Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przerywanie na niskich obrotach
Autor Wiadomość
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2012, 11:26   Przerywanie na niskich obrotach

Witam, od niedawno mam mały problem ze swoją Cari. Zaczęła przerywać na niskich obrotach, co najbardziej jest odczuwalne na 2 biegu ( zadławi się 3-4 razy i dalej idzie normalnie), czasem też zakręci trochę dłużej niż zwykle przy odpalaniu..
Trochę poczytałem i myślę,że to wina przewodów lub świec. Świece wymieniałem jakieś 5tys km temu na NGK V-Line, więc trochę dziwne,że juz by się skończyły. Wszystko zaczęło się od momentu gdy zaczęła trochę świrować na wolnych obrotach i mechanik wymienił 1 świecę, podobno była lekko okopcona ( nie byłem przy tym), świrowanie ustało, ale po kilku dniach właśnie zaczął się aktualny problem.
Filtr powietrza wymieniałem, bo myślałem że może jest zasyfiony ale dalej to samo.
Myślicie że to wina przewodów?
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-04-2012, 12:26   

Może to być przyczyną, albo przewody albo też fajki.
A czy regulowałeś już zawory?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 25-04-2012, 12:45   

Ja u siebie ostatnio regulowałem luzy zaworowe (były dużo za małe) i mam wrażenie że lepiej odpala... z tak zwanego półobrotu ;p. Możliwe to?
Kiedyś na wolnych obrotach była tragedia a i zbierać się nie chciał. Wymieniłem od razu świece i kable (łącznie 140zł). Problem do dzisiaj jak ręką odjął. Myślałem żeby wymienić też zapobiegawczo 2 fajki na cewkach, ale nie wiem czy jest potrzeba skoro wszystko jest w porządku.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2012, 16:56   

Zaworów nie regulowałem jeszcze, ale zrobię to w najbliższym czasie. Czy przez te padnięte przewody lub fajki mogła paść ta świeca? Była okopcona podobno, tak jakby mieszanka była zby bogata.
_________________

 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 25-04-2012, 23:50   

Mieszanka nie była zbyt bogata tylko przez padnięte kable może nie dochodzić iskra do świecy, a przez to może nie być odpowiedniego zapłonu mieszanki - okopcona świeca. Moim zdaniem najpierw wymiana świec (ale to już robiłeś) później kabli, następnie fajki, a potem cewki (w ostateczności). W takiej kolejności to zrób i obserwuj czy się coś poprawia... według mnie powinno być lepiej. Ten silnik jest do bólu prosty, więc nie ma filozofii :D
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2012, 11:54   

Apropo luzów zaworowych, w książeczce napisali,że regulacja jest automatyczna, o co chodzi?
_________________

 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 06-05-2012, 12:55   

W silnikach 1.6 i 1.8 SOHC regulacja jest ręczna, należy ją przeprowadzać co 100 000 km. Najlepiej użyć do tego szczelinomierza i specjalnego klucza, ale da się też kluczem oczkowym 10 i śrubokrętem. Na zaworach ssących 0,2 a wydechowych 0,3 mm.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2012, 19:19   

Ok, zrobię to, ale dziś Cari się zbuntowała i nie chce odpalić. Po przekręceniu kluczyka 2 razy kontrolki się nie zapalają, rozrusznik kręci,kręci i nic :( Kable odpadają bo wymieniłem,świec jeszcze nie bo narazie nie mam klucza. Macie jakieś pomysły?
_________________

 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 06-05-2012, 19:26   

a czy w Carismie przed liftem 1.8 gdi też reguluje sie luz zaworowy? czy jest hydraulika i nie trzeba regulowac? pytam bo mi na zimnym też poszarpuje itp....
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 06-05-2012, 19:55   

W każdym silniku GDI są popychacze hydrauliczne, nieregulowalne (przynajmniej nie normalnym sposobem). Luz zaworowy raczej nie ma znaczenia co do szarpania... Sxizo mi to wygląda na jakiś problem z elektryką skoro kontrolki się nie zapalają, dziwna sprawa. Wypadałoby żeby jakiś elektryk się wypowiedział albo oglądnął samochód. Może jakiś problem z immobilizerem.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2012, 22:31   

Myślę o kostce stacyjki i o immo, ale czy kręciłby wtedy rozrusznik?
_________________

 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 06-05-2012, 23:49   

Tak, będzie kręcił. Przerabiałem sobie kiedyś kluczyk - mocowałem go do otwieranego pilota. Chip immobilizera przykleiłem w środku w obudowie jakieś 2 cm od grotu. Okazało się że jest to zbyt duża odległość, poprawiłem to i przykleiłem go zaraz przy wyjściu grota. Gdy chip był daleko rozrusznik kręcił ale silnik nie zaskakiwał. Wtedy też kontrolki świeciły i gasły ale kontrolka silnika nie gasła - a powinna. Jak poprawiłem to wróciło wszystko do normy.

U Ciebie jest coś innego, bardziej jakby prąd gdzieś ginął. Rozrusznik kręci bo jest na innym obwodzie... może immo nie dostaje napięcia a wtedy odcina paliwo i zapłon.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-05-2012, 08:32   

Sxizo, a czy masz w aucie jakiś alarm lub odcięcie zapłonu czy coś podobnego? Jeśli nie zapaliły się kontrolki, to może być też wina wspomnianej przez Ciebie kostki stacyjki.
Przy problemach z immobiliserem kontrolki normalnie by się zapaliły, rozrusznik by też się kręcił tylko auto by nie odpalało.
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2012, 13:09   

Alarm jest, ale chyba nie działa, lub sygnał jest zepsuty. Piloty mam nieoryginalne, takie już były jak kupiłem Cari. Z kluczykiem nic nie majstrowałem, nie spadł mi ani nic z tych rzeczy. Od jakichś 2 tyg, średnio raz dziennie nie zapalały mi się kontrolki po przekręceniu 2 razy kluczyka i wtedy wiedziałem już,że nie odpali. Po wyjęciu i ponownej próbie było już normalnie, ale teraz to już poszło na amen. Dodam,że radio i dmuchawy normalnie działają. Może to mieć jakiś związek z tym przerywaniem podczas szybszego przyspieszania?
_________________

 
 
gogan1 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 100
Skąd: Oława
Wysłany: 07-05-2012, 21:05   

ja się podłanczam do tematu mam cari 1.8 GDI po lifcie w automacie i przy 70-90 km/h przy jechaniu stała prędkością bardzo szarpie jak by się dławił a jak dodam troszkę więcej gazu to jest ok miesiac temu wymieniałem świece i rozrząd
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.