Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
klekotanie?
Autor Wiadomość
hryc90 
Nowy Forumowicz

Auto: ecilipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 19
Skąd: elbląg
  Wysłany: 11-05-2012, 21:05   klekotanie?

witam. mam mały problem :( chodzi o delikatne stukanie w silniku. wydaje mi się, że to popychacze, ale pewności nie mam. jakiś tydzień po wymianie oleju na 10W40 Platinum Classic Semisynthetic zaczęły się stuki. słyszę je gdy na luzie gwałtownie wcisnę pedał gazu w podłogę przez jakąś sekundę zagrają. lub przy jeździe (najgłośniej i najdłużej słychać jadąc 80km/h na 5-tce z gazem do oporu) dźwięk przypomina stukanie zepsutego przegubu przy skręcie tylko jest cichszy. dodam, że elementy napędowe i zawieszenie jest w dobrym stanie, na bieżąco naprawiane. proszę o pomoc. czy wymiana oleju na VALVOLINE 10w40 5L pół syntetyk uciszył by mój silnik?
 
 
evolt 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cj0
Kraj/Country: USA
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 24
Skąd: Oslo
Wysłany: 12-05-2012, 01:40   

Jaki olej lałeś wcześniej?
 
 
hryc90 
Nowy Forumowicz

Auto: ecilipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 19
Skąd: elbląg
Wysłany: 12-05-2012, 06:31   

nie mam pojęcia jaki olej był wcześniej... kupiłem go jakieś pół roku temu
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-05-2012, 07:14   

Jak dla mnie to spalanie stukowe.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
hryc90 
Nowy Forumowicz

Auto: ecilipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 19
Skąd: elbląg
Wysłany: 12-05-2012, 15:40   

Maretzky85 i to by nawet pasowało. zmieniłem dostawcę paliwa. benzyna wg mnie jest trochę za biała. może to 92 ruska? wczoraj niestety zalałem 20l tego paliwa. miesiąc temu zalewałem w innym miejscu i wszystko było w porządku. odezwę się co i jak wkrótce. jeżeli pomoże dostaniesz +1 :D
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-05-2012, 15:57   

Spalanie stukowe bym wykluczył. Ecipse ma Knock sensor więc powinien sobie prze regulować zapłon i wyeliminować spalanie stukowe. Olej Platinum do Eclipse to niezbyt dobry pomysł, ja kiedyś zalałem Shell Helix i stukały popychacze, po wymianie oleju na Valvoline MaxLife stuki ustały. W innym wątku pisałeś o uszkodzonym ECU, możliwe jest że u Ciebie występuje spalanie stukowe związane z awarią ECU. Proponuje napraw ECU, jak nie pomoże zmień olej.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
hryc90 
Nowy Forumowicz

Auto: ecilipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 19
Skąd: elbląg
  Wysłany: 17-05-2012, 20:35   

Maretzky85 dzięki za podpowiedź:)
wykręciłem czujnik spalania stukowego, dokładnie go przeczyściłem i wkręciłem. później pojechałem na oparach do innego przemytnika i kupiłem bp95( rzeczywiste 95, a nie jak zawsze 92) po tym wszystkim okazało się, że silnik pracuje równo i bez żadnych stuków! :D nawet przestał mi mrygać błąd 31(ks)

wielkie dzięki za pomoc

a co do oleju... jak na razie wszystko jest w porządku, żadnego klepotania zaworów. ale fakt jest taki, że z tego co czytałem w innych postach, to kupię vavoline[/b]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.