy tylko jeden. |  
				| _________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcel   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma98
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Sty 2010
 Posty: 20
 Skąd: Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2013, 18:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki Radek za podpowiedzi , będę sprawdzał te błędy wieczorem . Ciekawi mnie jeszcze czy można się sugerować ich kolejnością ????? Można przeczyścić pompkę nie odwiedzając warsztatu , jak można się do tego zabrać ?
 |  
				| _________________ Marcin cari98
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2013, 19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolejność jest zawsze od najmniejszej do największej liczby. Po wymruganiu błędów odłącz na chwilę akumulator aby wykasować błędy. Po tej operacji pojeździj aż znów zapali się kontrolka i znów sprawdź błędy. Będziesz miał wtedy pewność, które błędy pojawiły się teraz a które mogły pozostać po jakichś wcześniejszych problemach. Po zapaleniu się kontrolki auto chodzi lepiej, bo ECU silnika przechodzi w tryb awaryjny w którym ECU przestaje polegać na czujnikach. Może to wskazywać na np. problem z przepływomierzem ale wymruganie błędów powinno to wyjaśnić. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcel   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma98
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Sty 2010
 Posty: 20
 Skąd: Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2013, 19:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | 21.(ECT) sensor chłodzenia temperatury  - czy przy tym może być problem z odpalaniem ??????? 
 [ Dodano: 09-06-2013, 20:23 ]
 Tylko to ,  o ile dobrze odczytałem
  . Dzięki plecho 1 za podpowiedz   |  
				| _________________ Marcin cari98
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2013, 19:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może być, bo dzięki wskazaniu tego czujnika ECU wie jaką podać dawkę paliwa przy odpalaniu. Na zimny ma być inna a na rozgrzanym inna. Jak masz czym, to sprawdź go według instrukcji która jest w temacie podanym przez radek8622. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcel   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma98
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Sty 2010
 Posty: 20
 Skąd: Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2013, 19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki , nie wszystkie diagnozy są opisane , a 21 przeoczyłem  . Poszperam , wymienię i dam znać jak poszło . Pozdrawiam !!!! |  
				| _________________ Marcin cari98
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2013, 20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Opis jest na pierwszej stronie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcel   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma98
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Sty 2010
 Posty: 20
 Skąd: Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-06-2013, 21:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | [ Dodano: 11-06-2013, 22:37 ] Sensor chłodzenia temperatury zamówiony ! . Przeglądając inne fora natknąłem się na coś takiego
  " Przy powstaniu problemu z ECU czasami wystarczy wymienić płyn na nowy bo stary może być już nie wydajny.... , bądz wykręcić i przeczyścić EKU z osadu...... " Pomyślałem że nie zaszkodzi spróbować . Odpalił trochę lepiej , zrobiłem jazdę próbną i znów zapalił się Check Engine . Podczas jazdy zauważyłem że silnik się nie nagrzewa (wcześniej mi pokazywało temp ) . Zajechałem na parking , poruszałem przewodami i wtyczkami , temperatura się pojawiła ,, ale , skoczyło dużo powyżej normy , wentylator chłodnicy nie włącza się . Zresetowałem błąd przez odłączenie aku i sprawdziłem ponownie , nadal wyskakuje nr błędu 21 Sensor chłodzenia temperatury .
 Tak więc - nie ogarniam . Czy to wszystko jest sprawką ECU , czy to może być coś jeszcze innego a komp zwala winę na ECU ???
 
 [ Dodano: 12-06-2013, 22:58 ]
 [ Dodano: 12-06-2013, 22:40 ]
 ECU wymieniłem i pali za pierwszym
  , przy okazji sprawdziłem wentylator od chłodnicy i okazało się że nie było styku ( wtyczka wyszła razem z wodzikami ) . Wykręciłem wentylator i rozkręciłem silniczek , blaszki od szczotek były pokryte niebieskim osadem i rozkruszyły się . Zlutowałem , podłączyłem na sztywno i działa !  - problem rozwiązany   Dzięki wszystkim za pomoc !!!! Pozdrawiam
   |  
				| _________________ Marcin cari98
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |