 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E57A 2.0D] Alternator nie doładowuje |
Autor |
Wiadomość |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 12-05-2012, 23:39 [E57A 2.0D] Alternator nie doładowuje
|
|
|
Witam koledzy
Padł mi alternator . Odpalam auto a tu kontrolka aku , filtra oleju oraz kontrolka stanu oleju się świecą (żarzą) PRzygazuje do 2000 to gasną ale po zmierzeniu miernikiem prądu ładowania okazało się ze na wolnych pokazuje 12,6 v a jak sie przygazuje to nie przekracza 13v . Rozebrałem alternator okazało sie ze sie skączyły szczotki , wiec wymieniłem na nowe poskładałem założyłem odpaliłem i dalej to samo ;/;
Poszukuje alternatora lecz nikt takiego niema czy nie wiecie z jakiej fury bedzie pasował altek ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-05-2012, 00:09
|
|
|
Pomierz układ prostowniczy, bo albo to on padł lub uzwojenie stojana. Naprawa może wyjść taniej niż drugi alternator. |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 15-05-2012, 20:56
|
|
|
jak mierzyc ukłąd prostowniczy ? jakies wartości ? jakies podpowiedzi ? jak sprawdzic czy stojan jest dobry ? a moze to regulator ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-05-2012, 21:36
|
|
|
Układ prostowniczy najlepiej pomierzyć kiedy jest odłączony od stojana. Składa się on z 6 diod prostowniczych czyli trzech ujemnych i trzech dodatnich oraz z trzech diod wzbudzenia. Te wszystkie diody wystarczy sprawdzić, czy działają właściwie czyli czy przepuszczają napięcie tylko w jedną stronę. Jeśli taka dioda przepuszcza napięcie w obie strony lub w ogóle nie przepuszcza to jest uszkodzona. Należy do każdej diody podłączyć równolegle miernik uniwersalny ustawiony na pomiar diod. Każdą diodę trzeba zmierzyć dwa razy czyli końcówkę plusową miernika do wejścia diody a minusową do wyjścia a następnie na odwrót. Przy jednym pomiarze miernik powinien pokazać nieskończoność czyli brak przejścia, na mierniku powinna wyświetlić się cyfra 1. przy drugim pomiarze powinna wyświetlić się rezystancja diody o wartości około 500 omów. Jeśli w obie strony będzie nieskończoność lub rezystancja równa zero, to dioda jest uszkodzona.
Stojan takim miernikiem można sprawdzić jedynie pobieżnie, czy jest przejście pomiędzy poszczególnymi jego fazami czyli pomiędzy wszystkimi jego wyjściami oraz czy nie ma zwarcia pomiędzy uzwojeniem a masą. Jeśli przejście będzie pomiędzy wszystkimi fazami i wartości rezystancji we wszystkich możliwościach będą podobne i nie będzie zwarcia na masę, to stojan najprawdopodobniej będzie ok. Może być jednak sytuacja, że będzie zwarcie pomiędzy fazami wcześniej niż te fazy są złączone, to zwykłym miernikiem będzie trudne do obadania. W takiej sytuacji można się jedynie dokładnie przyjrzeć uzwojeniu, czy nie jest w jakimś miejscu zaczernione, nadpalone.
Samego regulatora nie potrafię sprawdzić ale jeśli inne podzespoły będą ok, to jedynie zostaje regulator.
W sumie zostaje jeszcze uzwojenie wirnika, ale jeszcze się nie spotkałem z sytuacją, by się uszkodziło. Można dla pewności sprawdzić, czy jest przejście pomiędzy bieżniami komutatora i pomiędzy tymi bieżniami a masą. Pomiędzy bieżniami a masą nie powinno być przejścia. |
|
|
|
 |
|
|