Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
29-05-2014, 13:02
GDI kontra diesel

GDI czy TD?
GDI
83%
 83%  [ 20 ]
TD
16%
 16%  [ 4 ]
Głosowań: 24
Wszystkich Głosów: 24

Autor Wiadomość
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 13-05-2012, 17:56   GDI kontra diesel

Zastanawiam sie nad ponownym zakupem Carismy. Mowa o wersji przed liftem. Auto głównie na trasy wiec w zasadzie oba silniki sa oszczędne. Gaz nie wchodzi w grę bo zabierze mi to za duzo miejsca w bagazniku. silnik DID tez odpada bo cena juz nie ta

Wiec krótko GDI czy TD?
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 13-05-2012, 19:35   

Przy takim założeniu zdecydowanym braku gazu to wybrałbym auto lepiej wyposażone, chyba, że lubisz sobie depnąć i wolisz ciszę to zdecydowanie GDI. Ale jak nie lubisz cisnąć to nastawiłbym się na stan techniczny i wyposażenie, różnica w momencie obrotowym to całe 2Nm na korzyść klekota z tym, że od niższych obrotów no i możliwość zalewania "oszczędności".
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 13-05-2012, 20:23   

ceny ON i Pb sa bardzo podobne wiec nie ma wielkiej różnicy:) ile REALNIE palą TD?
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-05-2012, 20:46   

Wcześniej miałem GDI i szczerze mówiąc bardzo fajnie mi się jeździło tym autkiem ale jednak nie było to ekonomiczne auto, spalało około 10 - 13l w mieście. Jeśli miałbym wybierać pomiędzy dieslem a GDI to na pewno wybrał bym GDI. Przy zakupie przy jednym i drugim silniku trzeba bardzo uważać na stan techniczny silnika. Jeśli GDI będzie w złym stanie i jeśli sam auta nie będziesz naprawiał, to wydasz sporo kasy i do tego nie każdy Ci go naprawi.
Ja bym jednak wybrał to którego nie uwzględniłeś w temacie :) Butle montujesz w kole i kupujesz dojazdówkę. Jeśli masz koła 14 cali to taka dojazdówka jest na prawdę maleńka.
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 13-05-2012, 20:49   

niby mala ale jak na moje potrzeby to bagaznik jest już ledwo ledwo:) mam półrocznego synka który potrzebuje jeszcze wózek a ten sporo miejsca zajmuje. do tego kilka toreb wiec LPG w carismie dla mnie definitywnie odpada. wiem jakie jest realne spalanie w GDI bo mialem takowa juz:) tak jak pisalem auto głównie na trasy
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-05-2012, 21:00   

Jeśli nie chcesz LPG, to nie musisz montować ale ten silnik w razie problemów będzie najtańszy w naprawie a jeśli byś jednak zmienił kiedyś zdanie co do LPG, to nie będziesz musiał zmieniać auta.
U mnie to auto jako rodzinne spokojnie daje radę, też mam maleństwo tylko 3 letnie i też często robimy małe trasy do rodziny więc dobrze znam takie potrzeby.
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 13-05-2012, 21:06   

tak ale ja to i łózeczko musze wozic i trasy sa po 400km w jedną stronę:) zwykly Pb odpada bo pali wiecej niz GDI:)
 
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-05-2012, 21:12   

W moim przypadku realne spalanie GDI to 7-8l/100km w mieście, trasa natomiast 4,8-6l/100km (Słupsk-Włocławek-Słupsk). Moim zdaniem jak na tą pojemność, moc, frajdę z jazdy to świetny wynik.
zichu, skoro miałeś już GDI to wiesz jakie są jego zalety i wady. 8)
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
Ostatnio zmieniony przez xluki 13-05-2012, 21:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 13-05-2012, 21:13   

U mnie w trasie wychodzi 7,2-7,5 litra przy prędkościach autostradowych zgodnych z przepisami, TD w podobnych warunkach spali z litra mniej.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 13-05-2012, 21:13   

ale nie mialem TD:) a dwa stoją w Plocku na sprzedaz. stąd moje pytanie:)

[ Dodano: 13-05-2012, 21:15 ]
ja na trasie Kutno-Zierz zszedlem na 4.7 w GDI:) 2 osoby +2 torby z bagazem:) predkosci około 100km/h:) a najniższe średnie na trasie Raciborz-Plock 6.1l/100km
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-05-2012, 21:57   

Mi też udawało się schodzić przy GDI poniżej 5l ale denerwowało mnie to ciągłe pilnowanie spalania. W lubelskich korkach nie dało się jednak wiele zrobić więc wróciłem do LPG.
Z autem nie miałem żadnych problemów ale jak poczytałem forum, to więcej nie kupił bym GDI. Jeśli chciałbyś wymienić np. uszczelkę gniazd świec, która często zaczyna przepuszczać w leciwych miśkach, to musisz rozebrać pół silnika co wiąże się ze sporymi kosztami. Wymiana rozrządy w tym silniku też jest dość kosztowna w porównaniu do innych. Jeśli chodzi o ten silnik, można wymienić jeszcze kilka podobnych rzeczy. Kluczem do sukcesu w naprawie takiego auta jest wzięcie sprawy we własne ręce. Jeśli ma się takie możliwości i umiejętności, to nie jest już tak źle, jak wcześniej opisywałem.
Jeśli chodzi o ewentualne problemy, to jednak stary nieskomplikowany dieselek byłby lepszym wyborem.
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 13-05-2012, 21:58   

ok to jutro sie przejde i obejrze dieselka:) na coś konkretnego zwracac uwage przy 1.9TD?
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-05-2012, 22:05   

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o Carismie w dieslu, to podpytaj mitsumaniaka Jaro1974. On jeździ takim autem i bardzo sobie je chwali. W sumie dziwne, że jeszcze nie odezwał się w Twoim temacie :)
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-05-2012, 22:08   

na uszczelkę pod głowicą, czy nie poszła jeszcze czasem do kosza
 
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 13-05-2012, 22:11   

czyli czy nie jest ochlapany?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.