Przerywanie na niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-04-2012, 11:26 Przerywanie na niskich obrotach
|
|
|
Witam, od niedawno mam mały problem ze swoją Cari. Zaczęła przerywać na niskich obrotach, co najbardziej jest odczuwalne na 2 biegu ( zadławi się 3-4 razy i dalej idzie normalnie), czasem też zakręci trochę dłużej niż zwykle przy odpalaniu..
Trochę poczytałem i myślę,że to wina przewodów lub świec. Świece wymieniałem jakieś 5tys km temu na NGK V-Line, więc trochę dziwne,że juz by się skończyły. Wszystko zaczęło się od momentu gdy zaczęła trochę świrować na wolnych obrotach i mechanik wymienił 1 świecę, podobno była lekko okopcona ( nie byłem przy tym), świrowanie ustało, ale po kilku dniach właśnie zaczął się aktualny problem.
Filtr powietrza wymieniałem, bo myślałem że może jest zasyfiony ale dalej to samo.
Myślicie że to wina przewodów? |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-04-2012, 12:26
|
|
|
Może to być przyczyną, albo przewody albo też fajki.
A czy regulowałeś już zawory? |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 25-04-2012, 12:45
|
|
|
Ja u siebie ostatnio regulowałem luzy zaworowe (były dużo za małe) i mam wrażenie że lepiej odpala... z tak zwanego półobrotu ;p. Możliwe to?
Kiedyś na wolnych obrotach była tragedia a i zbierać się nie chciał. Wymieniłem od razu świece i kable (łącznie 140zł). Problem do dzisiaj jak ręką odjął. Myślałem żeby wymienić też zapobiegawczo 2 fajki na cewkach, ale nie wiem czy jest potrzeba skoro wszystko jest w porządku. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-04-2012, 16:56
|
|
|
Zaworów nie regulowałem jeszcze, ale zrobię to w najbliższym czasie. Czy przez te padnięte przewody lub fajki mogła paść ta świeca? Była okopcona podobno, tak jakby mieszanka była zby bogata. |
_________________
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 25-04-2012, 23:50
|
|
|
Mieszanka nie była zbyt bogata tylko przez padnięte kable może nie dochodzić iskra do świecy, a przez to może nie być odpowiedniego zapłonu mieszanki - okopcona świeca. Moim zdaniem najpierw wymiana świec (ale to już robiłeś) później kabli, następnie fajki, a potem cewki (w ostateczności). W takiej kolejności to zrób i obserwuj czy się coś poprawia... według mnie powinno być lepiej. Ten silnik jest do bólu prosty, więc nie ma filozofii |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2012, 11:54
|
|
|
Apropo luzów zaworowych, w książeczce napisali,że regulacja jest automatyczna, o co chodzi? |
_________________
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2012, 19:19
|
|
|
Ok, zrobię to, ale dziś Cari się zbuntowała i nie chce odpalić. Po przekręceniu kluczyka 2 razy kontrolki się nie zapalają, rozrusznik kręci,kręci i nic Kable odpadają bo wymieniłem,świec jeszcze nie bo narazie nie mam klucza. Macie jakieś pomysły? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 06-05-2012, 19:26
|
|
|
a czy w Carismie przed liftem 1.8 gdi też reguluje sie luz zaworowy? czy jest hydraulika i nie trzeba regulowac? pytam bo mi na zimnym też poszarpuje itp.... |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 06-05-2012, 19:55
|
|
|
W każdym silniku GDI są popychacze hydrauliczne, nieregulowalne (przynajmniej nie normalnym sposobem). Luz zaworowy raczej nie ma znaczenia co do szarpania... Sxizo mi to wygląda na jakiś problem z elektryką skoro kontrolki się nie zapalają, dziwna sprawa. Wypadałoby żeby jakiś elektryk się wypowiedział albo oglądnął samochód. Może jakiś problem z immobilizerem. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2012, 22:31
|
|
|
Myślę o kostce stacyjki i o immo, ale czy kręciłby wtedy rozrusznik? |
_________________
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 06-05-2012, 23:49
|
|
|
Tak, będzie kręcił. Przerabiałem sobie kiedyś kluczyk - mocowałem go do otwieranego pilota. Chip immobilizera przykleiłem w środku w obudowie jakieś 2 cm od grotu. Okazało się że jest to zbyt duża odległość, poprawiłem to i przykleiłem go zaraz przy wyjściu grota. Gdy chip był daleko rozrusznik kręcił ale silnik nie zaskakiwał. Wtedy też kontrolki świeciły i gasły ale kontrolka silnika nie gasła - a powinna. Jak poprawiłem to wróciło wszystko do normy.
U Ciebie jest coś innego, bardziej jakby prąd gdzieś ginął. Rozrusznik kręci bo jest na innym obwodzie... może immo nie dostaje napięcia a wtedy odcina paliwo i zapłon. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-05-2012, 08:32
|
|
|
Sxizo, a czy masz w aucie jakiś alarm lub odcięcie zapłonu czy coś podobnego? Jeśli nie zapaliły się kontrolki, to może być też wina wspomnianej przez Ciebie kostki stacyjki.
Przy problemach z immobiliserem kontrolki normalnie by się zapaliły, rozrusznik by też się kręcił tylko auto by nie odpalało. |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-05-2012, 13:09
|
|
|
Alarm jest, ale chyba nie działa, lub sygnał jest zepsuty. Piloty mam nieoryginalne, takie już były jak kupiłem Cari. Z kluczykiem nic nie majstrowałem, nie spadł mi ani nic z tych rzeczy. Od jakichś 2 tyg, średnio raz dziennie nie zapalały mi się kontrolki po przekręceniu 2 razy kluczyka i wtedy wiedziałem już,że nie odpali. Po wyjęciu i ponownej próbie było już normalnie, ale teraz to już poszło na amen. Dodam,że radio i dmuchawy normalnie działają. Może to mieć jakiś związek z tym przerywaniem podczas szybszego przyspieszania? |
_________________
 |
|
|
|
 |
gogan1
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 100 Skąd: Oława
|
Wysłany: 07-05-2012, 21:05
|
|
|
ja się podłanczam do tematu mam cari 1.8 GDI po lifcie w automacie i przy 70-90 km/h przy jechaniu stała prędkością bardzo szarpie jak by się dławił a jak dodam troszkę więcej gazu to jest ok miesiac temu wymieniałem świece i rozrząd |
|
|
|
 |
|